Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Punaisebal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik smartphoneloos en dat bevalt me prima. Ik mis alleen één ding, namelijk een agenda. Hiervoor ben ik op zoek naar een modern mobiel apparaat waarmee je een agenda bij kunt houden. Ik vind de volgende zaken belangrijk
- Agenda bij kunnen houden (makkelijke invoer)
- Sync met google agenda zou fijn zijn
- Ik ben dus niet op zoek naar een smartphone!
- 2013 uiterlijk (dus geen PDA uit 2004)

Bestaat er tegenwoordig nog een toestel waarop je een agenda bij kunt houden en niet veel meer? Ik heb wel gegoogled maar kom dan vooral smartphones tegen en PDA's waar Aristoteles al mee rond liep.

Vast bedankt voor jullie hulp!

It's Evolution Baby!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Een tablet misschien?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
Zoals je quote message al zegt: It's Evolution Baby!, ben ik bang dat je toch aan een smartphone moet ...
Ben bang dat er geen PDA's meer gemaakt worden.

Waarom staat de smartphone je zo tegen? W'app hoef je niet te installeren, Facebook hoef je ook niet te koppelen, 3G hoef je ook niet te nemen, én je bent bereikbaar.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is de accu duur, maar als je 3g uit hebt staan, en je speelt geen apps, dan red je het makkelijk tot 2 dagen op een accu.
Rond de 100 euro kan je al wat aardigs vinden. Zelfs nog lager.

@Kypo,
Ik denk dat het niet handig is i.v.m. het makkelijk in je zak steken en altijd gemakkelijk bij je hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door CuBras op 21-09-2013 13:04 ]

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 17:07
Je zou kunnen kijken naar een iPod Touch of die samsung mediaspeler zonder telefoonfunctie. Daar kun je gewoon apps opzetten (iOS/Android) en dus prima een agenda op bijhouden.

Dat deed ik ook op een iPod Touch voor ik een smartphone had.

Mijn advertenties op V&A

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
1. waarom geen smartphone?
2. waarom wel een pda?

Echt, ik begrijp de achtergrond totaal niet...
Neem gewoon een smartphone en gebruik gewoon een deel van de mogelijkheden niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Punaisebal
Voor mij zijn nadelen van de smartphone bijvoorbeeld;

- Compulsief gedrag (iedere keer dat ding uit je broek halen om één of andere update te checken, daar voel ik me onrustig door)
- Alle informatie in je broekzak (wat zorgt voor minder sociaal gedrag, zonder smartphone moet je bijvoorbeeld de weg vragen o.i.d.)
- Je telefoon neem je overal mee naartoe (ook naar de WC en hell zelfs naar bed)

Ik ben me er van bewust dat dit geen nadeel van de smartphone is maar van de gebruiker (mij).

Ik heb wel een tijd geprobeerd om te 'minderen' maar dan val ik toch weer terug in mijn oude patroon. Als ik er apps afgooi (zoals Whatsapp) dan bedenk ik me op een gegeven moment dat zo'n app toch wel handig is en voor je het weet zit ik weer in 10 groepen waar constant info doorheen wordt gegooid.

It's Evolution Baby!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Gewoon een smartphone idd, laat je de simkaart er gewoon uit. Eventueel ook wifi, maar dan kan je niet syncen. Zet er een custom rom zoals Cyanogenmod op. Installeer geen Google Apps. Nu heb je geen Play store en ben je dus ook niet geneigd er even wat op te zetten.

Alsof er nu nog ook maar 1 bedrijf zou zijn die een apparaat gaat maken specifiek alleen voor een agenda, die wel kan syncen, modern uiterlijk heeft (waarmee je dus ook touchscreen bedoeld). Dat is echt onzin.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt me een mooie kans om eens aan je zelfbeheersing te gaan werken. ;)
Als je er echt zo graag in wilt minderen maar toch sommige functionaliteiten wilt bewaren kom je daar niet onderuit. Elke 'PDA' zal namelijk smartphone achtige functionaliteiten hebben ook al is het geen echte smartphone.

Denk bijvoorbeeld aan een iPod Touch, het is geen smartphone, je kunt er wel je agenda op onderhouden, maar je kunt er dus ook weer apps op installeren, dus dat heb je echt zelf in de hand.

Tesla Model Y RWD (2024)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Punaisebal schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:34:
Voor mij zijn nadelen van de smartphone bijvoorbeeld;

- Compulsief gedrag (iedere keer dat ding uit je broek halen om één of andere update te checken, daar voel ik me onrustig door)
- Alle informatie in je broekzak (wat zorgt voor minder sociaal gedrag, zonder smartphone moet je bijvoorbeeld de weg vragen o.i.d.)
- Je telefoon neem je overal mee naartoe (ook naar de WC en hell zelfs naar bed)

Ik ben me er van bewust dat dit geen nadeel van de smartphone is maar van de gebruiker (mij).

