400 watt PSU nodig voor deze 'lichte' videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:59
Ik heb voor m'n 2e pc een 'lichte' simpele videokaart besteld, te weten de pricewatch: MSI R5450-MD512D3H/LP

Ik heb nogmaals de specs doorgenomen maar nu blijkt dat deze passief gekoelde videokaart toch nog een voeding nodig heeft van 400 watt. In mijn pc zit een Codegen 350 watt voeding. Ai.

De kaart is niet bedoeld voor zware games, zoals Battlefield 3 of Crysis 3, maar meer bedoeld voor online spelletjes van met name Zylon.

Hoe kan het zijn dat een budget low-end videokaart van dit type toch nog een 400watt psu nodig heeft?
Als ik het toch aansluit op de 350watt psu, wat is het ergste wat er kan gebeuren?

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 20-09-2013 14:27 ]

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kaart kan max 75W verbruiken, maar ik denk eerlijk gezegd dat hij dat niet eens haalt. Dus een 350W PSU moet meer dan zat zijn, al hangt dat natuurlijk af van de rest van je PC.

Verwijderd

Dat je pc niet werk ;) is wss het ergste wat er kan gebeuren!

• Snowwie
TERW_DAN schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:27:
Die kaart kan max 75W verbruiken, maar ik denk eerlijk gezegd dat hij dat niet eens haalt. Dus een 350W PSU moet meer dan zat zijn, al hangt dat natuurlijk af van de rest van je PC.
De rest van de pc betreft:
- Asus P5KPL 1600 moederbord
- Intel Core 2 Duo Q7400 2,8Ghz processor
- 2GB ddr 2 ram.
- Kingston SSDNow 60GB
- Western Digital Blue 640GB
- Samsung DVD brander

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:28:
Dat je pc niet werk ;) is wss het ergste wat er kan gebeuren!
En dat je voeding uitfikt en de rest van de hardware meeneemt door een piekspanning...
Snowwie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:33:
[...]

De rest van de pc betreft:
- Asus P5KPL 1600 moederbord
- Intel Core 2 Duo Q7400 2,8Ghz processor
- 2GB ddr 2 ram.
- Kingston SSDNow 60GB
- Western Digital Blue 640GB
- Samsung DVD brander
Geen superzuinige hardware, maar ook niet heel spannend op zich. Denk niet dat je je daarom zorgen hoeft te maken.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Een HD5450 verbruikt nog geen 15W, zie http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/HD_5450/28.html.
Daar zal die Codegen vermoedelijk niet door in de problemen komen, al zou ik je toch aanraden om een iets minder crappy voeding in je systeem te zetten.

• Snowwie
Omdat het moederbord ook minimaal om een 400watt psu verlegen ligt heb ik een Codegen 480watt voeding gehaald. Geen superieure kwaliteit, maar als het gewoon werkt dan voldoet het mij. Op de computer zullen toch geen zware games komen te draaien.

Pc-tje draait nu als een zonnetje :)

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus voor een systeem dat misschien toch zeker wel 150W trekt onder load koop jij een 480W voeding, waarmee je dus effectief een minder efficiente voeding in je systeem hebt zitten dan je had?

Die logica ontgaat me eerlijk gezegd volledig. Dat je een nieuwe PSU koopt omdat je betere kwaliteit wilt kan ik me nog inkomen, maar om dan een budget voeding te vervangen door een budget voeding vind ik maar raar.

• Snowwie
Omdat hier niet met zekerheid gezegd kan worden of de 350 watt voeding voldoende is. Bij zowel de specs van de videokaart als het moederbord staat minimaal vereiste een 400 watt voeding. Waarom dan risico's lopen?

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat de voeding die je had al flink overgespecificeerd was, en je het risico niet kleiner hebt gemaakt door niet een betere voeding te kopen.
Codegen is niet het slechtste dat je kunt kopen, maar kwaliteit is het ook lang niet altijd.

Netto schiet je er nu mee op dat je meer stroom trekt uit je stopcontact, en het risico totaal niet verkleind hebt.

• Snowwie
Ik kan er mee leven. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1