Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben onlangs op zoek geweest naar een goede mediacenter en ben er toen achter gekomen dat er behoorlijk wat NAS apparaten zijn die deze functie goed kunnen vervullen.

Ik heb echter jullie expertise nodig. Welke NAS raden jullie mij aan en waarom?

Ik heb een aantal eisen;

- Hij moet een HDMI uitgang hebben
- XBMC (met alle modificaties) moet hierop geinstalleerd kunnen worden
- Hij moet compatibel zijn met uTorrent
- Hij moet snel en stil zijn.

Ik heb een aantal reviews gelezen, echter waren deze best oud.

Jullie hulp wordt gewaardeerd!

Thanks,

Marano

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:39:
Ik ben onlangs op zoek geweest naar een goede mediacenter en ben er toen achter gekomen dat er behoorlijk wat NAS apparaten zijn die deze functie goed kunnen vervullen.
En welke had je zelf al gezien dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de QNAP TS-269 Pro overwogen. Hoewel ik niet beperkt wordt door een budget, vind ik deze toch vrij duur.

Ook de Synology DS-213/Synology DS-213+ en Thecus N2800 spraken mij aan. Echter snap ik niet precies wat het verschil is tussen de 213 en 213+ varianten.

Als ik niet meer dan een eurotje of 300 hoef uit te geven ben ik tevreden :)

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Misschien zou je een Asustor AS-302T kunnen overwegen.

Onze buren hebben er meer ervaring mee.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:41
Kan aan mij liggen, maar je eerste eis is HDMI. Maar de Synology NASsen die je hebt gevonden hebben allebei geen HDMI?

[ Voor 6% gewijzigd door CyPh op 20-09-2013 10:50 ]

Uw advertentie hier?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56
Ik zou gaan voor een NAS en een Raspberry Pi met RaspBMC

Verwijderd

Topicstarter
CyPh schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:49:
Kan aan mij liggen, maar je eerste eis is HDMI. Maar de Synology NASsen die je hebt gevonden hebben allebei geen HDMI?
Mijn eisen zijn niet chronologisch van belangrijk naar minder belangrijk opgesomd. Dit zijn echter wel zaken die ik graag terug zou willen zien.

De asustor zag er vrij goed uit inderdaad. Ik kan het mis hebben, maar is deze niet ietwat langzaam? Het zou vervelend zijn als je haperingen kreeg bij het streamen van full HD videomateriaal.
DaRKie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:52:
Wat is hier het voordeel van? Is het niet handiger om een all-in-one NAS te hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 11:05 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56
Het voordeel is dat je de NAS niet in de buurt van de TV moet staan hebben, kan bv een probleem zijn als er niet veel plaats is in het tv meubel en er daardoor een slechte lucht circulatie is.

En de raspberry is zo klein dat je deze gemakkelijk achteraan de tv kan hangen.

Daarnaast zijn deze 2 zaken totaal verschillende qua functie dat ik ze liever niet in 1 product heb (want dan kan je ze niet apart upgraden/veranderen)

Verwijderd

Topicstarter
DaRKie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:10:
Het voordeel is dat je de NAS niet in de buurt van de TV moet staan hebben, kan bv een probleem zijn als er niet veel plaats is in het tv meubel en er daardoor een slechte lucht circulatie is.

En de raspberry is zo klein dat je deze gemakkelijk achteraan de tv kan hangen.

Daarnaast zijn deze 2 zaken totaal verschillende qua functie dat ik ze liever niet in 1 product heb (want dan kan je ze niet apart upgraden/veranderen)
I see. Ruimte is geen probleem, ik kan de nas probleemloos verstoppen in de dressoir.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:04:
[...]
Mijn eisen zijn niet chronologisch van belangrijk naar minder belangrijk opgesomd. Dit zijn echter wel zaken die ik graag terug zou willen zien.
Waar het mij voornamelijk omgaat; je wil een NAS als mediacenter, maar de synology NASsen kun je niet aansluiten op je tv (door het ontbreken van een video uitgang). Oftewel die 2 voldoen helemaal niet aan je vraag.

