Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Knipperdeknipperdeknip

[ Voor 98% gewijzigd door Hoteldebotel op 14-09-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Misschien kun je beide combineren, zoiets als duaal studeren? 1 dag in de week HBO doen, 4 dagen werken. Dan heb je werkervaring (handig voor zowel studie als salarisonderhandelingen), wat meer geld en met een beetje geluk een HBO-diploma.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Haal sowieso dat HBO papiertje. Tevens zal HBO TI vele potentiele deuren openen die met MBO4 gesloten blijven. Zeker bij de overheid zijn er glazen plafonds wat o.a. ten uitdrukking komt in salarisschalen.

Of je het fulltime doet of duaal maakt in principe niet uit. Je kunt het gesprek altijd aangaan, aangeven wat je originele plan was en daarbij de mogelijkheid van duaal inbrengen. (Weet overigens niet of duaal al vanaf het eerste jaar mogelijk is.)

Staar je vooral niet blind op het startsalaris nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Ik zou ook zeker doorstuderen. HBO is gewoon waardevol als je wilt kunnen groeien.
Waarom eigenlijk HBO TI? Als je echt weet dat je netwerkbeheer wilt doen, is misschien iets als IND een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Thanks voor de input!
Mythio schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:05:
Ik zou ook zeker doorstuderen. HBO is gewoon waardevol als je wilt kunnen groeien.
Waarom eigenlijk HBO TI? Als je echt weet dat je netwerkbeheer wilt doen, is misschien iets als IND een betere keuze?
IND lijkt mij ook een betere optie dan TI, maar de school waar dit wordt gegeven zit aan de andere kant van Nederland :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Aan de andere kant: reken eens uit hoe lang het gaat duren om het salaris dat je nu al kan gaan verdienen (+ de werkervaring die je opdoet) terugverdient heb als je 4 jaar later gaat starten tegen een wat hoger startsalaris... Ik kan je verklappen: dat duurt heel erg lang. Ik zeg niet dat je geen HBO moet gaan doen, maar wel dat het wellicht geen goed idee is om het voor het geld te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 20-09-2013 22:27 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Studeren kan nooit kwaad, maar als jij met deze werkgever afspraken kunt maken dat je naast je werk je HBO opleiding kunt doen, zou ik dat adviseren, om de éénvoudige reden dat uit je bericht heel duidelijk blijkt dat je het heel erg naar je zin hebt bij deze werkgever.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Doorstuderen moet je doen om een leukere baan te krijgen, meer uitdaging en meer mogelijkheden tot groei. Niet voor het startsalaris. Meteen gaan werken levert bijna altijd meer op. Niettemin zou ik als je pas 18 bent zeker HBO doen. Nu kan het nog, heb je waarschijnlijk weinig verplichtingen, en kan je nog prima leven 'zonder' geld. Zodra je levensstijl is ingericht op een normaal salaris wordt het heel moeilijk om terug te gaan naar student.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 21-09-2013 10:08 ]

Verwijderd

Ik zou de baan aannemen, ook zonder HBO-achtig startsalaris. Daarnaast je flink blijven doorontwikkelen op het gebied van netwerken door het behalen van certificaten (CCNA, CCNP, JNCIA, JNCIS, JNCIP, enz.). Of je dit kunt combineren met een HBO studie (deeltijd/duaal) is natuurlijk de vraag, dat verschilt van persoon tot persoon. Maar vergeet ook niet dat bepaalde certificaten je hier en daar ook wat vrijstellingen op kunnen leveren. En last but not least, als je het echt ver wil schoppen in de netwerkwereld: CCIE! Niet iets wat je 'even' gaat halen, maar als je dit papiertje eenmaal hebt behaald gaan er gigantisch veel deuren voor je open.

En daarnaast zijn er nog zoveel andere/extra opties om je verder te ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan de opleiding MSc in Advanced Networking aan de Open University (UK). Dat lijkt misschien een beetje onorthodox, maar wellicht interesseert het je (om hieraan te kunnen beginnen moet je natuurlijk wel voldoen aan de entry requirements, dus dat duurt nog wel even).

Je weet natuurlijk ook niet hoe de arbeidsmarkt er uit ziet over een jaar of vier, dus dat biedt zeker geen zekerheid. Nu heb je echter de mogelijkheid om werkervaring op te doen en tegelijkertijd geld te verdienen.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Of je bent gewoon de hele dag druk bezig met je werk, en hebt helemaal geen tijd om certificaten te halen en HBO deeltijd te doen. Als je om 7 uur opstaat en 6 uur thuis bent, hele dag druk gehad, dan heb je niet veel zin meer om nog twee studies te doen van 7 tot 11 's avonds.

