Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
We zijn nu bijna een jaar verder na de lancering van Windows Phone 8 in Nederland. En het valt me op dat ze hier in Nederland of nul financiële middelen hebben of op een andere manier worden tegengehouden. Er is geen reclame hier geweest en er is geen voortgang qua Bing.

Bing is natuurlijk een integraal onderdeel van Windows Phone, een dedicated search knop die ons het leven makkelijker zou moeten maken en zoeken eigenlijk leuk moet maken. Ik zou zeggen dat als je een search crawler hebt die door Nederlandse sites zoekt dat je vanzelf restaurantjes moet vinden die je kan gebruiken voor local scout. Anders klop aan bij Nokia die blijkbaar deze informatie wel heeft :( .

De enige reclame die ik ooit zie van Microsoft is van Windows 8 en Internet Explorer. Nou zijn we natuurlijk een klein landje en is het misschien het geld niet waard maar aan de andere kant zijn wij in Nederland een ontzettend "Connected" land. Er zijn veel verschillende bedrijven die daardoor zeggen dat we in Nederland interessant zijn. Ook zijn we hier natuurlijk erg actief op Social Media waardoor je gemakkelijk de connectie met Windows Phone kan maken.

Ik kan nog wel een aantal andere dingen bedenken maar ik vroeg me ook af wat jullie ervan vinden en of misschien connecties hebben met Microsoft en dit kunnen uitleggen?

EDIT: Bedoel lancering Windows Phone 8

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Markie577 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:38:
We zijn nu bijna een jaar verder na de lancering van Windows Phone in Nederland. En het valt me op dat ze hier in Nederland of nul financiële middelen hebben of op een andere manier worden tegengehouden. Er is geen reclame hier geweest en er is geen voortgang qua Bing.

Bing is natuurlijk een integraal onderdeel van Windows Phone, een dedicated search knop die ons het leven makkelijker zou moeten maken en zoeken eigenlijk leuk moet maken. Ik zou zeggen dat als je een search crawler hebt die door Nederlandse sites zoekt dat je vanzelf restaurantjes moet vinden die je kan gebruiken voor local scout. Anders klop aan bij Nokia die blijkbaar deze informatie wel heeft :( .

De enige reclame die ik ooit zie van Microsoft is van Windows 8 en Internet Explorer. Nou zijn we natuurlijk een klein landje en is het misschien het geld niet waard maar aan de andere kant zijn wij in Nederland een ontzettend "Connected" land. Er zijn veel verschillende bedrijven die daardoor zeggen dat we in Nederland interessant zijn. Ook zijn we hier natuurlijk erg actief op Social Media waardoor je gemakkelijk de connectie met Windows Phone kan maken.

Ik kan nog wel een aantal andere dingen bedenken maar ik vroeg me ook af wat jullie ervan vinden en of misschien connecties hebben met Microsoft en dit kunnen uitleggen?
Microsoft investeert niet veel in Nederland

Dit gaat ook om de spelconsole Xbox en OS Windows 8 .

Dit vind ik zelf ook wel erg jammer

Verwijderd

Markie577 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:38:
We zijn nu bijna een jaar verder na de lancering van Windows Phone in Nederland. En het valt me op dat ze hier in Nederland of nul financiële middelen hebben of op een andere manier worden tegengehouden. Er is geen reclame hier geweest en er is geen voortgang qua Bing.

Mijn vraag is.. wat is jou persoonlijk belang dat je hier zo'n groot stuk hier over schrijft. Heb je aandelen? Werk je voor Microsoft? of... Dit wordt niet vermeld namelijk.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

microsoft heeft een keer de popup store gehuurd in de kalverstraat voor de kinect, daar stond toen ook een klein hoekje met windows phones

• Markie577
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:02:
[...]

