Toon posts:

Cooling nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje van een cooling-groentje ;)

Ben bezig met het samenstellen van een mooi AMD-systeem waar ik ook mee wil gaan OC-en (rustig aan beginnen, moet wat OC-en betreft nog ontmaagd worden).

Nou zijn er voldoende reviews te vinden over coolers, maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn qua temperatuur en DB's etc. Graag juiste onderbouwing waarom juist die cooler het beste is.

Ik zou graag de search gebruikt hebben, maar tja.... doet het niet. ;(

Thanks,

I-eye.

PS. ik las iets over Peltier cooling, iemand daar ervaring mee? Hoe moet je dat precies zien, als extraatje op je bestaande cooler?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op het moment heb ik een Zalman :9

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerousdog.com/reviews/cnps3100/officialangled.jpg

Superstil, en daarbij ook nog eens goede koeling...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Is dat ding niet zwaar/groot? Lijkt me een mooie, maar als je naar een LAN gaat bv wil je nog wel dat je CPU socket nog op de plank zit na 2 uur in de auto.

Flickr | Lego collectie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De beste cooler is de swiftech MC462.
Hier kan standaard een 80mm fan op ipv een 60mm fan. Hierdoor heb je veel meer mogelijkheden.
Een compleet stille koeler die redelijk koelt ( door papst 80mm fan ongeveer, 22db) of een goede koeler (met sunon 80mm , 30db) , of een overslaanbaar goede koeler,(met delta HP) maar dit alleen als je tegen herrie kan. 50+ db. Het is gewoon de beste heatsink die er is... Kost wel een lieve cent, rond de 150-200 gulden

Ik heb zelf een thermoenigne + delta HP@10 volt.
Dit is ook een zeer goede heatsink, de fan is erg luidruchtig, maar op 10volt valt het ruize mee. Voordeel is dat deze koeler in totaal nog geen 100 gulden kostte. Dit is in de tests een goede 2 of 3 achter de Swiftech

En dan heb je nog de aloude fop32 en 38. Dit zijn vrij simpele heatsinks, die gewoon goed presteren door de goede fan. de fop38 heeft ook een zeer luide fan en koelt hiermee bijna net zo goed als de thermoeninge standaard top 5 klassering zeg maar. De 32 is goed aan te horen. De prestaties daarvan liggen in de buurt van een grote coolermaster.

De Zalman is relatief nieuw. En de versie die hier staat zou ik niet nemen. Als je hem koopt moet je de gouden versie pakken, die koelt beter, en is maar 2 tientjes duurder.
Ik ken deze koeler zelf niet, maar ik denk dat ie best goed presteerd. MITS, en dat is belangrijk voor iedere koeler, maar voor deze nog meer, je een goede airflow hebt.
Dus 1 of 2 fans die koude lucht naar binnen blazen en 1 of 2 die de warme lucht er weer uitblazen.

Dan is er nog 1 andere topper. Die absoluut de beste koelte/herrie verhouding heeft: Silverado. Ziet er oerlelijk uit, heeft heel behoorlijke koelprestaties, en je hoort hem NIET. nadeel dit grapje kost je ook 170-180 gulden.

hoop dat je hier wat mee kunt. Voor meer info, kijk maar eens hier : http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-01.html

Geen inspiratie

Verwijderd

ga direct voor watercooling bespaard je een hoop geld

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Koop een gewone standaard cooler bij je pc, en ga dan aan de slag om een waterkoeling te maken.. Dan heb je goede koeling en weinig db's

Een peltier-element is simpel gezegd een plaatje dat een temperatuursverschil kan maken door er spanning op te zetten.. Dus als je een kant van het element (de warme kant) op een bepaalde temperatuur kunt houden door daar een koeler op te zetten, zal de andere kant van het element (de koude kant) een stuk koeler zijn.. Hiermee kun je dus onder de omgevingstemperatuur gaan koelen..

Als je over peltiers zit te denken moet je zeker een waterkoeling maken/kopen. Luchtkoelers trekken dat gewoon niet, zeker niet in combinatie met een thunderbird..

Neem maar eens een kijkje op www.waterkoeling.nl

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Een woord Silverado! (nu ja 3 woorden)
Pagina: 1