Windows 7 blijft op "setup starten" hangen

Pagina: 1
Acties:

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 17:59
Geachte tweakers,

Ik heb deze avond mijn nieuwe PC in elkaar gezet en toen ik Windows 7 wou gaan installeren kwam die niet verder dan het "setup starten" scherm...

Ik heb al redelijk wat op Google erover opgezocht en daar lees ik dat het het probleem zou moeten verhelpen als alles betreft "floppy disk" uitzet in de bios. Alleen het probleem bij mij is dat ik nergens iets kan vinden betreft floppy disk... Of ik moet er gewoon overheen kijken maar dat lijkt me stug.

Mijn specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 94,-€ 94,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 167,90€ 167,90
1Nexus Prominent R€ 76,20€ 76,20
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 68,99€ 68,99
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 49,99€ 49,99
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 116,90€ 116,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 772,88

Kan iemand mij helpen want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag kunnen met m'n pc! :'(

Met vriendelijke groet,
Justin

EDIT: 20-9-13

Deze stappen onderneem ik:

1. PC aan en CD erin
2. Druk op F12 voor boot menu
3. Selecteer mijn DVD Drive
4. Vervolgens zie ik "Loading windows setup files"
5. Daarna komt "Windows starten" in beeld
6. Daarna krijg ik het bekende blauwe achtergrondje te zien en na paar seconden "Setup starten" te zien.
Dit scherm blijft na 15 minuten nog steeds zo staan.. ik heb AHCI & IDE beide geprobeerd. Maar nog steeds het zelfde verhaal. :(

[ Voor 6% gewijzigd door DJustiin op 20-09-2013 10:55 . Reden: Beter uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 02:27
AHCI geselecteerd ipv IDE mode?

Toevallig externe USB apparaten aan de computer hangen tijdens de setup?

Wat heb je op sata3 poort 2 zitten? Ik neem aan op poort 1 je ssd, plaats eventuele HD's of DVD-r op sata poorten 3 en 4. (niet op 2).

[ Voor 94% gewijzigd door Snowwie op 20-09-2013 00:10 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Geheugen snelheid correct ingesteld?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Snowwie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:06:
AHCI geselecteerd ipv IDE mode?

Toevallig externe USB apparaten aan de computer hangen tijdens de setup?

Wat heb je op sata3 poort 2 zitten? Ik neem aan op poort 1 je ssd, plaats eventuele HD's of DVD-r op sata poorten 3 en 4. (niet op 2).
SSD zit indd op 1 en op 2&3 zitten me andere hdds... Verder heb ik USB muis en toetsenbord maar ook als ik geen USB muis of toetsenbord gebruik hetzelfde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
fynrd1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:10:
Geheugen snelheid correct ingesteld?
Zou dit ermee te maken kunnen hebben?? Want hij staat nu op 1333mhz ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@DJustiin
Zie DM.
Die ISO werkt dus dan kun je er in ieder geval zeker van zijn dat het niet het windows dvdtje is.

Mocht die ISO ook niet werken probeer dan eens met maar 1 strookje ram, mocht dat niet werken volgende strookje testen, etc.

Nog geen results andere dvd speler er aan hangen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Leo1010 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:51:
@DJustiin
Zie DM.
Die ISO werkt dus dan kun je er in ieder geval zeker van zijn dat het niet het windows dvdtje is.

Mocht die ISO ook niet werken probeer dan eens met maar 1 strookje ram, mocht dat niet werken volgende strookje testen, etc.

Nog geen results andere dvd speler er aan hangen.
Zal thuis ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zeggen de logfiles? Kun je uberhaupt de commandline in? Met Shift-F10 in het WinPE gedeelte krijg je de commandline.

Als je in de commandline komt, dan zou je met DISM handmatig de install.wim kunnen deployen. Dan moet je wel eerst handmatig je partities aanmaken en dan adviseer ik je om in BIOS mode te installeren ipv UEFI mode in verband met het bewerken van de firmware bootmanager.

[ Voor 57% gewijzigd door Trommelrem op 20-09-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:16:
Wat zeggen de logfiles? Kun je uberhaupt de commandline in? Met Shift-F10 in het WinPE gedeelte krijg je de commandline.

