Externe 2.5" HDD(s) Usb3.0 naar Ps3

Pagina: 1
Acties:

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 17:39
Dag allen. Ik hoop dat de topic titel duidelijk genoeg is.

Ik beschik over 2 externe 2.5" hdd's. Een Seagate Expansion 750Gb Usb 3.0
pricewatch: Seagate Expansion Portable USB 3.0 STBX750200 750GB Zwart

En een Western Digital Elements Portable 2.5" 1Tb Usb 3.0
pricewatch: Western Digital Elements Portable Storage 1TB Zwart

Ik heb zeg maar 1 "over" en ik was benieuwd of het mogelijk is om 1 van beide uit elkaar te halen, om zeg maar de interne schijf over te zetten naar mijn Playstation 3?

Ik heb gegoogle'd maar ik vond alleen maar resultaten voor oudere modellen. Ik wil niet op de gok de boel open halen zeg maar :) Iemand hier ervaringen mee? Of is gewoon via USB aansluiten een goede optie?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Google geeft hier anders best veel resultaten met betrekking tot het vervangen van een HDD in een PS3 :o

https://www.google.co.uk/...eplace+harddisk+PS3&meta=

Dat USB 3 gebeuren heeft niks van doen met de S-ATA HDD ansich, da's alleen de manier van connecten aan een PC of ander device.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 20-09-2013 19:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Xfade
Lees het nog eens. Ik weet prima hoe je het moet vervangen. Mijn vraag gaat over mijn externe schijven. Kan mogelijk zijn dat intern die dingen gesoldeerd zijn oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Xfade op 20-09-2013 19:11 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom niet? Zolang er maar een gewone SATA aansluiting op de schijf zit (Ga ik wel van uit bij een moderne externe schijf).

Inpluggen en formatteren die handel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 14:14
zijn of klik behuizingen of onder de rubbertjes zitten schroefjes

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xfade schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:10:
Lees het nog eens. Ik weet prima hoe je het moet vervangen. Mijn vraag gaat over mijn externe schijven. Kan mogelijk zijn dat intern die dingen gesoldeerd zijn oid.
Ik heb zeg maar 1 "over" en ik was benieuwd of het mogelijk is om 1 van beide uit elkaar te halen, om zeg maar de interne schijf over te zetten naar mijn Playstation 3?
Als je dat ding uit elkaar schroeft dan heb je toch niks meer te maken met dat USB gebeuren. In zo'n ding zit gewoon een S-ATA diskje.

• Xfade
Mjah 'tis geen schroef-gebeuren. Zit in elkaar geklikt. Ik had namelijk gelezen dat met usb3.0 ze nog wel eens de controller aan de schijf vast hebben gesoldeerd. Daarom mijn vraag :)

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 14:14
als het klik is moet je met een mesje (schilmesje/stanley mes) langs de rand en hoor je een popje

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat TS bang is dat de USB-3 Controller rechtstreeks op z'n disk gesoldeerd zit ;) Iets wat ik nog nooit gezien/meegemaakt heb, overigens.

Op de disk zelf zit gewoon een S-ATA controller en dus ook een S-ATA interface welke gewoon een verloop krijgt naar USB-3 in de (el-cheapo) behuizing. Heb hier wel eens wat LACie behuizingen open gehad (niet goedkoop) om van 1 naar 1,5 TB te kunnen.

• Xfade
Jah net als deze dus. En ja ik heb mn wd open gemaakt :)
Maar de Seagate is qua formaat groter (behuizing..) dus mischien heeft die een controller... maar ik wil dus niet zomaar alles openmaken.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-qhuCdNesZJo/TvotqnxXSGI/AAAAAAAABpY/-nCfMorvU1s/s1600/P1000223.JPG

[ Voor 110% gewijzigd door Xfade op 20-09-2013 19:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan denk ik dat ik (en anderen) je oorspronkelijke vraag een beetje verkeerd geïnterpreteerd heb(ben). Jij wil weten óf die disks die je noemt intern een S-ATA aansluiting hebben en dus of ze überhaupt wel te gebruiken zijn op de S-ATA interface van je PS3 (en die PS3 heeft er dus eigenlijk niets mee te maken).

;)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-09-2013 19:32 ]

• Xfade
Juistem. Mijn excuses!

• Xfade
Het is opgelost. Het blijkt dat de Seagate een losse controller heeft. De WD zit er aan vast. Kan een slotje op!
Pagina: 1