Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geplooid chassis herkennen

Pagina: 1
Acties:

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
(jarig!)
Beste,

Mijn computercase (Fractal Design Define R4) heeft (ongewillig) te maken gekregen met een 'groot' gewicht. Met name heeft er iemand een sport van gemaakt om telkens als hij iets wilt aansluiten, met zijn knie te leunen op de case. er zit bovenaan een 'deuk' in, en een van de zijkanten gaat nu maar moeilijk meer open. Ik vroeg me af of dit ernstige gevolgen kan hebben voor mijn moederbord, die natuurlijk aan het chassis hangt. Het chassis (de plaat waar mijn moederbord aanhangt), oogt nog recht. Echter als ik de 'bult' bovenaan uitduw, is er een lichte beweging in de plaat.

Ik weet dat dit een rare vraag is,

Maar toch op voorhand bedankt!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11 12:42
Als je kast contact maakt met je mobo kan dat gevolgen hebben ja. Als de deuk niets aanraakt dan lijkt mij er niets aan de hand te zijn behalve dat het een lelijke deuk is.

De spacers tussen je mobo en je kast zitten er niet voor niets. Hou minimaal deze ruimte aan tussen kast en mobo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je mobo tray maar recht is dan moet dat geen probleem zijn. En die mobotray zal denk ik echt niet zo heel ver ingedrukt worden dat er echt iets heel krom komt te staan. maar dat kun je het beste zelf zien. Een moederbord kan sowieso wel wat buiging hebben hoor.

Ga je echt het ding vervormen, dan wel, maar dan moet je wel heel lomp met je kast omgaan.

• Nexoez
(jarig!)
Echt lelijk is ie niet.. Het is de bovenkant, en eigenlijk zie je het niet zo goed... Mijn zorg is dat het moederbord eventueel zou gebogen worden :).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:07

Garyu

WW

Ach, zo een stukje PCB kan over het algemeen wel wat hebben hoor.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11 12:42
vanaf de bovenkant lijkt me dat niet echt waarschijnlijk. Als de plaat waar het mobo aan zit maar niet verbogen is en de bovenkant het mobo niet aanraakt

• Nexoez
(jarig!)
Het ziet er in ieder geval niet 'verbogen' uit.. Ik weet niet hoe ik kan 'testen' of die al dan niet gebogen is..

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 11:59

Perkouw

Moderator General Chat
Zolang er geen onderdelen tegen elkaar aangedrukt worden en dus ook geen kastdelen tegen onderdelen dan moet er niets aan de hand zijn lijkt mij. Een foto had overigens handig geweest. Voor de één is een grote deuk 10cm voor de ander is het een krater.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meten is weten. Schuifmaat, liniaal en dergelijke en dan vooral overhoeks meten, zo kun je pas écht zien of de boel scheef zit.

• Nexoez
(jarig!)
Op foto is die niet echt zichtbaar.. Zwarte case, en de bovenkant heeft een buiging gekregen.. Niet iets wat duidelijk te zien is op foto denk ik.. Zal de boel trachtten uit te meten met een schuifmaat. Gewoon moeilijk een deftige referentie te vinden :)

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Paniek om niks waarschijnlijk, maar draai alle schroefjes van het mobo een beetje los en beweeg het mobo een beetje heen en weer. Eventuele spanning is dan wel voelbaar.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1