Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

upgrade oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht ;)

Ik ga binnenkort deze laptop goedkoop overnemen voor studie..

pricewatch: Asus X51R-AP026C

En ik ga er sowieso een nieuwe accu inzetten, ik zit alleen nog te twijfelen over het besturingssysteem en een ssd. Er zit nu een 120gb harde schijf in en ik zit te twijfelen tussen een 1tb harde schijf of een 840 evo 120gb... zou deze laptop echt veel baat hebben bij een gloednieuwe SSD? Het liefst heb ik dat programma's lekker snel opstarten en dat alles lekker vlot aanvoelt, maar wellicht is de processor hier te langzaam voor?

En qua os zit ik te twijfelen tussen windows xp, 7 en 8.. linux kan ook maar zie ik niet zitten haha. Zou windows 8 goed op dit oude kreng draaien (Eventueel met SSD) of kan ik er beter iets lichters zoals xp opzetten?

Het enige wat ik op deze laptop ga doen is internetten en office bestandjes maken btw.

EDIT: er zit trouwens 2gb ram in (upgrade) :)

Verwijderd

Met een SSD gaat het ding sowieso 'beter aanvoelen', en zo duur is zo'n ding nou ook weer niet.
Ik zeg doen!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:16
Hoeveel ga je betalen voor die laptop? Ik vraag mij af of het het wel waard is..

Mocht je toch die laptop aanschaffen zal een SSD hoedanook een veel betere gebruikservaring geven.. Immers zelfs bij oudere processoren is de harde schijf al een bottleneck en vreten ze ook nog eens stroom. Een tikkeltje meer ram is ook zeker fijn. 2GB is echt te weinig. Als je geen zware programma's draait zou 4GB kunnen volstaan.
Als je ram, accu SSD en laptop bij elkaar optelt.. hoe veel ben je dan kwijt? kan je voor datzelfde geld niet al een nieuwe laptop aanschaffen?

Verwijderd

Of een veel betere 2e-handse laptop. Dat ding komt uit 2007, na 6-7 jaar zijn de meeste laptops aardig versleten wat bouwkwaliteit betreft.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:18

OmeJoyo

This is me

Ik zou me toch nog even afvragen of je die laptop wil overnemen. Hij is zeg maar gerust erg oud en was toen al niet 1 van de snelste. Als je hem toch besluit te kopen zou ik er op zijn hoogst een 2e hands ssd voor zoeken maar verder zou ik er niet aan uitgeven.

Daarnaast is zijn economische en naar mijn mening ook zijn technische levensduur wel voorbij.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Met dat soort oude hardware ga je wel problemen ondervinden in simpele dingen. Een youtube filmpje kijken op 1080p gaat ie waarschijnlijk niet meer trekken.

Ik zou het afraden. Als je zo'n laptop gratis krijgt of nog ergens op de plank hebt staan dan is het een ander verhaal, maar zeker nu je er ook in wilt investeren in de vorm van een accu en SSD lijkt het me niet handig. Let er ook op dat je met een SATA 300 poort zit dus niet de volle snelheidswinst van een SSD pakt.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Plus vergeet niet dat de batterij het waarschijnlijk ook niet meer dan 30 min meer uithoudt (als die niet vernieuwd is)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:16
Plus dat de Windows Surface RT tablet toch nog steeds goedkoop is? Ik hoor van studenten om mij heen dat ze er erg blij van worden.. Typecovertje, office, internet.. Wat heb je nog meer nodig voor je studie?
Pagina: 1