Hallo allemaal,
Ik werk bij een bedrijf met 30 werknemers waarvan er 12 op kantoor werken.
Het netwerk bestaat uit 12 PC's/Laptops welke aangesloten zijn op 2 1Gbit switchtes.
Het netwerk heeft verder 1 server met SBS 2011 geïnstalleerd.
De hardware specificaties van de server:
Dell PowerEdge R510 Rack server
2x Intel Xeon E5603 1,6Ghz
6x2GB RAM
C: Schijf bestaande uit 2x 500GB SAS 7.2K RPM
D: Schijf bestande uit 5x 300GB SAS 15K RPM
PV114X LTO4-120 TAPE streamer(extern SAS)
Dell UPS 1920W
De software op de server:
Windows SBS 2011 + Premium Add-On
Microsft SQL Server 2008
Symantec Backup Exec 2012
Firebird 2.5 (x64)
Kaspersky Security Center
Kaspersky Endpoint Security 8
Extra informatie:
De SQL database wordt gebruikt voor EPLAN en StabiCAD. Beide applicaties draaien op een eigen werkstation.
De Firebird database wordt gebruikt voor Syntess Atrium. Deze applicatie draait op elk werkstation.
De server wordt ook gebruikt als file server. Hier worden geregeld bestanden van 100en MB/s over gestuurd.
Problemen:
Probleem 1
Onze StabiCAD tekenaar(Autocad 2013) geeft aan dat tekeningen laden vaak lang duurt. Ook het opstarten van Autocad duurt erg lang.
Het systeem waar Stabicad(en Autocad) op draait heeft de volgende specificaties:
Dell Precision T1600
Intel Xeon E3-1225(3.1Ghz)
8GB Ram 1333Mhz
250GB Serial Ata 7.200RPM
Windows 7 64 Bit
Probleem 2
De firebird database(gebruikt voor Syntess Atrium) is naar mijn idee erg traag. Echter kan ik nergens mee vergelijken.
Meer informatie: Het is een systeem waar we al onze artikelen(elektro bedrijf) in hebben staan. Deze artikelen worden automatisch ingelezen van uit 2BA.
De voorloper van Syntess Atrium is Syntess Prisma. Deze werkt met FoxPro en leest artikelen van 2BA in met 200 artikelen per seconde.
Syntess Atrium werkt dus met Firebird en leest gemiddeld 2-3 artikelen per seconde in.
Probleem 3
Werken op server gaat langzaam. Als ik iets op de server wil doen duurt alles lang. Bijvoorbeeld het werken met de Windows SBS 2011 Console gaat erg traag.
Wat werkt wel goed:(om een beetje positief te blijven
)
Als fileserver lijkt de server goed te werken. Bestanden kopiëren gaat met 70MB/sec. Dat lijkt mij goed voor een 1GBit netwerk.
De mailserver(exchange icm Outlook 2010) werkt zonder problemen.
Remote workspace werkt zonder problemen(inloggen vanuit thuis en server/werkstation overnemen met remote desktop). Inloggen duurt wel erg lang, maar daar werkt het snel.
Mail/agenda synchroniseren met onze Iphones werkt goed en snel.
Backups worden goed gemaakt met Backup Exec.
Mijn vragen:
Zijn er oplossingen voor de 3 problemen hierboven vermeld?
Is de server configuratie ideaal?
Geeft het problemen om 2 database applicaties te draaien onder SBS 2011?
Ik werk bij een bedrijf met 30 werknemers waarvan er 12 op kantoor werken.
Het netwerk bestaat uit 12 PC's/Laptops welke aangesloten zijn op 2 1Gbit switchtes.
Het netwerk heeft verder 1 server met SBS 2011 geïnstalleerd.
De hardware specificaties van de server:
Dell PowerEdge R510 Rack server
2x Intel Xeon E5603 1,6Ghz
6x2GB RAM
C: Schijf bestaande uit 2x 500GB SAS 7.2K RPM
D: Schijf bestande uit 5x 300GB SAS 15K RPM
PV114X LTO4-120 TAPE streamer(extern SAS)
Dell UPS 1920W
De software op de server:
Windows SBS 2011 + Premium Add-On
Microsft SQL Server 2008
Symantec Backup Exec 2012
Firebird 2.5 (x64)
Kaspersky Security Center
Kaspersky Endpoint Security 8
Extra informatie:
De SQL database wordt gebruikt voor EPLAN en StabiCAD. Beide applicaties draaien op een eigen werkstation.
De Firebird database wordt gebruikt voor Syntess Atrium. Deze applicatie draait op elk werkstation.
De server wordt ook gebruikt als file server. Hier worden geregeld bestanden van 100en MB/s over gestuurd.
Problemen:
Probleem 1
Onze StabiCAD tekenaar(Autocad 2013) geeft aan dat tekeningen laden vaak lang duurt. Ook het opstarten van Autocad duurt erg lang.
Het systeem waar Stabicad(en Autocad) op draait heeft de volgende specificaties:
Dell Precision T1600
Intel Xeon E3-1225(3.1Ghz)
8GB Ram 1333Mhz
250GB Serial Ata 7.200RPM
Windows 7 64 Bit
Probleem 2
De firebird database(gebruikt voor Syntess Atrium) is naar mijn idee erg traag. Echter kan ik nergens mee vergelijken.
Meer informatie: Het is een systeem waar we al onze artikelen(elektro bedrijf) in hebben staan. Deze artikelen worden automatisch ingelezen van uit 2BA.
De voorloper van Syntess Atrium is Syntess Prisma. Deze werkt met FoxPro en leest artikelen van 2BA in met 200 artikelen per seconde.
Syntess Atrium werkt dus met Firebird en leest gemiddeld 2-3 artikelen per seconde in.
Probleem 3
Werken op server gaat langzaam. Als ik iets op de server wil doen duurt alles lang. Bijvoorbeeld het werken met de Windows SBS 2011 Console gaat erg traag.
Wat werkt wel goed:(om een beetje positief te blijven
Als fileserver lijkt de server goed te werken. Bestanden kopiëren gaat met 70MB/sec. Dat lijkt mij goed voor een 1GBit netwerk.
De mailserver(exchange icm Outlook 2010) werkt zonder problemen.
Remote workspace werkt zonder problemen(inloggen vanuit thuis en server/werkstation overnemen met remote desktop). Inloggen duurt wel erg lang, maar daar werkt het snel.
Mail/agenda synchroniseren met onze Iphones werkt goed en snel.
Backups worden goed gemaakt met Backup Exec.
Mijn vragen:
Zijn er oplossingen voor de 3 problemen hierboven vermeld?
Is de server configuratie ideaal?
Geeft het problemen om 2 database applicaties te draaien onder SBS 2011?