Nieuwe console of toch nog een huidige kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Beste tweakers,

Ik ben nog volkomen nieuw op het forum, mijn excuses als ik in het verkeerde topic zit of dit onderwerp al is behandeld. :+ Positief advies altijd gewenst :)

De PS4 en Xbox One komen eraan, alleen ben ik aan het twijfelen of ik die NU al moet kopen/reserveren. Ik ben altijd een pc gamer geweest, maar een console trekt me toch wel stiekem. Geen omkijken naar upgraden of al die rompslomp. Gewoon één machine en daarmee basta.

GTA V is nu uit en Call of Duty Ghosts en Battlefield 4 worden gewoon nog ondersteund op de PS3 en 360 en ik vroeg me af of het nu nog verstandig is om een alsnog een huidige generatie console te kopen, danwel tweedehands of nieuw. Ik dacht aan de PS3 (nieuw) slim of Xbox slim

Zoals altijd bij de lancering van een nieuwe console gaat er altijd wel iets fout (lees:ring of death) en is het dan niet beter om gewoon nog een half jaar/jaar te wachten en dan beslissen welke nieuwe console te kopen?

Zijn er nog verschillen tussen playstation network en xbox live, behalve dat xbox live betaald is? Is de kwaliteit van online gaming gelijk?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraagjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Voor Ghosts kun je net zo goed current gen nemen, aangezien daar grafisch weinig verschil tussen zit.

Online gaming an sich zit weinig verschil tussen. Op de 360 heb je cross game chat en updates heb je sneller binnen, maar daar betaal je dan inderdaad voor.

Aangezien een next gen console dit jaar nog lastig te bemachtigen is, kun je net zo goed wachten.

Indien de PS3 exclusives je trekken, kun je even wachten totdat er meer over Gaikai bekend is. Waarschijnlijk kun je er een aantal staks op de ps4 spelen.

BF4 zou ik absoluut niet op de current gen spelen. Die engine is daar gewoon niet voor gemaakt en ook het aantal spelers is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 13:53
wat ik onlangs heb gedaan, is de Wii verkopen en van dat geld een PS3 tweede hands gekocht (de slim versie) zo heb ik de top titels van de wii kunnen spelen en speel ik de top titels voor de ps3, hier ben ik nog wel even zoet mee. En net als GTA5, ben je daar ook nog wel even zoet mee. Ik zou wachten op meerdere exclusive games en dan een nieuwe console halen, er is nog genoeg te doen op de oudere consoles, ook voor aankomende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
Dank voor jullie reacties!

Waarschijnlijk zal ik inderdaad wel even zoet zijn met GTA V en CoD. En oude titels zijn natuurlijk ook nog steeds cool om te spelen. Hebben jullie aanraders? Ik vind het nog steeds moeilijk om te kiezen. Beide consoles hebben zo hun exclusive titles. Twee van mijn vrienden hebben wel een Xbox 360 en ook GTA V, dus dat maakt het wel leuker om ook een 360 te kopen.

Moeilijk, moeilijk allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als je net als ik een liefhebber van verhalende SP games bent, kun je blind voor een PS3 gaan: veel unieke en vooral meer exclusieve titels die echt heel tof zijn:

Uncharted 1 t/m 3
Heavy Rain
Beyond Two Souls (aanstaande release)
Rain (aanstaande release)
The Last Of Us (moet je gespeeld hebben)
Journey (indie)
Gears Of War 1 t/m 3

En zijn er nog wel meer waar ik even niet op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:26
bram1984 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:29:
Als je net als ik een liefhebber van verhalende SP games bent, kun je blind voor een PS3 gaan: veel unieke en vooral meer exclusieve titels die echt heel tof zijn:

Uncharted 1 t/m 3
Heavy Rain
Journey (indie)
Gears Of War 1 t/m 3

Gears of War noemen voor PS3 :+

Je zult waarschijnlijk God of War bedoelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:29:

Uncharted 1 t/m 3
Heavy Rain
Journey (indie)
Gears Of War 1 t/m 3

En om het op evenwicht te bringen

Xbox 360 :

Gears of War series inderdaad
Halo 3 + Reach + Halo 4
Fable series
En over het algemeen doen de multiplayer spellen het beter op de Xbox 360
GTA 5 werkt beter op de 360
En het grootste pluspunt voor de 360 = Partychat, je kan hiermee met 8 personen tegelijk praten in een private chatroom, op de PS3 heb je dit niet, alleen ingame chat en private chat.