Mijn vraag is.. wat is jou persoonlijk belang dat je hier zo'n groot stuk hier over schrijft. Heb je aandelen? Werk je voor Microsoft? of... Dit wordt niet vermeld namelijk.
Haha Nee, geen aandelen en ik werk er ook niet voor. Dit kwam eigenlijk meer uit frustratie vanuit mijn gebruikerservaring met WP en W 8.1. Ik vind namelijk het idee van de integrated search en semantisch zoeken t.o.v. via links super interessant. En dan lees je dus dat de nieuwe zoek functie vrij beperkt wordt voor Nederland omdat Microsoft blijkbaar niet genoeg geld/tijd heeft om bing uit beta te halen na 4-5 jaar 8)7

Achteraf gezien, misschien beter geweest als blog post.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59
Hoe kom je er trouwens bij dat Windows Phone nog niet eens een jaar in Nederland is? De Nokia Lumia 800 is in oktober 2011 gereleased en als ik het me goed herinner was deze in november gewoon beschikbaar. Ik zit nu even te zoeken en de eerste telefoons zijn al gereleased in Oktober 2010 en volgens mij was de Omnia 7 ook gewoon in Nederland beschikbaar, de rest weet ik niet. Oftewel we zijn al bijna drie jaar verder.

Bron: Wikipedia: Lijst van Windows Phone-toestellen

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Shinji schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:22:
[...] Ik zit nu even te zoeken en de eerste telefoons zijn al gereleased in Oktober 2010 en volgens mij was de Omnia 7 ook gewoon in Nederland beschikbaar, de rest weet ik niet. Oftewel we zijn al bijna drie jaar verder. [...]
Jup heb zelf een HTC Trophy 7 te leen gehad in ~oktober 2010 voor afstuderen.

Verwijderd

*weg* dit soort dingen vecht je maar buiten het forum om uit.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 21-09-2013 21:37 ]

• Markie577
Shinji schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:22:
Hoe kom je er trouwens bij dat Windows Phone nog niet eens een jaar in Nederland is? De Nokia Lumia 800 is in oktober 2011 gereleased en als ik het me goed herinner was deze in november gewoon beschikbaar. Ik zit nu even te zoeken en de eerste telefoons zijn al gereleased in Oktober 2010 en volgens mij was de Omnia 7 ook gewoon in Nederland beschikbaar, de rest weet ik niet. Oftewel we zijn al bijna drie jaar verder.

Bron: Wikipedia: Lijst van Windows Phone-toestellen
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast,

Maar nu weet ik nog niet wat jullie van de "effort" van Microsoft vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik mijn 620 met veel plezier. Maar toch vind ik dat er meer moeite mag worden gedaan naar bijvoorbeeld local scout.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:09
Ik ben het opzich ook wel eens met je frustratie. Maar dat is omdat ik mezelf ook enorm erger aan het feit dat nieuwe gadgets/smartphones en services/diensten in Nederland (dus WP maar eigenlijk alle OSen) vaak een paar maanden later pas uitkomen tegenover VS, UK, Duitsland, etc. en sommige services/diensten/ondersteuningen enzo zelfs pas jaren later hier in NL uitkomen

Wij kunnen op deze manier nooit eens het goede gevoel hebben van het maken van een exclusieve hands-on review en dat soort dingen. Maarja je kan er niks tegen doen.

- Mijn PC -

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Markie577 schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:42:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast,

Maar nu weet ik nog niet wat jullie van de "effort" van Microsoft vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik mijn 620 met veel plezier. Maar toch vind ik dat er meer moeite mag worden gedaan naar bijvoorbeeld local scout.
Dit komt omdat Nederland gewoon een te klein land is , zelfde met de Xbox diensten .

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Rockvee2 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:59:
[...]

Dit komt omdat Nederland gewoon een te klein land is , zelfde met de Xbox diensten .
Dan zeg je dat wel, maar hoe moeilijk kan het nou zijn om Bing Music te activeren na 3 jaar is dat nu eindelijk ook gebeurd. Local Scout kan ook makkelijk, alle POI's staan er wel in Bing Maps van wat er te doen is maar Local Scout zegt dat er niks in de buurt is terwijl ik bijna naast Attractiepark Slagharen woon 8)7

• Markie577
Rockvee2 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:59:
[...]