Ik heb wel een tijd geprobeerd om te 'minderen' maar dan val ik toch weer terug in mijn oude patroon. Als ik er apps afgooi (zoals Whatsapp) dan bedenk ik me op een gegeven moment dat zo'n app toch wel handig is en voor je het weet zit ik weer in 10 groepen waar constant info doorheen wordt gegooid.
Dan zou ik 't bij een papieren agenda houden. Een iPod of een kleine tablet kan wel maar heeft dezelfde problemen als een telefoon. Er zit Wifi op, een browser en je kan apps installeren, en je zult het ding dus al snel op dezelfde manier als een telefoon gebruiken met als enige beperking dat je niet overal Wifi hebt. Jezelf opvoeden is echt de enige manier. Of je moet een apparaat met zo'n obscuur OS kiezen dat de gangbare apps er gewoon niet op draaien.

• Punaisebal
MaximusTG schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:41:
Gewoon een smartphone idd, laat je de simkaart er gewoon uit. Eventueel ook wifi, maar dan kan je niet syncen. Zet er een custom rom zoals Cyanogenmod op. Installeer geen Google Apps. Nu heb je geen Play store en ben je dus ook niet geneigd er even wat op te zetten.

Alsof er nu nog ook maar 1 bedrijf zou zijn die een apparaat gaat maken specifiek alleen voor een agenda, die wel kan syncen, modern uiterlijk heeft (waarmee je dus ook touchscreen bedoeld). Dat is echt onzin.
Hij mag wel kunnen bellen/SMS-en :P

Maar inderdaad een smartphone met parental control om ongeveer alles wat erop staat te blokkeren is wellicht de handigste optie :) Syncen zonder dat internet aanstaan is inderdaad lastig, dus dat zou dan misschien handmatig moeten (één keer per week ofzo).

Overigens snap ik dat aan mezelf werken qua zelfbeheersing natuurlijk ook moet 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Punaisebal op 25-09-2013 00:51 ]

It's Evolution Baby!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Palm Zire O+

Waar je wel over na kan denken, en wat mij ook een realistische en goede optie lijkt is een Windows Phone nemen.
Dat lijkt niet zo veel op het principe van Android en iOS dat je helemaal dood word gegooid me de notificatie's van dergelijke social media etc.
Windows Phone is lekker "to the point" en doet heel goed wat het moet doen.

Nokia Lumia 820 is aan te bevelen :)

[ Voor 93% gewijzigd door w4v3g0d op 25-09-2013 00:54 ]

• Punaisebal
MaximusTG schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:41:

Nou ik zou wel een dumbphone willen met touchscreen bijvoorbeeld. Weet je nog hoe lang het vroeger duurde voordat je een contact had toegevoegd aan een telefoon (dat ervaar ik nu dus weer :+)?

Eigenlijk heeft de smartphone qua hardware alles wat ik wil (en veel meer) maar ik wil niet in de verleiding komen om al die functionaliteiten te gebruiken. In een afkickkliniek leggen ze ook niet de tafel vol met dope.

It's Evolution Baby!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
jouw reacties doen me hieraan denken:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-jaar-lang-offline.dhtml

Tja, iedereen leeft nu eenmaal met zijn telefoon in de hand. Je bent echt de enige niet. Sterker nog, zoals uit bovenstaand stukje blijkt, ben je je omgeving zonder dit soort technologie meer tot last, dan met...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Hallo, ik heb dan weer het tegenover gestelde probleem. Ik heb een ipaq h5500 pda en zou hier een gsm van willen laten maken! Ik zoek dus iemand die mij wil/kan helpen dit te verwezelijken. Het design en uiterlijk van deze pda algemeen vind ik de max. De smartphones van tegenwoordig, lijken zodanig op elkander en, waarom nieuw kopen als je voor een prijsje iets kunt aanpassen en hergebruiken? Ik hoef niet alle functies van een smartphone, gewoon een gsm functie inbouwen. Bedankt. :P

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:16

TommieW

Numa numa.

Waarom schop je een topic uit september 2013 omhoog?
Anyway, dat lijkt mij vrij lastig. Misschien dat er GSM modules zijn die je in de poort waarmee je 'm oplaadt kan steken, maar dat lijkt mij bijzonder sterk. En als ze zouden bestaan, dan denk ik dat het kopen van een werkende module vrijwel onmogelijk is.
Er zijn ook verschillende Windows Mobile 2003 versies. Die voor PDA's verschilt met die van smartphones. Met de Windows mobile die er op zit, kan je dus waarschijnlijk niet bellen. Dit zorgt er voor dat je Windows Mobile for smartphones er op moet zetten. Dit is simpelweg onmogelijk.

Geef het gewoon op en koop een goedkoop ander mobieltje.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Ok, zal het dan maar opgeven en zo'n baksteen van een smartphone gaan halen dan he! :'( Toch bedankt voor de info. _/-\o_
Pagina: 1