Maar wat mijn keuze was om een console te bepalen

Welke games spreken je aan ?
Wat spelen je vrienden ?
Ben je een echte singleplayer persoon of een echte multiplayer persoon?

[ Voor 16% gewijzigd door Rockvee2 op 20-09-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Mag ik vragen waarom GTA5 beter werkt op xbox (niet om te flamen maar gewoon nieuwsgierig), het enige wat ik gezien heb is dat op de xbox de fps gemiddeld iets stabieler is. (verschil approx. 3 fps).
Dat moet je je idd eerst afvragen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Singleplayer - PS3
Multiplayer - Xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:43
Huh? GTA5 werkt helemaal niet beter op de X360. Check Digital Foundry maar. GTA4 werkte beter op de X360, maar met GTA5 zie je dat juist de X360 versie problemen heeft, zoals significant inzakkende framerate tijdens drukke momenten en textures die niet tijdig worden ingeladen. Het klinkt misschien niet leuk, maar GTA5 op de PS3 zit technisch wel degelijk beter in elkaar vergeleken met de X360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik zou persoonlijk lekker doorsparen voor een PS4. Dan kan je daar alvast COD en BF4 spelen.
En dan pik je volgend jaar een keer een goedkope 2dehands PS3 of 360 op en koop je GTA die dan ook een stukje goedkoper zal zijn.

Ik ben het niet helemaal eens dat de online ervaring op de 360 beter is als op de PS3. Ik heb ze allebei gehad en met de 360 heb ik alleen maar problemen gehad, en daarom ook verkocht. Maar iedereen heeft weer een andere ervaring.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
Om wat dingen te beantwoorden:

Welke games spreken me aan? - CoD, Battlefield, Tekken (bestaat dat nog???), GTA, MMORPG
Wat spelen mijn vrienden? - Battlefield, CoD, FIFA en GTA V op de Xbox 360
Single of Multiplayer? - Eigenlijk allebei, maar meer multi omdat ik vaak CoD speel(de)

'Echte verhalende' singleplayer games heb ik nooit echt gespeeld, buiten GTA om. Maar ben wel heel erg geïnteresseerd in single player games.

Het komt erop neer dat als ik met mijn vrienden zou willen spelen gewoon een 360 moet halen, maar als multiplayer echt niet uitmaakt kan ik net zo goed gewoon een PS3 halen voor nu. Killzone voor de PS3 zou ik ook nog graag willen spelen.

Leuke tweedehands PS3 kost max. 200 euro, game erbij en je bent even zoet, totdat de nieuwe consoles te koop zijn en het aanbod vergroot.

Ben zelf ook een groot Sony fan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwi159 op 20-09-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:20:
Huh? GTA5 werkt helemaal niet beter op de X360. Check Digital Foundry maar. GTA4 werkte beter op de X360, maar met GTA5 zie je dat juist de X360 versie problemen heeft, zoals significant inzakkende framerate tijdens drukke momenten en textures die niet tijdig worden ingeladen. Het klinkt misschien niet leuk, maar GTA5 op de PS3 zit technisch wel degelijk beter in elkaar vergeleken met de X360 versie.
Je moet het artikel wel goed lezen op digital foundry. Dit gaat erover als je disc 2 installeert op je HD Dan krijg je die problemen.

Als je deze gewoon van je disc draait heb je helemaal geen texture problemen

http://www.eurogamer.nl/a...versie-grand-theft-auto-v
http://multiplayerblog.mt...mpare-against-each-other/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Verwi159 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:15:
Om wat dingen te beantwoorden:

Welke games spreken me aan? - CoD, Battlefield, Tekken (bestaat dat nog???), GTA, MMORPG
Wat spelen mijn vrienden? - Battlefield, CoD, FIFA en GTA V op de Xbox 360
Single of Multiplayer? - Eigenlijk allebei, maar meer multi omdat ik vaak CoD speel(de)
Simpele keuze naar mijn idee. Niets is leuker dan met vrienden gezellig een portje online te knallen. Ik zou dus blind voor een xbox gaan.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

En daarnaast zie je op diverse plekken tweedehands current-gen console games al heel goedkoop weggaan.

request.getCookies();

• Verwi159
Bedankt iedereen voor de hulp! Ik ga de Xbox 360 halen :)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

;)
Flex0r schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:16:
[...]