Mwah, ben het wel met je eens maar toch je zou voor hetzelfde geld Vlaams-belgië erbij kunnen pakken. Is alweer iets meer. En tja ik denk zelf dat Nederlanders goede "Guinea Pigs" zijn. Nieuwe ideeën zijn makkelijk te testen door ons goede mobiele bereik en snel internet.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
CokeZero schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:40:
[...] Dan zeg je dat wel, maar hoe moeilijk kan het nou zijn om Bing Music te activeren na 3 jaar is dat nu eindelijk ook gebeurd. Local Scout kan ook makkelijk, alle POI's staan er wel in Bing Maps van wat er te doen is maar Local Scout zegt dat er niks in de buurt is terwijl ik bijna naast Attractiepark Slagharen woon 8)7
Spraaktechnologie is ook zo'n ding. De technologie die ze gebruiken is zelfs afkomstig van een bedrijf (Nuance) dat de spraakherkenningstak van Phillips en het gehele Lernout & Hauspie heft overgenomen. De Nederlandse speech engine van Nuance is zelfs nu nog bijzonder goed daardoor. Voor wie het wil testen zou Dragon NaturallySpeaking 12 eens voor een week moeten proberen (week is nodig om de stemherkenning te perfectioneren, zelflerend algoritme). Wellicht dat Dragon Go! ook net zo goed werkt, maar heb geen iPhone of Android apparaat om het te proberen, http://netherlands.nuance...gon-go-in-actie/index.htm.
Nee, het probleem is dat Nederland betrekkelijk klein is en er in het Nederlandse kantoor van MS alleen maar consultants (lees verkopers) rondlopen. Het echte ontwikkelwerk wordt nog steeds in de VS gedaan en daar boeit de rest van de wereld niet echt. Van horen zeggen proberen ze het ook wel echt in Nederland om de issues aan te kaarten en balen ze ook ontzettend van de tekortkomingen.
Overigens sprak ik tijdens de GDC in Keulen met Nuno Costa (technical evangelism lead @ Microsoft Western Europe HQ) over de problemen rondom Bing. Dat het eigenlijk onbruikbaar is buiten de VS, tenzij je de Amerikaanse Bing forceerd (iets wat die zelf ook doet). Het enige wat hij er over kon zeggen was dat ze dit jaar een behoorlijke serie updates hebben gepland om Bing op dezelfde feature level te krijgen in Europa als in de VS. Ook in Nederland zou dat het geval zijn, al kon (of wilde) hij niet zeggen in welke wave wij dan zouden zitten. In hoeverre hij daar echt zicht op heeft durf ik niet te zeggen, maar ik hoop echt dat hij gelijk heeft.

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Half jaar geleden had ik een gastcollege van Ron Augustus (directeur MS Services bij MS Nederland). En het is idd zo dat MS Nederland (eigenlijk alleen) het gebruik van MS producten probeert te stimuleren en ondersteunen. Meer functies krijgen ze niet van MS global (of hoe je het ook wil noemen).
Hijzelf zei dat ie het oprecht jammer vond dat Nederland niet bij de launch-landen zit, en bijvoorbeeld Turkije en Italië ofzo wel. Maar de gedachte van MS USA dat het marktpotentieel in die landen, met resp. 70 en bijna 60 miljoen inwoners, wat groter is dan dat van Nederland is natuurlijk niet te ontkrachten.
En Nederland is een 'geavanceerd' land ja, maar dat kan je ook als een nadeel zien. Hier moet MS opboxen tegen de gevestigde iOS en Android kampen, die alle diensten tot in de puntjes verzorgd al hebben. In andere landen (zoals Italië of Turkije) is dat misschien minder zo.
Het kan natuurlijk dat de marketingafdelingen van MS ernaast zitten. Maar ik zie altijd een kantoor voor me vol met experts die de hele dag Bass modellen enzo aan het afstellen zijn, met info die ze uit goed ontwikkelde systemen uit alle landen krijgen. Ik vind het zelf dan lastig om te zeggen dat ze een verkeerde keuze maken.

Waarbij ik niet zeg dat ik het dus begrijp waarom het allemaal zo traag lijkt te gaan.
Misschien met Ballmer weg en Elop erbij (die wél het roer bij Nokia enigszins om heeft weten te gooien) gaat het allemaal wat vlotter. Maar daar is een ander topic over volgens mij.
Pagina: 1