Al meer dan een jaar block ik websites met succes en simpel, via het hosts file.
Ook in de huidige windows 8 pro x64 werkte dat tot gisteren prima.
Nu is er wat vreemds, veel plaatjes bij adds op facebook komen van-, staan op :
fbcdn-creative-a.akamaihd.net
Dus ik blockte die voorheen met succes middels
127.0.0.1 fbcdn-creative-a.akamaihd.net
en andere soortgelijke urls's met een letter verschil onderling in de akamaihd.net urls, in het hosts file.
Sinds vandaag negeren ze het gewoon.
Ik dacht dus hosts file weg of zo? maar nee die is er en niet hidden of niet te editten e.d.
ter test 2 andere mij bekende websites er bij gezet
Herstart
Werkt gewoon...in de zin dat ze geblokkeerd zijn.
Maar die foto URL's op facebook weten het hosts file dus te omzeilen, of zo...?
Ik heb de pagina's ook nog dwngmatig ververst, dat was het ook niet, cache legen van browser, hij haalt ze zo weer binnen de foto's
Dus ik denk: heel akamaihd.net blocken via hosts file, herstart, no go...(En ja ik weet dat ik die weg had moeten halen ivm bijv. game downloads soms als de block wel had gewerkt)
Is er iets verandert 'op internet' of bij facebook m.b.t. foto's bij add's blocken omzeilen, die blokkades?
Ook in de huidige windows 8 pro x64 werkte dat tot gisteren prima.
Nu is er wat vreemds, veel plaatjes bij adds op facebook komen van-, staan op :
fbcdn-creative-a.akamaihd.net
Dus ik blockte die voorheen met succes middels
127.0.0.1 fbcdn-creative-a.akamaihd.net
en andere soortgelijke urls's met een letter verschil onderling in de akamaihd.net urls, in het hosts file.
Sinds vandaag negeren ze het gewoon.
Ik dacht dus hosts file weg of zo? maar nee die is er en niet hidden of niet te editten e.d.
ter test 2 andere mij bekende websites er bij gezet
Herstart
Werkt gewoon...in de zin dat ze geblokkeerd zijn.
Maar die foto URL's op facebook weten het hosts file dus te omzeilen, of zo...?
Ik heb de pagina's ook nog dwngmatig ververst, dat was het ook niet, cache legen van browser, hij haalt ze zo weer binnen de foto's
Dus ik denk: heel akamaihd.net blocken via hosts file, herstart, no go...(En ja ik weet dat ik die weg had moeten halen ivm bijv. game downloads soms als de block wel had gewerkt)
Is er iets verandert 'op internet' of bij facebook m.b.t. foto's bij add's blocken omzeilen, die blokkades?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)