Mag ik vragen waarom GTA5 beter werkt op xbox (niet om te flamen maar gewoon nieuwsgierig), het enige wat ik gezien heb is dat op de xbox de fps gemiddeld iets stabieler is. (verschil approx. 3 fps).
Digital Foundry geeft voorkeur aan PS3 versie, na uitgebreide analyse.
"It's fair to say that the 360's performance advantage has less impact in-game compared to its texture filtering issues. It's close, but PlayStation 3 is our preferred platform for this game."
http://www.eurogamer.net/...and-theft-auto-5-face-off

Persoonlijk zou ik trouwens voor een PS3 gaan, aangezien Sony in mijn ogen een betere trackrecord heeft qua ondersteuning... maar in het geval van de topic starter... als iedereen in je omgeving al een X360 heeft, dan is de X360 een betere keuze ;)

[Bonus: als je de console jaren wilt houden, dan is het misschien verstandiger om voor een Xbox One of PS4 te gaan.]

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 21-09-2013 11:03 ]

• Rockvee2
  • Niet online
Verwi159 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:33:
Bedankt iedereen voor de hulp! Ik ga de Xbox 360 halen :)
Als je de xbox hebt kijk ook eens in de arcade sectie

Staan ook leuke games in

Minecraft

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Battlefield heeft een leuke actie, als je nu battlefield 4 koopt voor de ps3 kun je hem daarna voor 10 euro overzetten naar een PS4 versie.

• Rockvee2
  • Niet online
skyronster schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:15:
Battlefield heeft een leuke actie, als je nu battlefield 4 koopt voor de ps3 kun je hem daarna voor 10 euro overzetten naar een PS4 versie.
En ditzelfde geldt ook voor de 360 versie :)

http://www.xgn.nl/xbox-on...e-upgraden-naar-next-gen/

[ Voor 12% gewijzigd door Rockvee2 op 21-09-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
Heb afgelopen weekend bij de magazijn uitverkoop van Dixons een nieuwe Xbox 360 250gb, voor 200 euro op de kop getikt. GTA V gekregen voor mijn verjaardag, dus ik ben nog wel een tijdje zoet. En zoals Rockvee2 al aangeeft, BF4 gewoon kopen op de release en als de Xbox One (eindelijk) in Nederland uitkomt, voor een tientje upgraden.

Vergeet CoD: Ghosts niet, moet ik ook gewoon spelen >:) . Voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn aankoop en ga volgend jaar wel nadenken, welke console ik ga kopen. Of allebei natuurlijk ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwi159 op 01-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
morm schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:32:
[...]

Gears of War noemen voor PS3 :+

Je zult waarschijnlijk God of War bedoelen. :9
Excuses, God Of War inderdaad. :)
Rockvee2 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:06:
[...]

En om het op evenwicht te bringen

Xbox 360 :

Gears of War series inderdaad
Halo 3 + Reach + Halo 4
Fable series
En over het algemeen doen de multiplayer spellen het beter op de Xbox 360
GTA 5 werkt beter op de 360
En het grootste pluspunt voor de 360 = Partychat, je kan hiermee met 8 personen tegelijk praten in een private chatroom, op de PS3 heb je dit niet, alleen ingame chat en private chat.

Maar wat mijn keuze was om een console te bepalen

Welke games spreken je aan ?
Wat spelen je vrienden ?
Tja ik heb het over verhalende en vooral unieke single player games. Alleen Fable vind ik enigszins uniek op de 360, maar dan moet je maar net van RPG houden. Met 1st en 3rd person shooters word je op beide consoles doodgegooid.

En inderdaad: GTA V draait beter op de PS3, al stelt het verschil weinig voor.

Als je uitsluitend MP speelt en je maten hebben een 360 en je hebt er geen moeite mee om te betalen voor online gaming, dan lijkt de keuze me simpel. ;)
Pagina: 1