[betalen]Paypal of creditcard, wat is beter ivm oplichting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik weet dat paypal kopersbescherming heeft, maar ik lees soms verhalen dat geld terugkrijgen bij paypal erg lastig kan gaan, of dat paypal niets terug wil betalen.

Ik heb de voorwaarden van kopersbescherming opgezocht
13.2 Wat zijn de vereisten om in aanmerking te komen voor PayPal-kopersbescherming?

U dient aan alle onderstaande vereisten te voldoen om in aanmerking te komen voor betaling in het kader van de PayPal-kopersbescherming:
  1. Uw betaling moet voor een in aanmerking komend object zijn verricht vanaf uw PayPal-rekening (zie artikel 13.3 voor meer informatie over objecten die in aanmerking komen);
  2. Betaal het volledige bedrag voor het in aanmerking komende object in één keer. Objecten die in meerdere termijnen zijn betaald, zoals een aanbetaling gevolgd door de betaling van het restbedrag, komen niet in aanmerking.
  3. in geval van een Marktplaats-transactie moet het verzendadres binnen Nederland liggen.
  4. De betaling moet op een van volgende wijzen aan de verkoper zijn overgemaakt:
    1. met de eBay-knop 'Nu betalen' of de eBay-factuur, of
    2. met de knop 'Geld overmaken' van uw PayPal-rekening; dit doet u door 'eBay-object' te selecteren en uw eBay-gebruikersnaam in te voeren, plus het nummer van het eBay-object; of
    3. Voor NOO-claims die betrekking hebben op aankopen die buiten eBay zijn gedaan: ga naar de PayPal-website en klik op het tabblad Geld overmaken op Koop of betaal uw aankoop via het PayPal-betaalproces op de website van de webwinkel; of
    4. In geval van een transactie op Marktplaats: de factuur van Marktplaats; of
    5. Voor SAVO-claims die betrekking hebben op andere aankopen die buiten eBay of Marktplaats zijn gedaan: het PayPal-betaalproces van de advertentiewebsite; en
  5. Open een geschil binnen 45 dagen na de datum waarop u de betaling heeft verricht en volg het proces voor online geschillenoplossing dat wordt beschreven onder 'Hoe los ik mijn probleem op?' in artikel 13.5.
Maar wat ik net las is dat je met een creditcard ook verzekerd ben van fraude
Ik heb dus gekeken hoe dat zit bij mijn eigen studentencreditkaart (ing)
Wij vergoeden de schade die u lijdt door misbruik van uw creditcard bij fraude, verlies of diefstal volledig, als er geen sprake is van fraude, opzet en grove nalatigheid van uw kant. Én als u de fraude, het verlies of de diefstal direct na ontdekking bij ons meldt en vervolgens aangifte doet bij de politie.
Het "Probeem" is dat ik nog nooit in aanraking ben geweest met oplichting en dus ook niet weet met welke betaal methode je meer kans hebt om geld terug gestort te krijgen.(en wat sneller gaat)
soms kan je ook met creditcard aankopen doen bij sites als ebay, maar er zijn ook vele andere sites natuurlijk.

Mijn vraag is dus: Met welke betaal methode je meer kans hebt om geld terug gestort te krijgen als je opgelicht bent.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Je kan ook je Creditcard koppelen aan je Paypal account.
Misschien een dubbele zekerheid ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DutchGamer schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:31:
Je kan ook je Creditcard koppelen aan je Paypal account.
Misschien een dubbele zekerheid ?
Zo werkt dat (gelukkig) niet. PayPal wordt gewoon gemachtigd om een afschrijving te doen op je CC/Bank én PayPal is "trusted" ;) PayPal heeft z'n geld netjes gekregen van de CC maatschappij en die heeft er op dat moment ook géén boodschap meer aan dat jij je product niet (netjes) ontvangen hebt.

Bij een geschil met de verkopende partij is PayPal alsnog de partij waarmee jij moet gaan "sparren".

@TS: PayPal moet je eigenlijk gewoon niet één op één gaan vergelijken met een CC maatschappij. PayPal betaald niets aan een verkoper als er géén geld van jouw kant komt (direct óf gekoppeld CC/bank account). Een CC maatschappij doet dat wél ...... tot dat je op een zwarte lijst komt te staan.

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 20-09-2013 20:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:37:
[...]

@TS: PayPal moet je eigenlijk gewoon niet één op één gaan vergelijken met een CC maatschappij. PayPal betaald niets aan een verkoper als er géén geld van jouw kant komt (direct óf gekoppeld CC/bank account). Een CC maatschappij doet dat wél ...... tot dat je op een zwarte lijst komt te staan.
ik wil ze juist vergelijken!, als ik de keuze heb met betalen tussen cc of paypal voor internationale aankopen.
wat is dan de betere keuze?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan hotels/restaurant niet betalen met PayPal tijdens 't inchecken en ik heb er ook géén pasje van waarmee ik bij ATM's geld op kan nemen.

Voor de rest doen ze (imho) 't zelfde: Jouw zaken betalen op basis van een credit waarbij je bij een CC maatschappij een debet op kunt bouwen wat bij PayPal niet gaat.

Nadeel van een CC is daarmee ook duidelijk hoop ik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mrc4nl schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:40:
[...]

ik wil ze juist vergelijken!, als ik de keuze heb met betalen tussen cc of paypal voor internationale aankopen.
wat is dan de betere keuze?
Gaat het alleen om Ebay? -> Paypal.
Shop je buiten Ebay -> CC

Paypal doet namelijk niets bij problemen als het geen Ebay-verkoper is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:25
Paypal heb je vaak weinig aan inderdaad als het niet om ebay gaat.
Voor een CC kun je gewoon met je bank bellen, dat is een stuk simpeler en de kans dat je je geld terugkrijgt is groter.
Bij beide heb je uiteraard gewoon eigen verantwoordelijkheid, als jij zomaar betaalt bij allerlei shady organisaties dan zullen ze je minder snel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:46:
[...]

Paypal doet namelijk niets bij problemen als het geen Ebay-verkoper is.
Niet helemaal waar. heb buiten ebay om wel mijn geld terug gekregen bij paypal, zelfs voor een product waarvan ze zelf zeggen dat ze er geen bescherming op bieden (software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn ervaringen zijn helaas anders :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het maakt niet uit welke je gebruikt, als je gezonde verstand niet gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefyu op 22-09-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sefyu schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:41:
Het maakt niet uit welke je gebruikt, als je gezonde verstand niet gebruikt.
Dat is inderdaad een heel goede opmerking, maar verder als je het niet hoeft te gebruiken Paypal mooi links laten liggen. Ze maken wel mooi reclame met koper/verkoper bescherming, maar in de praktijk heb ik te vaak gelezen en gehoord dat daar niets van terecht komt. Bij een Creditcard weet je gewoon dat er een fatsoenlijke organisatie achter zit, die normaal geaccepteerd is bij banken en andere financiele instellingen of inderdaad gewoon een Creditcard van je eigen bank.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:50:
[...]

Dat is inderdaad een heel goede opmerking, maar verder als je het niet hoeft te gebruiken Paypal mooi links laten liggen. Ze maken wel mooi reclame met koper/verkoper bescherming, maar in de praktijk heb ik te vaak gelezen en gehoord dat daar niets van terecht komt. Bij een Creditcard weet je gewoon dat er een fatsoenlijke organisatie achter zit, die normaal geaccepteerd is bij banken en andere financiele instellingen of inderdaad gewoon een Creditcard van je eigen bank.
ok bedankt voor de info :)

ora et labora

Pagina: 1