Mijn advies: geniet nog even van het student zijn, doe lekker HBO, ontmoet mensen, maak lol als 18-jarige, die baan krijg je toch uiteindelijk wel. Neem het er nog een paar jaar van en probeer zo veel mogelijk te leren zonder afleiding. Werken mag je daarna nog tot je 70ste.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zoijar schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:08:
Mijn advies: geniet nog even van het student zijn, doe lekker HBO, ontmoet mensen, maak lol als 18-jarige, die baan krijg je toch uiteindelijk wel. Neem het er nog een paar jaar van en probeer zo veel mogelijk te leren zonder afleiding. Werken mag je daarna nog tot je 70ste.
Amen.

Ik stond ook voor dezelfde keuze toen ik 18 jaar oud was, en heb geen moment spijt gehad van mijn keuze om een voltijd HBO (Technische Informatica & Informatica) opleiding te gaan volgen.
Nu begeef ik me al een aantal jaar in de arbeidsmarkt en sta nog steeds achter mijn beslissing van destijds, ik kan mezelf dus prima vinden in het advies wat Zoijar hierboven geeft.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

Een overheids cao is vaak wel interresant qua secundair en vakantiedagen ook wel iets om rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Als ik jou was zou ik mij laten leiden door hetgeen wat jij het leukste vindt. Zelfs al vind je IND het leukst, dan zou ik als ik jou was op kamers gaan en daar lekker gaan studeren. Mijn studententijd was een van de meest waardevolle periodes in je leven, die ik voor geen goud had willen missen. Op kamers gaan droeg daar zeker aan bij. Een absolute aanrader! :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Uiteraard studeren. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, en ik heb er geen moment aan getwijfeld.

Is het geen mogelijkheid om daar een paar dagen in de week te werken, en in vakanties en dergelijke? Zo doe ik het nu namelijk, en dat bevalt me prima. Een betere bijbaan kan ik me niet wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Ik zou gaan studeren. De overheid is geen slechte werkgever, maar gezien alle bezuinigingen ben je ook niet echt zeker van je baan op dit moment. HBO opent gewoon deuren voor de toekomst. Ga maar eens zoeken naar vacatures in je vakgebied, vrijwel allemaal vragen ze om een HBO papiertje. Als IND geen optie voor je is, misschien kan je eens naar Systeembeheer in Utrecht (HU) kijken. Daar heb ik zelf gestudeerd en daar zat best wel veel Cisco in. CCNA, CCNA Security en een klein stukje CCNP. Wellicht is dat iets voor je :)

Zoals anderen al zeiden: je bent nu nog jong. Nu heb je de kansen nog. Als je HBO kan combineren met werk zou dat natuurlijk ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Bedankt voor alle input! De opleiding systeembeheer aan de HU ziet er ook heel interesant uit. Ga ik zeker naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Laatst online: 27-08 23:04
kibber schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:16:
Ik zou gaan studeren. De overheid is geen slechte werkgever, maar gezien alle bezuinigingen ben je ook niet echt zeker van je baan op dit moment. HBO opent gewoon deuren voor de toekomst. Ga maar eens zoeken naar vacatures in je vakgebied, vrijwel allemaal vragen ze om een HBO papiertje. Als IND geen optie voor je is, misschien kan je eens naar Systeembeheer in Utrecht (HU) kijken. Daar heb ik zelf gestudeerd en daar zat best wel veel Cisco in. CCNA, CCNA Security en een klein stukje CCNP. Wellicht is dat iets voor je :)

Zoals anderen al zeiden: je bent nu nog jong. Nu heb je de kansen nog. Als je HBO kan combineren met werk zou dat natuurlijk ideaal zijn.
Wat kibber over de HU zegt klopt. Ik zit momenteel in m'n derde jaar (Systeembeheer natuurlijk) en heb Cisco Switching en Routing op CCNP niveau gehad in het tweede jaar. Ik vind ook dat de docenten goed zijn in het overbrengen van de stof. Je hebt ook nog in Amsterdam of Heerlen een Systeem/Netwerkbeheer opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkool89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08-2021
Ik heb ongeveer in dezelfde positie als jou gezeten. Na mijn MBO 4 heb ik een jaar gewerkt, toen vastgesteld dat geld leuk en aardig is maar dat er zekere beperkingen aan een MBO 4 diploma zitten. Hierna ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe baan met flexibele werktijden en heb ik mijzelf ingeschreven voor technische informatica aan Hogeschool Windesheim.

Ik ben zelf laaien enthousiast over de combinatie werken + leren. Je doet zoals bovengenoemd ervaring op. Je doet iets wat je leuk vind, en niet onbelangrijk je hebt geld :). Enige nadeel is dat het zeer zeker een offer vraagt qua tijd. mijn schema is 40 uur werken, 2 avonden college en 3 avonden studeren. Wat wel een ontzettend leuke toevoeging is is dat je met professionals op school zit, iedereen breng situaties van werk in en weet kort gezegd gewoon meer dan de voltijds studenten.

Ik raad zeker met de volle 100% aan HBO te gaan doen, maar overweeg ook de deeltijd mogelijkheid

Succes met het maken van een keuze.
Pagina: 1