Toon posts:

Budget game computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb met de hulp van een vriend een zo goed mogelijke computer samengesteld die redelijk binnen mijn budget viel, maar ik zou graag nog wat feedback horen van mensen hier. Ben ik dingen vergeten, zijn er betere alternatieven voor sommige onderdelen, werken alle onderdelen die ik gekozen heb wel goed samen, dat soort dingen?

Oh, negeer trouwens de extra voeding, die is voor de computer van mn vriendin :P

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 66,90€ 66,90
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 55,45€ 55,45
1MSI R7850-2GD5/OC€ 129,90€ 129,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Cooler Master N300 KKN1€ 32,94€ 32,94
1Crucial CT102464BA160B€ 61,20€ 61,20
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
2Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,95€ 73,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 87,89€ 87,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,67

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

Ziet er goed uit. Ben ook tevreden dat je een SSD hebt gepakt, zie je toch vaak niet gebeuren.
Misschien toch 2 stikkies voor Dual Channel?
Zie ook dat je M-ATX hebt, passende kast?
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 21-09-2013 14:03 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je de budget-BBG 1 op 1 gevolgd, dus er heel ver naast kan je niet zitten :p

Voor de volledigheid is het misschien handig als je even vermeldt welke spellen je graag wilt spelen, op welke resolutie, met welke instellingen en welke framerates. De BBG is een goede allrounder voor het bedrag dat je betaalt, maar voor sommige specifieke situaties is een afwijkende samenstelling soms net iets beter.

Let er ook op dat een SSD voor de performance van spellen relatief weinig scheelt; het laden gaat sneller, qua framerate hoef je weinig tot geen verbetering te verwachten. De performance van het systeem in het algemeen gaat er wel zienderogen op vooruit, dus een aanrader is het sowieso wel. Op 120 GB passen wel vrij weinig moderne spellen naast Windows, dus als je het daarvoor doet wil je misschien 250/256 GB overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 02:04:
Volgens mij heb je de budget-BBG 1 op 1 gevolgd, dus er heel ver naast kan je niet zitten :p

Voor de volledigheid is het misschien handig als je even vermeldt welke spellen je graag wilt spelen, op welke resolutie, met welke instellingen en welke framerates. De BBG is een goede allrounder voor het bedrag dat je betaalt, maar voor sommige specifieke situaties is een afwijkende samenstelling soms net iets beter.

Let er ook op dat een SSD voor de performance van spellen relatief weinig scheelt; het laden gaat sneller, qua framerate hoef je weinig tot geen verbetering te verwachten. De performance van het systeem in het algemeen gaat er wel zienderogen op vooruit, dus een aanrader is het sowieso wel. Op 120 GB passen wel vrij weinig moderne spellen naast Windows, dus als je het daarvoor doet wil je misschien 250/256 GB overwegen.
Ik heb de SSD ook niet voor de spellen genomen, daarvoor heb ik de Seagate Barracuda ;)
Bovendien gebruik ik de computer ook voor mn studie, niet alleen voor games. Het is alleen dat ik er ook op wil kunnen gamen en ik er een tijdje mee vooruit wil kunnen. Had geen hele specifieke spellen in gedachten toen ik hem samenstelde. En het is idd de budget-BBG met een paar kleine aanpassingen/toevoegingen. Ik vroeg me eigenlijk vooral af of ik niks ben vergeten wat er bij zou moeten en of alle onderdelen compatibel zijn met elkaar?