Samsung laptop Hitachi hdd overleden

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb een Samsung NP305U1A-A02NL laptop met een Hitachi Z5K500-500 (HTS545050A7E380) hdd die het gistermiddag heeft begeven (aangeschaft december 2011). En je gelooft het niet, maar ik stond op het punt nieuwe backups te maken, unbelievable -_-

Ik heb nog wel garantie, maar ga de komende weken met vakantie, en het is de bedoeling dat de laptop mee gaat. Inmiddels zit er al een nieuwe schijf in, maar nu dus nog proberen data te recoveren van de oude schijf.

De hdd maakt het 'bekende' tikkende geluid. Ik heb hem er uit gehaald en aan een Sharkoon Drivelink gehangen. Ik lees her en der verschillende informatie, waarbij de een zegt dat je er een tik op kunt geven of hem in de vriezer kunt leggen, terwijl anderen zeggen dat je dat absoluut niet moet doen. Gezien ik toch iets wilde proberen heb ik een paar tikken gegeven en zowaar ging hij netjes spinnen. Helaas kwam het vervolg niet, de BIOS ziet hem niet, noch welke live/rescue disc ik er tegen aan gooi. Ik ben nog wat verder aan het lezen hier en via google, maar als mensen nog ideeen hebben, of dat de enige optie is dat ie naar een Data Recovery bedrijf gaat, hoor ik het graag! (en in dat laatste geval, wat zijn daar tegenwoordig de kosten voor?)

Ik lees her en der ook over het clonen van de schijf, maar ik neem aan dat stap 1 dan nog steeds blijft dat hij in de bios wordt herkend?

Wil nog even Spiritual89 bedanken voor zijn post hier, gezien ik een van m'n .pst backups niet kon openen, maar met deze instructie lijkt het er op dat ik nog aardig wat terug kan halen! (talk about Murphies law...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had laatst nog met een livecd Parted Magic toch enig resultaat ook kunnen behalen. Waar Windows blijft hangen ging Linux nog verder. Tja en verder is het een goed datarecoveryprogramma's proberen maar ga niet teveel doen want de structuur kan ook nog verder beschadigen waardoor je op een gegeven moment helemaal niet meer kan benaderen. Clonen kan je proberen maar je beschadigt vaak nog verder de structuur en eventueel de schijf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!