Wi-Fi signaal plotseling zeer zwak

Pagina: 1
Acties:

• impozer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 11:53
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Wi-Fi signaal en ik kan het niet bepaald vinden via google of het tweakers forum, daarom plaats ik mijn bericht hier.

Na het altijd goed te werkende wifi houdt de router er ineens mee op.
We hebben alles begane grond en overal in het huis was voldoende signaal.
Maar sinds eergisteren was het allemaal ineens heel zwak.
Ik heb WiFI Analyzer gebruikt om te kijken hoever ik kwam met het signaal en dat was maximaal ~10 meter
Na ~10 meter is het bereik volledig weg, zelfs na 1 meter afstand geeft die al -75dBm aan!

Heeft de router het begeven of is hier een ander probleem?
Ik woon vrijstaand en heb geen last van de buren hun signaal.
Hij zit op kanaal 6 op 2,40ghz
Ik kan de router niet op tweakers vinden, het is een Samsung SMT-G3200 Wlan.
Als deze daadwerlijk kapot is heb ik in gedachten om die te vervangen door de: TP-Link TL-WR1043ND

Alvast bedankt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Eerste stap die ik zou nemen is om een factory reset te doen. Wellicht kan je de firmware nog bijwerken, heb je al op de site van Samsung gekeken?

Als ik een alternatief mag neerzetten (en als je "durft" want hij is niet makkelijk te configureren): RB951G-2HnD. Goede ervaringen mee!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat heb je voor andere apparatuur in huis gehaald?

Sowieso: Waarom kanaal 6 (fixed?)

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 20-09-2013 22:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hebben de buren iets aan hun wifi veranderd?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Bij sommige routers kun je het zendvermogen instellen, wellicht kun je daar eens naar kijken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• impozer
lier schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:18:
Eerste stap die ik zou nemen is om een factory reset te doen. Wellicht kan je de firmware nog bijwerken, heb je al op de site van Samsung gekeken?
restart + factory reset heb ik al uitgevoerd, dat was het eerste wat ik deed toen ik geen oplossing wist te vinden :)
Hoogste firmware die ik kon vinden is v2.01 en die staat erop!
wimmel_1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:21:
Wat heb je voor andere apparatuur in huis gehaald?

Sowieso: Waarom kanaal 6 (fixed?)
Ik heb geen nieuwe/andere apparaten.
Kanaal 6 is standaard en zoals ik had vermeld heb ik geen last van de buren hun signaal die ontvang ik hier niet.
JT schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:38:
Bij sommige routers kun je het zendvermogen instellen, wellicht kun je daar eens naar kijken.
Heb overal gekeken maar kon niks over zendvermogen vinden!

Ik heb niets aangepast de laatste tijd, maar de verbinding (bereik) hielt er deze week ineens mee op.

Als de modem-router daadwerkelijk stuk blijkt te zijn dan koop ik de TP-Link .
(Alleen dan heb ik een 100mb modem en een 1gb router, maar dat moet geen probleem zijn lijkt mij?
Als ik alles laat verbinden via de router heeft het dan 1gb verbinding? of wordt dit gebottlenecked door de modem naar 100mb?)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

impozer schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:56:
(Alleen dan heb ik een 100mb modem en een 1gb router, maar dat moet geen probleem zijn lijkt mij?
Als ik alles laat verbinden via de router heeft het dan 1gb verbinding? of wordt dit gebottlenecked door de modem naar 100mb?)
Geen probleem, snelheid wordt "afgesproken" per poort en per device (in tegenstelling tot ouderwetse hubs en wireless).
Bedenk wel dat de TP-Link een iets ouder model is...

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 21-09-2013 09:01 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Die ik op 2,4ghz als sneller en groter bereik heb getest dan de WDR3600. Dus dat maakt niks uit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Wat je misschien beter kan doen, is je router behouden en hem uitbreiden met een sterk access point. Kijk eens naar dit access point van engenius, die heeft een heel erg groot zendvermogen http://www.routershop.nl/...300mbps-11b-g-n/pid=27500

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Klinkt in mijn oren als kapot. Het kan ook zijn dat de antenne het op de een of andere manier begeven heeft (zeldzaam, maar het zou kunnen). Ik weet niet of het mogelijk is de antenne te vervangen om te testen?

• impozer
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:38:
Wat je misschien beter kan doen, is je router behouden en hem uitbreiden met een sterk access point. Kijk eens naar dit access point van engenius, die heeft een heel erg groot zendvermogen http://www.routershop.nl/...300mbps-11b-g-n/pid=27500
Dit is natuurlijk een oplossing en ik geloof dat die een zeer goed zendbereik heeft maar die €115,- is mij te veel!
Als ik wat nieuws aan moet schaffen dan toch maar de TP-Link en kijken of het probleem dan opgelost is :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"zendvermogen" -> NEE. Gewoon nee. Met wifi is het niet zo dat van een kant 'harder scheeuwen' iets op gaat lossen.

Kijk met inSSIDer of de buren op hetzelfde kanaal zitten en verander je eigen kanaal.
Pagina: 1