AMD K7 Pro vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Hi,

Ik heb een AMD K7 Pro (MSI6167) mobo, kan iemand mij vertellen hoe ik de voltages en FSB aanpas? Zijn hier programma's voor of moet ik jumpers gaan verzetten...

BTW;ik heb een Athlon 650 .18 micron uit week 18 van 2000...hoe snel kannie?

Anyone?

• kevin
Niemand???

Verwijderd

Huhhhhhhhhhhhh gaan we weer...... PROBEREN!!! Heb je een GFD ??? Zo nee, omhoog met die FSB-tjes... zo ja, erop met dat ding, en tweaken maar! Sorry, niet persoonlijk bedoeld, maar deze vraag komt bijna iedere week weer!!! Een hoop mensen worden hier niet vrolijk van op GOT... nogmaals. Nothing personal! ;) Gewwon proberen, maar over het algemeen kun je +/-800 halen... maar met GFD... Met geluk heb je een core van 800/850...dan kun je met een GFD 1Gig halen (i.c.m. vette cooler).

• kevin
thx, maaruh...
kan iemand mij vertellen hoe ik de voltages en FSB aanpas?

Verwijderd

serieus ?

OK dude, no problem. dat bordje van je ken ik niet. Maar als je pc start, dan moet je in de BIOS gaan... ga vervolgens naar de FSB instellingen van je CPU, en ga stap voor stap van 100 omhoog...Bios saven, en opnieuw starten...

• kevin
ja, dat kon ook bedenken alleen is er geen enkele optie in m'n BIOS waar ik dat aan kan passen...bios is van 9 maart 2000

en het is een MSI6195 K7 Pro mobo...die is toch wel bekend??

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

ja je drukt als hij de cpu hoogte laat zien op del, dan kom je in de bios en ga je naar hardware monitor setup hier kun je dit waarschijnlijk in stellen heb zelf de pro versie van msi en daar moet het in elk geval zo, is heel gemakkelijk, kan zo makkelijk de 700 halen als het goed is 750 misschien wel, moet kunnen...
mvg FFF

• kevin
FFF? Van welke datum is jouw BIOS? Is die van mij van maart 2000 goed genoeg...

Kan het helaas nu niet tsjekken (/me@work), maar zal vanavond kijken of het werkt...

evengoed bedankt.

• FFF

FFF

die datum maakt niet uit, op mijn K7 pro van MSI kan het in elk gaval wel zo en verwacht bij de jouwe ook.
probeer maar gewoon bij hardware monitor setup en daar zie je alles van zelf staan.
mvg FFF

• kevin
ok bedankt, ik post het resultaat morgen wel eventjes...

Verwijderd

Ik heb een AMD K7 Pro (MSI6167) mobo
de K7 pro en de 6167 zijn twee verschillende borden, welke heb je nou? de 6167 of de K7 Pro(6195)
Met de K7 pro is de fsb en vcore in bios in te stellen. In de bios, Hardware monitor setup. moet je wel de opti spread spectrum op disabled zetten voordat je gaat overklokken.

• FFF

FFF

Ik de k7 pro en hij de andere (ik+FFF)
en hij wil het weten ik zei dat het met een k7pro zo werkte (en bij hem misshcien ook wel) zijn bijde msi K7 mobo's.
weet niet of die van jou ook harwdare monitor heeft?
mvg FFF

Verwijderd

FFF, als je het tegen mij had, ja, ik heb ook de hardware monitor setup.
die 650 moet wel harder dan de 700 kunnen, mijn 550 loopt met luchtkoeling (standaard) al op 715 stabiel :)

En voor kevin, kijk even in je mobo boekje bij de setup-instellingen, daar staan alle BIOS instellingen beschreven en dan gewoon doen wat FFF zei, en ik trouwens ook :)

• kevin
Ok, op 682Mhz wil ie nog wel booten en op 699 ook wel maar dan houd het echt op.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

Je Vcore verhogen in stapjes van 0.05V TOT 1.9V En in de BIOS bij de hardware monitoring setup de optie spread spectrum op "disabled" instellen.
Als je echt veel verder wilt overklokken, dan oet je toch echt een gold finger op je K7 zetten.

• FFF

FFF

Bij de één gaat hij gewoon verder dan bij de andere, ligt eraan waar de grens ligt van je hardware en het ene mobo gaat verder dan het andere, dus je doet n9ix fout en heb ook een keer m'n voltage verhoogt maar maakte nix uit, ligt waarschijnlijk niet aan je cpu maar aan een ander deel van je hardware dus daar helpt het voltage verhogen ook niet bij.
mvg FFF :D

• kevin
nee, het moet wel normaal blijven :P ...hij draait nu op 666Mhz >:) en dat vind voorlopig wel prima zo.

Verwijderd

as tie normaal moet lijven, moet je de FSB gewoon op 100 laten staan, dan blijft ie normaal.
zelf zit ik nu op 1.8V heb de FSB nu op 102 staan, is iets te laag vind ik, de Vcore strakkies dan nog maar iets verhogen :)

Verwijderd

Mijn ervaring met de K7 Pro is dat de FSb niet echt ver wil (>105 Mhz geeft problemen).

Oftewel: Wil je je Athlon 650 ver laten gaan: GFD kopen. Dan zal ie max. tot 750~800 gaan. Vereder neit, want dan gaat je cache niet meer verder. De voltage hoger zetten dan 1.8 niet doen: alleen veel exessieve hitte, veel verder dan een paar Mhz kom je er toch niet mee, en je processor ondergaat dan overmatig veel slijtage :(

Verwijderd

op mijn K7 Pro haalt de FSB 110 makkelijk op 1.7 Volt, kan dus nog wel wat hoger :)
het ligt dus niet aan de msi :D
maar idd, voor veel oc'en een gfd erop
Pagina: 1