2 speakers in 1 box

Pagina: 1
Acties:

• Quantro
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 17:45
Ik ben bezig met het bouwen met een nieuwe draagbare box(een soort kratradio).

Mijn opzet is gebaseerd op 2 analoge speakers, een TA2024 versterkertje en een accu die ik nog had liggen.

Beide speakers die ik nu heb zitten in een kast van 10x10x10cm en ik vroeg me af of het uit zou maken als ik in de achterkant een identiek gat boor en beide speakers dus dezelfde klankkast gebruiken.

Zou ik hierdoor inboeten op geluidskwaliteit? Of op volume(dat zou niks uitmaken want t levert dan altijd nog meer dan 1 lijkt me)? Of maakt het daar niks voor uit?

En zou ik voor deze speakers in de zijkant nog weer een extra gat moeten maken voor luchttoevoer of zou dat te verwaarlozen zijn?

Mvg en alvast bedankt,
Quantro

P.S: Als dat nog ergens voor uitmaakt: Ik kan zelf kijken of ik voor 1.0 of 2.0 ga, maar als ik door voor 2.0 te kiezen minder goed 2 speakers in 1 box kan plaatsen hoeft dit natuurlijk niet.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Luchttoevoer voor je speakers :? Care to elaborate?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
offtopic:
Ik denk dat die een reflex poort bedoelt.

De lucht gaat daar echter uit, niet in. Dat gezegd te hebben is het ook niet nodig om een reflex poort te maken.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 21:38

OmeJoyo

This is me

Ik zou me persoonlijk eerst meer inlezen dan hulp gaan vragen en het over analoge speakers te hebben, niet te weten waarom je wel of niet een gat zou maken en of het uberhaupt kan.

Ik zou ofwel hier eens kijken: https://www.google.nl/?gw...dsprekers+bouwen&safe=off

Of gewoon wat bouwen en afhankelijk van het resultaat dingen aanpassen en dan leren van vallen en opstaan.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Swagger schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:23:
offtopic:
Ik denk dat die een reflex poort bedoelt.

De lucht gaat daar echter uit, niet in. Dat gezegd te hebben is het ook niet nodig om een reflex poort te maken.
Dus op een gegeven moment is de lucht in de kist op? ;)

Een reflexpoort is een soort massaveersysteem. Beter nog: een helmholzresonator :Y

Maar, het voordeel van kratradio's is dat het gaat om "herrie" en niet om geluid in studio kwaliteit.
Dus, je kan 2 drivers dezelfde klankkast laten delen. De kist zou ik luchtdicht maken.

Wise enough to play the fool