Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Om te beginnen zou ik me willen excuseren dat ik fouten maak in deze topic. (is me tweede)

Maar ik heb een vraag.
Ik heb hier namelijk een kapotte Toshiba satelite L500-128 met 4gb Ram.
Maar zou graag van deze laptop de CPU willen gebruiken in me Dell Vostro 1510.

Maar ik twijfel ofdit wel mogelijk is.

heb namelijk al research gedaan via Bing en Goolge maar als leek word ik hier niet wijzer van.

Kan eventueel Iemand mij helpen?

Met vriendelijke Groet,

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jah, als de sockets overeen komen en de wattage vergelijkbaar is kan het waarschijnlijk wel. Weet je wat dan erg makkelijk is om te weten? De exacte types laptop die je hebt en dan ook welke cpu er uitgewisseld moet worden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In je topic van gisteren heb ik de 2 links gepost naar de specs van die notebooks. Kijk eens welke CPU erin zit, welke chipset er gebruikt worden en wat die supporten. Dan weet je snel genoeg of het de moeite waard is om het ding te gaan proberen te vervangen of dat het bij voorbaat al geen zin heeft.

Je zegt dat je research hebt gedaan, wat heb je dan gevonden en waar kom je niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:51:
In je topic van gisteren heb ik de 2 links gepost naar de specs van die notebooks. Kijk eens welke CPU erin zit, welke chipset er gebruikt worden en wat die supporten. Dan weet je snel genoeg of het de moeite waard is om het ding te gaan proberen te vervangen of dat het bij voorbaat al geen zin heeft.

Je zegt dat je research hebt gedaan, wat heb je dan gevonden en waar kom je niet uit?
Of hier wel degelijk snelheidswinst mee haal en of het de moeite is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is helemaal makkelijk om uit te zoeken. Kijk naar benchmarks van de CPUs en bepaal dan of het verschil daartussen groot genoeg voor is om het om te gaan schroeven (als dat gaat werken).

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:53:
Dat is helemaal makkelijk om uit te zoeken. Kijk naar benchmarks van de CPUs en bepaal dan of het verschil daartussen groot genoeg voor is om het om te gaan schroeven (als dat gaat werken).
Ik ben een noob in deze zaken daarom dat ik het hier vraag ter bevestiging

• warhamstr
Tjongejonge... hoe kunnen wij je adviseren zonder te weten over welke cpu je het hebt??

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core 2 Duo T5670 -> Dell vostro

Intel Core 2 Duo T6500 -> Toshiba satelite

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:54:
[...]

Ik ben een noob in deze zaken daarom dat ik het hier vraag ter bevestiging
Dat je er niet alles van af weet kan natuurlijk, maar je vraagt hier helemaal niets ter bevestiging, ik zie immers nergens staan wat je überhaupt zelf al hebt gevonden.

Welke benchmarks heb je gevonden van je CPU's, en op welke punten zijn die dan niet duidelijk?

• warhamstr
Jah kan gewoon, ga maar wisselen. Wel ff de koelpasta verwijderen en nieuwe erop doen he, en dan niet heel je cpu begraven in dat spul.

http://ark.intel.com/compare/39311,35163

[ Voor 14% gewijzigd door warhamstr op 21-09-2013 13:00 ]

• warhamstr
De T6500 is sneller. De T5670 is geavanceerder. Is een afweging die je maakt.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 16:41
Zou het de moeite zijn? Ik zou de moeite niet nemen.

Hoe zit het met memory, heeft die vostro ook 4GB? Als die maar 2GB heeft zou ik dat omzetten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• warhamstr
Als je t spul toch hebt liggen is het de moeite wel waard he?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn vostro uitgebreid met 4gb ram en een Samsung 120gb evo ssd disk

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als je echt een noob bent: begin er dan maar niet aan
cpu's vervangen bij een laptop is vaak een stuk ingewikkelder dan bij een desktop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk me cpu vervangen maar hij maakt na de plaatsing een hoop herrie (koeling) iemand idee waaran dit kan liggen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarschijnlijk zit je fan dan niet goed. De CPU zelf maakt geen geluid, je fan is eigenlijk een van de weinig bewegende onderdelen van je PC (misschien nog een HDD, tenzij je daar nu een SSD in hebt zitten).

Verwijderd

Topicstarter
want hij blaast en stop. blaast vervolgens weer met tijdspanne van ong 20 sec. en als hij blaast blaast hij bijna zijn longen eruit

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
echt de moeite is het ook niet waard.. je kan het niet echt een upgrade noemen..

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon de oude processor terug steken en probleem is opgelost ofwat?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 18:20
Heb je de koelpasta wel vervangen? Als je de oude niet goed eraf haalt en er geen nieuwe op doet dan gaat de ventilator inderdaad hard blazen, want de hitteoverdracht tussen de heatsink en CPU zijn niet optimaal. De oude terug plaatsen heeft in dit geval dan ook geen zin.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je er ook nieuwe koelpasta opgedaan? zo niet, doe dat eerst maar eens, als de fan/heatsink geen goed contact maakt wordt 't ding veel te warm.

Wat cyntax dus ook al zei :P

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 26-09-2013 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat ben ik uit alle haast vergeten. Morgen dan maar naar de winkel :)

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Haast en monteren gaat niet zo goed samen is mijn ervaring :D

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1