Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Berekening prijs artikel op maat

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraagje, is er iemand van jullie bekend met het automatisch laten berekenen van een prijs van een product op de website.
Ik verkoop bijvoorbeeld rolluiken, en nu kunnen de mensen mij een mail sturen voor een offerte, ik moet dan mijn inkoopboek erbij pakken en de prijs berekenen.
Zou er een mogelijkheid zijn om dit op de website te laten doen.
Dus als iemand bv. invult breedte rolluik 210cm hoogte 150cm
dat dan de prijs berekend wordt?
Heb geen flauw idee hoe ik zoiets zou moeten maken. :+
Edit:
Heb een voorbeeldje gevonden van wat ik precies bedoel

*snip*
Post dat mooi maar even in woorden hier; je site is op dit punt nog totaal niet relevant en dit valt onder spam ;)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 20-09-2013 10:50 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je een prijs per vierkante meter hebt ofzo kun je gewoon de prijs uitrekenen.

Voorbeeld: €70 p/m2 voor model X
h 2.10m * b 1.50m = 3,15 m2 * €70 = €220,50
+ Motortje €85,-
+ Valse Vensterbank a €12,50 p/m = b 1.50m * €12,50 = €18,75
+ Montage €75,-
+ Voorrijkosten €15,-
---------
€414,25 + 21% BTW = €501,24

Rocket science :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 20-09-2013 10:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Roblll thanks voor je reactie,
Was het maar zo makkelijk dat het een vaste prijs was, ieder rolluik moet appart berekend worden.
Dus uit een database gehaald worden, ik snap dat ik het er zelf in moet zetten, dat vind ik ook geen probleem, maar het moet er ook weer uitkomen
Zou hier een kant en klare oplossing voor zijn, een script?? zie het namelijk vaker voorbij komen

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:52:
Roblll thanks voor je reactie,
Was het maar zo makkelijk dat het een vaste prijs was
Wie heeft 't over een vaste prijs? Je kunt toch een prijs per "iets" (ik zeg m2) vaststellen per model?
Dus uit een database gehaald worden, ik snap dat ik het er zelf in moet zetten, dat vind ik ook geen probleem, maar het moet er ook weer uitkomen
En wat is daar precies 't probleem mee dan? In de Devschuur® hebben we 't over zélf ontwikkelen he? ;)
Zou hier een kant en klare oplossing voor zijn, een script?? zie het namelijk vaker voorbij komen
Da's nou jammer; het topic had nog potentie maar nu is 't niet meer dan een scriptrequest helaas. Tenzij je zélf van plan bent te gaan coden en met een concreet programmeerprobleem komt gaat dit topic geen lang leven beschoren zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 20-09-2013 10:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
*snip*
Post dat mooi maar even in woorden hier; je site is op dit punt nog totaal niet relevant en dit valt onder spam ;)
Dat was niet mijn website hoor

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 20-09-2013 10:57 . Reden: Quote gefixed ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:55:
[...]

Dat was niet mijn website hoor
Dan nog is 't niet relevant ;) Je kunt prima in woorden uitleggen wat je precies wil (of maak een screenshot zoals hieronder en verwijs daarnaar; namen/merken/websites zijn verder totaal niet relevant voor je probleem):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vbZ6iM8keTEnsEuDEf0nKNlN/medium.png

Verder tik ik je topic ook meteen even van Webdesign, Markup & Clientside Scripting naar Programming (zie
Waar hoort mijn topic?)

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 20-09-2013 10:58 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in t verkeerde forum zit, enig idee waar dit thuis hoort? ik kan zelf absoluut niet programmeren.
Ik kan alleen bewerken wat er al is.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:59:
Ik denk dat ik in t verkeerde forum zit, enig idee waar dit thuis hoort? ik kan zelf absoluut niet programmeren.
Ik kan alleen bewerken wat er al is.
Dan moet je eens bovenaan 't forum kijken ;) In Programming maar ook in Webdesign, Markup & Clientside Scripting staat namelijk 't volgende topic bovenaan: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Succes ermee! :Y)

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.