Ik weet dat paypal kopersbescherming heeft, maar ik lees soms verhalen dat geld terugkrijgen bij paypal erg lastig kan gaan, of dat paypal niets terug wil betalen.
Ik heb de voorwaarden van kopersbescherming opgezocht
Ik heb dus gekeken hoe dat zit bij mijn eigen studentencreditkaart (ing)
soms kan je ook met creditcard aankopen doen bij sites als ebay, maar er zijn ook vele andere sites natuurlijk.
Mijn vraag is dus: Met welke betaal methode je meer kans hebt om geld terug gestort te krijgen als je opgelicht bent.
Ik heb de voorwaarden van kopersbescherming opgezocht
Maar wat ik net las is dat je met een creditcard ook verzekerd ben van fraude13.2 Wat zijn de vereisten om in aanmerking te komen voor PayPal-kopersbescherming?
U dient aan alle onderstaande vereisten te voldoen om in aanmerking te komen voor betaling in het kader van de PayPal-kopersbescherming:
- Uw betaling moet voor een in aanmerking komend object zijn verricht vanaf uw PayPal-rekening (zie artikel 13.3 voor meer informatie over objecten die in aanmerking komen);
- Betaal het volledige bedrag voor het in aanmerking komende object in één keer. Objecten die in meerdere termijnen zijn betaald, zoals een aanbetaling gevolgd door de betaling van het restbedrag, komen niet in aanmerking.
- in geval van een Marktplaats-transactie moet het verzendadres binnen Nederland liggen.
- De betaling moet op een van volgende wijzen aan de verkoper zijn overgemaakt:
- met de eBay-knop 'Nu betalen' of de eBay-factuur, of
- met de knop 'Geld overmaken' van uw PayPal-rekening; dit doet u door 'eBay-object' te selecteren en uw eBay-gebruikersnaam in te voeren, plus het nummer van het eBay-object; of
- Voor NOO-claims die betrekking hebben op aankopen die buiten eBay zijn gedaan: ga naar de PayPal-website en klik op het tabblad Geld overmaken op Koop of betaal uw aankoop via het PayPal-betaalproces op de website van de webwinkel; of
- In geval van een transactie op Marktplaats: de factuur van Marktplaats; of
- Voor SAVO-claims die betrekking hebben op andere aankopen die buiten eBay of Marktplaats zijn gedaan: het PayPal-betaalproces van de advertentiewebsite; en
- Open een geschil binnen 45 dagen na de datum waarop u de betaling heeft verricht en volg het proces voor online geschillenoplossing dat wordt beschreven onder 'Hoe los ik mijn probleem op?' in artikel 13.5.
Ik heb dus gekeken hoe dat zit bij mijn eigen studentencreditkaart (ing)
Het "Probeem" is dat ik nog nooit in aanraking ben geweest met oplichting en dus ook niet weet met welke betaal methode je meer kans hebt om geld terug gestort te krijgen.(en wat sneller gaat)Wij vergoeden de schade die u lijdt door misbruik van uw creditcard bij fraude, verlies of diefstal volledig, als er geen sprake is van fraude, opzet en grove nalatigheid van uw kant. Én als u de fraude, het verlies of de diefstal direct na ontdekking bij ons meldt en vervolgens aangifte doet bij de politie.
soms kan je ook met creditcard aankopen doen bij sites als ebay, maar er zijn ook vele andere sites natuurlijk.
Mijn vraag is dus: Met welke betaal methode je meer kans hebt om geld terug gestort te krijgen als je opgelicht bent.
ora et labora