[7950] 12V zakt soms tot ~10,5V systeem wel stabiel

Pagina: 1
Acties:

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 10:56

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Onlangs ben ik overgestapt van een HD 5870 naar een HD 7950. Tot nu toe zeer content over deze kaart en loopt super stabiel, koel en snel.

Mij is nu wel opgevallen dat mijn 12V rail soms dramatisch naar beneden zakt tot soms wel 10,51V (in Crysis 3 onder volle belasting).

Wel viel mij op dat mijn systeem gewoon stabiel bleef lopen zonder enige fratsen, dus ik weet niet of ik deze waarde moet vertrouwen, want normaal gesproken zou het systeem toch wel moeten uitvallen met zo'n lage 12V waarde.

Ik heb trouwens een Xilence red wing 580W.

Uit mijn hoofd weet ik dat de 7950 maar marginaal meer verbruikt dan de 5870, en die heeft ook altijd stabiel en goed gelopen in mijn systeem.

Ter verduidelijking heb ik nog een screenshot meegepost die ook deze drop laat zien na een paar minuten Heaven benchmark.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tJ3FwGH.png

Wordt het dan toch tijd voor een nieuwe voeding terwijl mijn systeem wel nog gewoon stabiel loopt ?

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:06
Hang er eens een multimeter aan, dan weet je zeker of de waarden kloppen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Niet teveel waarde hechten aan voltages uitlezen met software, klopt in veel gevallen geen bal van (in de BIOS zelf kloppen ze wat beter).

Mijn huidige PC beweert ook 8V op de 12V lijn te hebben, wat natuurlijk niet mogelijk is (zou de PC niet werken). Dus gewoon met een dikke korrel zout nemen (bij 10V zou je PC crashen als dat echt maar 10V was).

[ Voor 3% gewijzigd door Nemesizz op 20-09-2013 11:40 ]

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 10:56

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:40:
Dus gewoon met een dikke korrel zout nemen (bij 10V zou je PC crashen als dat echt maar 10V was).
Inderdaad dat dacht ik zelf dus ook al bij het zien van de waarde 10,5V terwijl de PC vrolijk doorliep zonder problemen.

Lies are obvious to read because the truth is already written