Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FB manier gevonden hosts file block te omzeilen?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Al meer dan een jaar block ik websites met succes en simpel, via het hosts file.
Ook in de huidige windows 8 pro x64 werkte dat tot gisteren prima.
Nu is er wat vreemds, veel plaatjes bij adds op facebook komen van-, staan op :
fbcdn-creative-a.akamaihd.net

Dus ik blockte die voorheen met succes middels
127.0.0.1 fbcdn-creative-a.akamaihd.net
en andere soortgelijke urls's met een letter verschil onderling in de akamaihd.net urls, in het hosts file.

Sinds vandaag negeren ze het gewoon.
Ik dacht dus hosts file weg of zo? maar nee die is er en niet hidden of niet te editten e.d.
ter test 2 andere mij bekende websites er bij gezet
Herstart
Werkt gewoon...in de zin dat ze geblokkeerd zijn.

Maar die foto URL's op facebook weten het hosts file dus te omzeilen, of zo...?
Ik heb de pagina's ook nog dwngmatig ververst, dat was het ook niet, cache legen van browser, hij haalt ze zo weer binnen de foto's

Dus ik denk: heel akamaihd.net blocken via hosts file, herstart, no go...(En ja ik weet dat ik die weg had moeten halen ivm bijv. game downloads soms als de block wel had gewerkt)
Is er iets verandert 'op internet' of bij facebook m.b.t. foto's bij add's blocken omzeilen, die blokkades?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er een server tussen zit die je de afbeeldingen weergeeft, dan heeft je blocker weinig nut. De server van FB serveert jou het plaatje, wat het zelf blijkbaar eerst van akamaihd.net heeft gevist. Of doet dat via een andere server. Maar de site zelf verandert dan niet, met de locatie van 't plaatje als je naar de eigenschappen gaat.

Om er echt zeker van te zijn, kan je met Wireshark kijken wat er allemaal langs komt en of je blokkade ervan wel z'n werk doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:40:
Als er een server tussen zit die je de afbeeldingen weergeeft, dan heeft je blocker weinig nut. De server van FB serveert jou het plaatje, wat het zelf blijkbaar eerst van akamaihd.net heeft gevist. Of doet dat via een andere server. Maar de site zelf verandert dan niet, met de locatie van 't plaatje als je naar de eigenschappen gaat.
Ik blockte de urls, die tot gisteren dus ook geblockt werden, welke je ziet als je rechts op plaatje klikt, eigenschappen, url. (minus .subpath/map/plaatje.jpg uiteraard)
Die url kan dus een mask of zo zijn? niet-kloppende info mbt het path van het plaatje op internet?

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 20-09-2013 12:23 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is een mogelijkheid, maar het kan ook aan jou geserveerd worden via een andere server dan waar 't plaatje daadwerkelijk staat. Voorbeeldje:

Mijn avatar staat op tinypic.com. Jij zet tinypic in je hosts file om te blokkeren. Toch zie je mijn avatar.
Reden: ipv dat het plaatje direct geladen wordt van de server waar 't staat, stuurt de server van tweakers het plaatje.
Resultaat: De URL van het plaatje verwijst netjes naar tinypic, maar ondanks je blokkade wordt deze toch nog weergegeven.

Als je dan met de rechtermuisknop op de afbeelding klikt en zegt "Afbeelding openen" krijg je een 404 not found, want dan ga je weer direct naar 't plaatje toe, via je hosts bestand.

Commandline FTW | Tweakt met mate