Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Reviews] Slechte reviews

Pagina: 1
Acties:

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Ik kom regelmatig een 'lange' review tegen waar de min- en pluspunten, bijvoorbeeld, qua tekst langer zijn de review zelf. Of een hele berg tekst dat alleen maar rant over van alles en nog wat. Of dat de reviewer een bepaald product kapot binnenkreeg, en dus geen mogelijkheid heeft gehad het product werkend te zien, en toch een review schrjft.
Deze review, bijvoorbeeld, is eigenlijk een veredeld forumbericht. De reviewer in kwestie heeft gewoon hulp nodig om BF3 aan de praat te krijgen. Een deel van de review: "Ik starte het spel op en kwam op battlog?". Hij denkt dat dit fout is 8)7. Maar dat is hoe BF3 is. Battlelog wordt gestart als je BF3 start.
Ik denk dat de reviews op Tweakers.net als eis zouden moeten hebben dat degene die het product reviewt het product werkend binnen heeft gekregen en het ook werkend heeft gezien. Als het daarna kapot gaat, dan is een rant meer accepteerbaar.

Een mooie oplossing zou zijn dat reviews ook '-1' als beoordeling kunnen krijgen en dat je als bezoeker van Tweakers.net standaard alleen reviews van minimaal '0' als beoordeling ziet. Net zoals bij de reacties. De reviews blijven dus wel bestaan, maar zijn niet standaard zichtbaar,
Wat is jullie kijk hier op?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind de eis dat het heeft moeten werken niet echt zinnig. Ik heb ook wel eens hardware gehad die gewoon niet werk te, waarom zou je dat niet kunnen reviewen?
Juist die reviews _kunnen_ de moeite zijn. De review die je aanhaalt is natuurlijk van triest niveau, en ergens zou ik die ook wel een -1 willen geven. Want het is gewoon een van de zoveel nietszeggende reviews waar je niets mee kan en waarbij ik een 0 te positief vind.

Sowieso vind ik 't irritant dat we minder niveau's hebben dan vroeger. 1 tot 5 was een stuk handiger dan 0 tot 3.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Productreview ;)
BeefHazard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:33:
productreview: Battlefield 3, PC review door Yomaxx is geen review maar een vraag in slecht Nederlands. Lijkt me dat deze verwijderd moet worden.

Bovendien; tijd voor een reportknopje bij productreviews?
(Een quote voor het geval dat bovenstaande SeM-topic niet meer toegankelijk is)

[ Voor 87% gewijzigd door Raven op 20-09-2013 12:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Of wat BeefHazard in de link van Raven zegt inderdaad: een report knopje.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is blijkbaar wel iets met dat SeM topic gedaan, de review is weg.

Maar het SeM topic is ook niet meer toegankelijk, dus of er commentaar is gegeven op dat reportknopje...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In Schop een Modje wordt niet gepraat over featurerquests, daar is Lieve Devvers voor. En als er commentaar wordt gegeven op een mogelijk reportknopje dan doen de developers dat in dit forum.

Het enige dat in dat topic is behandeld is de betreffende productreview. Overigens was de review al weg voordat het SeM-topic werd afgehandeld. Vermoedelijk heeft de reviewer zijn schrijfsel weggehaald, want zover ik kan achterhalen heeft niemand van de crew de review verwijderd. De community heeft het werk gedaan.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Persoonlijk zou ik ook wel wat zien in een report knopje of iets in die geest. Zelf probeer ik zo veel mogelijk alle productreviews te volgen om een score te geven omdat ik het belangrijk vindt dat een goede review ook een goede score krijgt. Ik kan mij ook best wel ergeren aan bijzonder slechte reviews of mensen die een review van een product onder elke variant van het product plaatsen, ook omdat dat er voor zorgt dat de goede reviews eerder uit de tracker verdwijnen. Op GoT maak je een TR, in de V&A maak je een melding. Maar waar meld je zo'n slechte review? Ik ga niet elke keer een topic maken in SeM, ik heb het 1x geprobeerd in Pricewatch en daar is nooit een reactie op gekomen, al valt het daar ook niet echt onder. V&A is ook niet de juiste plaats lijkt mij.

Mij lijkt het dus wel wat als er een oplossing voor zou komen :p

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1