High end Gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-02 14:08
Beste mensen,

Gezien mijn PC van 6-7 jaar oud langzaam maar zeker uit elkaar aan het vallen is ben ik van plan om een dit keer opnieuw zelf een systeempje samen te stellen.
Bij mijn vorige systeem heb ik er achteraf absoluut geen spijt van dat ik destijds goede spullen heb gekocht welke wat duurder waren. Ik kon hierdoor, tot vrij recent, de nieuwste games goed spelen.

Gezien ik geen computerexpert ben, wilde ik toch even nagaan of het allemaal wel goed gaat.

Wat ik tot nu toe voor ogen heb is het volgende (Harddisk heb ik al vrij recent aangeschaft):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 288,-€ 288,-
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 176,50€ 176,50
1Gigabyte GV-N780OC-3GD€ 568,-€ 568,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,-€ 89,-
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Kingston HyperX Black KHX16C10B1BK2/16X€ 136,03€ 136,03
1Corsair AX860i€ 174,49€ 174,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.501,02

Nu heb ik echter enkele twijfels hierbij.
1. Ik ben niet echt van het overclocken dus is de CPU-koeler niet wat overdreven?
2. Is de voeding voldoende of kan ik met minder af? (ook voor mogelijk toekomstig SLI)
3. GTX780 of toch de goedkopere GTX770 (gebruik toch maar 1 scherm)

Sta open voor suggesties :)

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een CPU koeler is nooit overdreven, omdat die zorgt voor een langere levensduur als de temperaturen lager zijn. Ik zou trouwens een i5 4670(k) en een wat goedkoper moederbord nemen, een gtx770 (equivalent aan een 680) is goed genoeg om de nieuwste games op hoge kwaliteit te spelen. 860w voeding is niet overdreven als je een 780 in sli gaat draaien, maar een 770 sli heeft er meer dna genoeg aan.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:58
Als je niet gaat overklokken vind ik €69,- voor een koeler toch wel behoorlijk overdreven.
Waarom heb niet voor één van de andere populaire koelers uit de pricewatch gekozen?
In principe is de standaard Intel koeler al voldoende.
De Tranquillo, Hyper 412S en Mugen 3 zijn al veel beter dan dat en kosten rond de €30,-

En inderdaad, een i7 is voor gaming niet sneller dan een i5.
Dit geeft verder wel aardig idee van het stroomverbruik: http://nl.hardware.info/r...-3-way-sli-stroomverbruik
Voor 2x een GTX780 zal een kwaliteitsvoeding die 650W op 12V kan leveren wel voldoende zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door wappiewappie op 20-09-2013 19:40 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
overkill moederbord, overkill geheugen, overkill voeding.....

maar geen ssd |:(

En dan heb je ook nog eens niets aan een i7 voor wat betreft gaming.

Kijk eens wat tweakers zien als best buy mainstream gamesysteem

reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 15:09
Hoe zit het met je oude pc? Kan je de kast of RAM niet hergebruiken?
En wat is je budget?

Ik zou inderdaad een goedkopere koeler kopen, of gewoon de stock koeler gebruiken.
Let dan wel op je temperaturen, want haswell cpu's worden nogal warm.

Moederbord is wel overkill inderdaad. Tenzij geld geen issue is.

Steam/XBL: Avioto

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Avioto schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:47:
Hoe zit het met je oude pc? Kan je de kast of RAM niet hergebruiken?
En wat is je budget?
Lijkt me dat geld geen rol speelt, hij heeft van alles simpelweg ongeveer het duurste genomen en dat in een lijstje gezet.

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-02 14:08
Reepje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:50:
[...]

Lijkt me dat geld geen rol speelt, hij heeft van alles simpelweg ongeveer het duurste genomen en dat in een lijstje gezet.
@reepje: Ik heb niet simpelweg het duurste geselecteerd 😃 had ik hele ander componenten geselecteerd.

@avioto: oude pc gaat naar kennissen toe welke deze kunnen goed kunnen gebruiken.

@mirp: dank daar heb ik wat aan. Ik zal eens gaan lezen 😄

Verder is de selectie voor dit moederbord gekomen door het lezen van reviews. Had al mijn twijfels of een z87-a niet voldoende zou zijn.

Voeding heb ik weinig kennis van. Ooit eens een te zwakke gehad en wil ik niet meer maar zo te merken kan ik af met minder

Een i5 is inderdaad beter geschikt. Had in eerst instantie gekozen voor een i7 omdat is ook wel eens foto bewerking doe. Inmiddels gelezen dat het weinig tijd scheelt.
SSD heb ik al dus die kan ik simpelweg overzetten

Bedankt voor de tips en ik ga eens een nieuw lijstje maken.

Ps. Geld speelt wel degelijk en rol. Dit systeem is een beetje de Max wat ik wil uitgeven. Alles minder is goed meegenomen.
Pagina: 1