Ik sluit me tevens ook bij hierboven aan, houdt het gescheiden. Beter/makkelijker een goedkopere NAS en een Raspberry of simpele mediaspeler

[ Voor 13% gewijzigd door CyPh op 20-09-2013 11:24 ]

Uw advertentie hier?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk dat je verkeerd om denkt :)
Je zoekt een media speler waar ook 1 a 2 disken in kunnen. !

Met de door jouw genoemde nassen kun je uberhaubt geen media afspelen

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 20-09-2013 11:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
DaRKie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:52:
hier sluit ik me helemaal bij aan.

Ook vind ik het beide zo'n verschillende functies. Dit moet je niet in 1 apparaat proberen te combineren, maar gewoon een NAS en een HTPC / mediaspeler apart.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:20:
Ik denk dat je verkeerd om denkt :)
Je zoekt een media speler waar ook 1 a 2 disken in kunnen. !

Met de door jouw genoemde nassen kun je uberhaubt geen media afspelen
Dank voor je hulp! Dit was mij niet opgevallen. Ik zal een onderzoek doen naar een R.PI icm een NAS.

Zijn die R.PI's makkelijk te installeren?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:45:
[...]

Dank voor je hulp! Dit was mij niet opgevallen. Ik zal een onderzoek doen naar een R.PI icm een NAS.

Zijn die R.PI's makkelijk te installeren?
:Y super-eenvoudig.
De makkelijkste methode (via Windows) is imho deze:
http://squirrelhosting.co...osting-blog-info.php?id=9

Daarna alleen nog even je licenties en advancedsettings.xml aanpassen (en natuurlijk een database op de NAS maken) en je bent helemaal klaar

iRacing Profiel

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07-2025

dere12

Kennis delen is goud waard!

CyPh schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:19:
[...]

Waar het mij voornamelijk omgaat; je wil een NAS als mediacenter, maar de synology NASsen kun je niet aansluiten op je tv (door het ontbreken van een video uitgang). Oftewel die 2 voldoen helemaal niet aan je vraag.

Ik sluit me tevens ook bij hierboven aan, houdt het gescheiden. Beter/makkelijker een goedkopere NAS en een Raspberry of simpele mediaspeler
De nieuwe Synology DS 214play die dit najaar uitkomt biedt wel de mogelijkheid om een NAS te gebruiken als mediacenter. Sterker nog, Synology heeft dit model daar volledig op ingericht!

DS214play is designed for home entertainment environment designed Multifunction 2 bay NAS server, providing efficient hardware video transcoding services and energy-efficient network storage solution designed for home users to create low-cost, high-performance audio and video data sharing and protection, while providing rich applications to build a private cloud family. DS214play built-in hardware transcoding chip, providing far superior to traditional NAS performance audio and video transcoding, the output can be perfectly smooth Full HD 1080p video. DS214play energy saving, the industry second to none. HDD hibernation and system operation, DS214play consumption of energy-saving design, respectively, will be reduced to 14.1 watts and 28.7 watts. DS214play equipped DiskStation Manager (DSM) 4.3 operating system to provide an exclusive intuitive user interface, the most comprehensive mobile device support, exclusive Synology Hybrid RAID optimized hard disk space, innovative QuickConnect service, first hybrid cloud technology and other innovative features.

Specificaties:
● CPU: Dual Core 1.6 GHz ● Floating-Point Arithmetic: Yes ● Hardware Encryption Engine: Yes ● Memory: DDR3 1 GB ● Maximum Storage Capacity: 8 TB ● USB 3.0: 2 groups ● USB 2.0: 1 set ● eSATA: 1 Groups ● SD Card Reader: 1 set ● Gigabit LAN Ports: 1 set ● Size: 165 mm X 108 mm X 233.2 mm.

[ Voor 9% gewijzigd door dere12 op 20-09-2013 18:09 ]

Life is all about Tweaking

Pagina: 1