Timing aanschaf desktop

Pagina: 1
Acties:

• Dikzak
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Mijn huidige pc trekt de nieuwe games niet meer, dus ik (als pc-gamer pur sang) wil zo langzamerhand een nieuwe desktop samenstellen. Dit heeft echter geen haast; ik kan me nog prima vermaken met m'n huidige games :)

Nou komen de next-gen consoles binnenkort uit en ik kan me herinneren (correct me if I'm wrong) dat de pc-componenten een flinke boost kregen qua performance/prijs nadat de huidige consoles uit waren gekomen, vanwege de concurrentie tussen consoles en pc's.

Wat is wijsheid? Nog even wachten met het aanschaffen van een nieuwe pc? Of maakt het allemaal niet zo uit?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

Mwa, de Volcanic Islands komen wel in een paar maanden uit, maar ik verwacht niet echt veel vuurwerk. Meer iets als de 5000 series naar de 6000 series ( alhoewel nu wel met verbetering ).
Enigste probleem is dat het geheugen duurder is geworden door een brand in die fabriek.
Voordeel is wel weer dat 7970's nu weggaan voor dumpprijzen, dus afhankelijk van je budget, is dat wel veel leuker voor de portemonnee ;)

Verwijderd

Reken erop dat een dergelijk proces lang duurt - zeker voor computerland. De nieuwe consoles moeten nog uitkomen en dan moet de PC-markt ook nog reageren. Door de beperkingen van de consoles zijn spellen lange tijd relatief weinig zwaarder geworden, maar hardware in het algemeen lijkt ook een punt bereikt te hebben waarbij de meeste zaken prima gaan en het spul minder snel veroudert. Met een drie jaar oude CPU kan je prima overweg, terwijl je tien jaar geleden met een een even oude processor al een wereld van verschil zag ten opzichte van het nieuwere spul. Reken dus op een kleinere winst die ook nog eens over een lange periode gespreid wordt.

Ik zou nu gewoon beslissen of je iets nieuws wilt of niet en daar naar handelen. Zelfs als je over twee jaar inderdaad de impact van nieuwe consoles ziet - vergeet niet dat die weer een jaar of 7 - 10 mee moeten - zal je met een huidige rappe processor en een upgrade van je videokaart hoogstwaarschijnlijk prima mee kunnen komen. Die videokaart wilde je als serieuze gamer tegen die tijd toch al upgraden, dus eigenlijk verandert er niets :)

Tl;dr: ik zou me er niet te druk over maken en nu iets kopen als je nu iets wilt.