Nerdalize: Huis verwarmen met servers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Ik kwam dit filmpje tegen van een startup dat huizen wil verwarmen dmv opgewekte warmte van servers
Dus server uit het datacenter halen en bij mensen thuis neerzetten en de warmte die daar afkomt je huis mee verwarmen.

Het idee klinkt leuk maar zou dit nou echt efficienter zijn dan een datacenter?
Ook word er niet gesproken over daadwerkelijk koelen, hitte wegpompen alleen lijkt me niet voldoende.

Ben benieuwd wat anderen hier van denken.

http://nerdalize.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Een server zal niet genoeg hitte geven voor een heel huis. Leuk bedacht, maar dit gaat nooit werken.
Er zijn genoeg tweakers die thuis servers hebben, die verwarmen hun huis hier ook niet mee.

Zie hier geen toekomst in.

Leuk als er een disk kapot is, krijg je een mailtje wanneer je thuis bent zodat hun een disk kunnen komen vervangen. En wat als dat ding in de fik zou vliegen. Wie is hier dan verantwoordelijk voor. Daarnaast hebben ze zo veel meer bekabeling nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door barry457 op 20-09-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10
Een aantal potentiële problemen die ik meteen al zie;

1) Als je in een serverruimte komt is het daar altijd een oorverdovend lawaai, je kan dus niet zomaar een server uit een datacentrum verhuizen, iedereen zou dan helemaal gek worden.
2) Afhankelijk van wat die servers precies gaan doen is het wel belangrijk dat er een goede internetverbinding aanwezig is, met name de uploadsnelheid is vaak beperkt
3) Hoe zit dat met illegale zaken die op die server mogelijk uitgevoerd worden? Is dat juridisch afgedekt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je zult een stroming moeten creëren om vanuit het herrie-hok naar de woonruimtes te routen, en dit idd gedempt ivm geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:29
Ja. Dat gaat werken. (sarcasme)

1. Toegang tot de "serverruimte" in geval van een calamiteit?
2. Geluidsproductie, stil zijn ze tenslotte niet.
3. Energieverbruik, wie gaat uitrekenen wat en hoe voor de bewoner
4. Uplinksnelheid, niet iedere woonwijk heeft een mooie glasverbinding.

En zo zijn er vast nog meer punten.

Mijn mening: Gaat niet werken!

[ Voor 1% gewijzigd door [Mad Max] op 20-09-2013 13:44 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AOTerra doet het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
In dit interview met de VK staat nog wat meer info over de daadwerkelijk implementatie:
Afbeeldingslocatie: http://nerdalize.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/volkskrant_scan_20130821.png

Ik voorzie ook allerlei problemen met stof opbouw, en uiteindelijk is dat ding gewoon hitte aan het rondpompen en word en niet echt iets gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Word me ook niet helemaal duidelijk of ze met radiotoren bedoelen: waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Even wat verder op de site gekeken, en er is opzicht aardig over nagedacht. Wat ze willen verkopen is rekenkracht, en niet zozeer plaatsen van servers direct thuis. Zo omzeil je de problemen die je anders hebt. Bereikbaarheid is niet meer van toepassing omdat de server een domme client is die alleen een rekentaak moet kunnen aannemen en verwerken. Ook is bij pure rekentaken de internetsnelheid minder belangrijk.

Probleem blijft volgens mij de energie rekening, hun geven aan dat je zelf niet voor je energie hoeft te betalen, maar wordt hun prijstelling waarschijnlijk wel duur aangezien stroom via een consumentenaansluiting thuis wel duurder per KwH dan voor een datacentrum. Hoewel die ook een aanzienlijke hoeveelheid stroom aan koeling kwijt zijn

[ Voor 71% gewijzigd door Mr_x007 op 20-09-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Ik zet m'n PC's in de winter nooit zo snel uit, juist omdat die ene ruimte waar ik ermee werk net dat beetje extra warmte geeft om het comfortabel te houden. :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:10

Kettrick

Rantmeister!

Op zich best een interessant idee, de eerder genoemde bandbreedte issues hoeven niet echt een probleem te zijn. Deze dienst zal zich meer op rekenwerk richten dan op hosting diensten gok ik.

Dit zal gewoon een blackbox moeten zijn, waar de intermediair een aantal "vm" op draait. Gaat er iets stuk komt er een mannetje langs met een nieuwe doos.

Allemaal best mee te werken, maar ik vraag me af of het in de praktijk genoeg hitte op gaat wekken om het interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Je kan prima de warmte afvoer van een datacenter gebruiken om huizen te verwarmen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik vind het een nobel streven, en het zou echt goed zijn als het toegepast kan worden. Maar als ik een datacenter in wil, dan moet ik eerst langs 3 poorten, legitimatie afgeven, en bij elke deur een verkregen pasje langs de scanner halen. Internet nodig? Gebruik maar een dongel, het netwerk mag je niet gebruiken.
Er staan 2 noodvoedingen, en een UPS. En alles zit ook nog achter slot en grendel. Er zullen vast servers zijn die niet zoveel beveiliging nodig hebben, maar ik betwijfel of die dan ook echt bij mensen thuis terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is veel makkelijker om servers gewoon in een datacenter te laten staan en de warmte die daar gegenereerd vanaf komt gebruiken voor stadsverwarming. Minder gedoe voor mensen, minder gedoe voor servereigenaren (of in dit geval, Nerdalize die moeilijk bij hun eigen hardware komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

T0ny schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:36:
Ook word er niet gesproken over daadwerkelijk koelen, hitte wegpompen alleen lijkt me niet voldoende.
En wat denk je dat "koelen" precies inhoudt? Juist, warmte wegpompen. ;) :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was het meest recente (niet 'Geachte Redactie') topic over Nerdalize, dus sorry voor de necro...

Ik heb net een beta uitnodiging gekregen voor het Nerdalize platform - zie hieronder voor wat meer info.

Ik ga het zelf niet gebruiken, dus als ik er iemand hier blij mee kan maken: laat het even weten!
Hey!
As you know, we've been working hard to make our sustainable cloud available to a wider audience. Our first users have started to test drive our cloud platform and we’re excited to share the beta version of our platform with you as well!

If you’re a heavy compute user, it would be an honour if you gave our Command-Line Interface a spin. Otherwise, we’d love it if you could invite somebody you know that is. Computing power is used in many industries: video transcoding, engineering simulations, data processing and many more! Your neighbour might be an engineer simulating water flows, your friend might need video transcoding to create videos in several formats or your sister could be processing large datasets for her research. You bet they're heavy compute users and if they're not, they'll know people who are!

By forwarding this email you can give them free access to 8 vCPU of computing power!

The more people that want to use our cloud, the more houses we can heat with computing power!
Pagina: 1