Beste mensen,
Gezien mijn PC van 6-7 jaar oud langzaam maar zeker uit elkaar aan het vallen is ben ik van plan om een dit keer opnieuw zelf een systeempje samen te stellen.
Bij mijn vorige systeem heb ik er achteraf absoluut geen spijt van dat ik destijds goede spullen heb gekocht welke wat duurder waren. Ik kon hierdoor, tot vrij recent, de nieuwste games goed spelen.
Gezien ik geen computerexpert ben, wilde ik toch even nagaan of het allemaal wel goed gaat.
Wat ik tot nu toe voor ogen heb is het volgende (Harddisk heb ik al vrij recent aangeschaft):
Nu heb ik echter enkele twijfels hierbij.
1. Ik ben niet echt van het overclocken dus is de CPU-koeler niet wat overdreven?
2. Is de voeding voldoende of kan ik met minder af? (ook voor mogelijk toekomstig SLI)
3. GTX780 of toch de goedkopere GTX770 (gebruik toch maar 1 scherm)
Sta open voor suggesties
Gezien mijn PC van 6-7 jaar oud langzaam maar zeker uit elkaar aan het vallen is ben ik van plan om een dit keer opnieuw zelf een systeempje samen te stellen.
Bij mijn vorige systeem heb ik er achteraf absoluut geen spijt van dat ik destijds goede spullen heb gekocht welke wat duurder waren. Ik kon hierdoor, tot vrij recent, de nieuwste games goed spelen.
Gezien ik geen computerexpert ben, wilde ik toch even nagaan of het allemaal wel goed gaat.
Wat ik tot nu toe voor ogen heb is het volgende (Harddisk heb ik al vrij recent aangeschaft):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 288,- | € 288,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 176,50 | € 176,50 |
| 1 | Gigabyte GV-N780OC-3GD | € 568,- | € 568,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Kingston HyperX Black KHX16C10B1BK2/16X | € 136,03 | € 136,03 |
| 1 | Corsair AX860i | € 174,49 | € 174,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.501,02 | |
Nu heb ik echter enkele twijfels hierbij.
1. Ik ben niet echt van het overclocken dus is de CPU-koeler niet wat overdreven?
2. Is de voeding voldoende of kan ik met minder af? (ook voor mogelijk toekomstig SLI)
3. GTX780 of toch de goedkopere GTX770 (gebruik toch maar 1 scherm)
Sta open voor suggesties