Linksys AE6000 - snelheid een drama

Pagina: 1
Acties:

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Hi guys.

In mijn desktop heb ik nu een Sitecom WL-187 PCI kaart zitten. Omdat ik wil switchen naar SLI gaat die er uit en heb ik een Linksys AE6000 Wireless USB adapter aangeschaft. Internet komt binnen in een Experia Box, de ARV7519, waarop een Linksys WRT54G2 op in aangesloten om het wireless gedeelte te tackelen.

De AE6000 in mijn PC (Windows 8 ) steken, driver automatisch installeren en de Cisco Connect software installeren en verbinding maken met mijn netwerk zorgt ervoor dat ik nul internet heb. Hij geeft wel aan dat hij prima verbonden is (4 streepjes in de taakbalk) maar Chrome geeft aan dat er geen verbinding is. Als ik de Cisco Connect software niet gebruik heb ik wel internet, maar haal ik amper 1 Mbps, terwijl mijn Sitecom de normale 10 Mbps haalt.

Ik heb de drivers al verwijderd en handmatig de Windows 8 drivers geinstalleerd, but no dice. Ik heb het geheel ook al op een PC (Windows 7) elders in het huis geprobeerd, maar exact hetzelfde probleem.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Thanks!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een verkeerd wachtwoord kan dit in sommige gevallesn wel eens veroorzaken.

maar wat is je ipconfig /all wanneer het niet werkt

Iperf

• Sagaris
Je bedoelt een verkeerd wachtwoord voor het netwerk? Ik weet zeker dat die klopt, heb ik ook gedubbelchecked.

En de ipconfig's.

*edit: Nu wel de goede.

Sitecom: http://i39.tinypic.com/21kyusg.png

Linksys: http://i39.tinypic.com/xd86k0.png

[ Voor 32% gewijzigd door Sagaris op 20-09-2013 09:28 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:33
Je router is max g, terwijl je usb adapter ac is.

mss heeft je adapter problemen om terug te schakelen.

Werkt hij wel goed op een andere pc/laptop?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sagaris
Nee, heb hem op een andere PC hier thuis geprobeerd (W7) maar exact hetzelfde probleem.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:33
je sitecom staat op een opendns server, de linksys staat wel op een andere dns server

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sagaris
Goeie, was alweer vergeten dat ik dat ooit heb ingesteld. Maar ik neem aan dat de Linksys gewoon de standaard KPN (KPN internet hier) DNS server gebruikt en die zou toch normaal moeten werken?

Ik zal als ik vanavond thuis ben de Linksys ook even instellen op OpenDNS, misschien dat dat helpt.

*edit: Linksys staat nu ook op OpenDNS, maakt niks uit. Nog steeds geen internet, of trage drab.

*edit: And the plot thickens. Ik heb de BIOS van mijn moederbord (P67A-GD65 B3) geupdate, daarna de drivers van de AE6000 eraf gegooid en weer geïnstalleerd. Meteen naar een speedtest gegaan en kwam een paar keer achter elkaar uit op ongeveer 3 Mbps. Een paar seconden later geen internet meer, maar de taakbalk geeft aan dat ik gewoon vol bereik met internet heb.

[ Voor 71% gewijzigd door Sagaris op 20-09-2013 19:34 ]

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 13:13
Heb je al gevonden wat de oorzaak was? Ik heb nu namelijk precies hetzelfde probleem. Geeft wel aan dat er verbinding is (5 van de 5 streepjes), maar internet is zo traag dat het lijkt alsof ik nog inbel.. Al van alles geprobeerd, maar niets werkt.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Veel Wifi netwerken in de buurt?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 13:13
Valt mee, twee of drie. Had hiervoor nog een pci-kaart, en die deed het prima. Net een nieuw moederbord gekocht (MSI z87 45), waar die kaart niet meer inpast, en dus die linksys aangeschaft. Alle drivers geupdate, maar doet het nog steeds niet. Vaste verbinding is wel gewoon snel.
Pagina: 1