Opslagruimte gebruik, maar waar aan!?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 13:55
Hallo,

Ik heb net een verse install en merk dat de schijf aangeeft dat er bijna 70gb verbruikt is terwijl dit volgens mij nooit kan... Windows 8 + Office = +-25GB? Ik heb ongeveer 15GB aan documenten/foto's en wat films dus ik moet rond de 40gb zitten. Ook met even alles selecteren (incl. verborgen mappen) kom ik rond de 40gb uit.

Waar zijn die overige 30gb gebleven!? Prullenbak is leeg, gedefragmenteerd etc.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
Verborgen mappen ook mee genomen?

• Szz
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Szz

TreeSize kan best handig zijn om een grote folder terug te vinden:

http://www.jam-software.com/treesize_free/

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 09:27
Hoeveel RAM heb je in je PC zitten? Want dat ben je in ieder geval ook kwijt aan ruimte voor Windows' suspend bestand. Plus dat je nog wat ruimte zult missen vanwege een wisselbestand.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zeker na updaten en dergelijk heb je ook nog je recoverymogelijkheden die opgeslagen worden, Even als installers/uninstallers.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:25
Overdisk is ook chill. Visueel overzicht van wat veel ruimte inneemt.

http://overdisk.en.softonic.com/

• DutchDisturbed
Xudonax schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:45:
Hoeveel RAM heb je in je PC zitten? Want dat ben je in ieder geval ook kwijt aan ruimte voor Windows' suspend bestand. Plus dat je nog wat ruimte zult missen vanwege een wisselbestand.
Ja echt? Dat zou e.a. verklaren. Er zit 16GB in... Volgens Overdisk klopt de +- 40gb in ieder geval maar het verschil is nog steeds ongeveer 25Gb. Dan zou het wisselbestand 8gb moeten zijn?

Ik heb geen verborgen mappen meegenomen. Eigenlijk alleen dropbox geïnstalleerd voor documenten en ik ben aan het klooien met mijn muziek. Mijn AppData vind ik redelijk groot (2GB?) maar dit moet toch allemaal al in de berekening meegenomen moeten worden?

(pff trouwens die softonic/cnet downloaders zijn redelijk irritant. als je niet oplet zit je met allerlei troep die je niet wil hebben...)

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-01 22:32
op http://www.steffengerlach.de/freeware/ staat ook een tooltje wat hetzelfde doet, maar dan volgens mij zonder meegeleverde troep

Steam

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
Zet ook eens de weergave van systeembestanden aan. De Hiberfil.sys zal (bijna) net zo groot zijn als je hoeveelheid werkgeheugen (16 GB). Virtueel geheugen kan ook enkele GB's groot zijn. Daarmee kom je al aardig in de buurt van de ontbrekende 25 GB.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• DutchDisturbed
He via TreeSize heb ik wel wat! Top Szz!
de hiberfil.sys is inderdaad 12gb en dan nog 5.6 voor de pagefile en 3.2gb voor system volume information (wattes?). Ook lijkt het wel of de grootte van de bestanden van de andere gebruiker voor mij niet zichtbaar is? De usermap is volgens treesize 20gb. Waarvan 5gb van een tweede gebruiker. Ik zie exact 0 bytes...

Daarnaast, wat is de ESD folder? Kan die niet weg?

Als ik dit had geweten had ik wel een grotere SSD genomen.. Wat zit dat ding snel vol zeg! Scheelt in ieder geval dat muziek etc. op een extra hdd komen te staan zodra die binnen is.

thnx iig voor de hulp!

Edit: system volume information was natuurlijk voor systeemherstel... whoppa weg daarmee!

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDisturbed op 20-09-2013 12:31 ]

Verwijderd

Deze vraag komt erg vaak voor en is ook te vinden met een gedegen zoekactie op het forum of Google.

Je kunt in het grote SSD topic ook informatie vinden hoe je de hiberfil.sys ofwel de hibernation-file kunt verwijderen op de juiste manier. Verder kun je pagefile terugschroeven naar 1GiB met extentie tot 4GiB ofzo. Zou voldoende moeten zijn als je genoeg RAM-geheugen hebt (minimaal 8GiB).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.