Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Momenteel heb ik nog een HTC HD2 met stock rom (ja nog steeds, android roms bevielen mij niet) ingebruik samen met een galaxy S
Maar aangezien de telefoon(s) inmiddels wel aan vervanging toe zijn (en ik eigenlijk ook wel weer eens wat nieuws wil proberen na ruim 4 jaar) kom ik hier wat advies inwinnen.

mijn 'eisen' lijstje: (wifi, bluetooth e.d. niet opgenomen omdat ik aanneem dat het op elke telefoon wel zit)
  • 4,3" tot 4,8" scherm (5" vind ik te groot)
  • Degelijke (achter)camera (met flits)
  • goede GPS
  • ruime interne opslag
  • Micro SD slot
  • Snelle processor
  • goede accu
Aanvullende eisen, indien mogelijk binnen budget en bovenstaande eisen:
  • NFC
  • 4G
  • Dualsim
  • 2GB ram
het OS maakt mij niet heel erg veel uit, maar ik denk dat ik met een android toestel meer kans maak om aan mijn eisenlijstje te voldoen

Budget: Tot ~300 euro ben ik bereid uit te geven. Een paar tientjes meer is nog bespreekbaar ;)

Ik heb zelf al wel wat gezocht:
de Jiayu G4 advanced, die heeft veel bang for the bucks en voldoet vrijwel helemaal aan mijn eisen, echter mis ik NFC)

De Xiaomi MI-2a: Die heeft weer NFC, maar geen microSD, 'slechts' 1GB ram en 16GB interne storage
In de pricewatch kom ik met wat filters of 5" telefoons tegen of de galaxy 4 (die veel te duur is, maar omdat er geen prijs bekend is duikt hij toch op)

Dan rest mij de volgende vragen:
1) welke andere mogelijkheden zijn er?
2) NFC: Do or Dont? (ik ben het liefst toekomst voorbereid, maar als het de komende, pak em beet, 3 jaar niet lijkt door te breken kan ik het net zo goed laten)
3) 2GB ram Do or Dont? (Deze eis laten vallen zou meer telefoons beschikbaar maken in mijn budget lijkt het)

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 20-09-2013 15:56 ]