Als je in de commandline komt, dan zou je met DISM handmatig de install.wim kunnen deployen. Dan moet je wel eerst handmatig je partities aanmaken en dan adviseer ik je om in BIOS mode te installeren ipv UEFI mode in verband met het bewerken van de firmware bootmanager.
Hmm ik heb dit eigenlijk nog niet getest, ik doe deze stappen:

1. PC aan en CD erin
6. Daarna krijg ik het bekende blauwe achtergrondje te zien en na paar seconden "Setup starten" te zien.
Dit scherm blijft na 15 minuten nog steeds zo staan.. ik heb AHCI & IDE beide geprobeerd. Maar nog steeds het zelfde verhaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:16:
Als het niet wil lukken ook niet forceren is mijn mening.
Hij kan beter eerst checken of de hardware in orde is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DJustiin schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:49:
[...]

Hmm ik heb dit eigenlijk nog niet getest, ik doe deze stappen:

1. PC aan en CD erin
Hoewel niet ideaal heb ik dit in het verleden ook gehad, maar bij mij werkte volhouden (tot wel ruim een half uur bij dat scherm te blijven hangen.) Als je tijd hebt, is het het proberen waard, kom een uurtje later eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Hann1BaL schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:28:
[...]

Hoewel niet ideaal heb ik dit in het verleden ook gehad, maar bij mij werkte volhouden (tot wel ruim een half uur bij dat scherm te blijven hangen.) Als je tijd hebt, is het het proberen waard, kom een uurtje later eens terug.
Dit vind ik erg lang duren.. heb het nog nooit zo lang meegemaakt met dezelfde ISO.. heb 3 ISO's geprobeerd zowel via USB als via DVD.

Erg vreemd.

Thuis ga ik eerst proberen met 1 Ram module en ik heb nog een link gekregen van iemand met een ISO die zou moeten werken, maar betwijfel of het de iso is. Vooral met een nieuwe processor en nieuwe moederbord vind ik het erg jammer dat het zo traag is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb het met mijn pc ook meegemaakt dat de windows 7 installatie heel lang duurde, volgens mij heeft de isntallatie bij mij bijna een half uur ogenschijnlijk stil gestaan en daarna deed hij het. Wellicht nog even geduld hebben dus?

Ik had trouwens een officiele windows 7 dvd, voor het geval mensen eht mischien wijten aan gedownloade troep of wat dan ook ;)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
@r!k schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:44:
Ik heb het met mijn pc ook meegemaakt dat de windows 7 installatie heel lang duurde, volgens mij heeft de isntallatie bij mij bijna een half uur ogenschijnlijk stil gestaan en daarna deed hij het. Wellicht nog even geduld hebben dus?

Ik had trouwens een officiele windows 7 dvd, voor het geval mensen eht mischien wijten aan gedownloade troep of wat dan ook ;)
Thuis maar afwachten dan denk ik. Ik laat nog wel weten wat het is geworden.
Ik heb met mijn vorige PC dit nooit gehad.. daar deed de setup het vrijwel meteen met dezelfde CD... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik heb met die betreffende ISO al ruim 50 pc's geinstalleerd dus als die er ook lang over doet weten we in ieder geval dat die het niet is.

Ik neig eigenlijk naar een defect ram strookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 16:42
Wel eens eerder een PC gezien die idd meer dan een half uur op het setup starten scherm bleef hangen.
Dat was ook met een DVD die gewoon op andere pc's zonder problemen installeerde, tot op de dag van vandaag draaien die PC's prima, gewoon kijken wat er gebeurd als je naar een uur ofzo terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Zodra ik thuis ben ga ik proberen met 1 RAM module te installeren en er de tijd voor nemen.... jammer genoeg heb ik nou eenmaal niet zovee geduld haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Goede nieuws is dat ik eindelijk in de setup ben gekomen doordat ik dus 1 RAM module heb verwijderd.

slecht nieuws is dat ik niets op mijn SSD kan installeren, krijg vlak nadat de installatie is gestart de error code 0x080070057.

Ik heb dus opgezocht wat dit inhoud en de stappen genomen die microsoft voorsteld maar dit blijkt niet te werken. Ik hoop dat jullie snappen dat ik hier een beetje gek van word want ik wil natuurlijk met me systeem aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
En wat als je install.wim handmatig deployetet met dism?
Apply Images Using DISM
Leo1010 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:24:
[...]

Als het niet wil lukken ook niet forceren is mijn mening.
Hij kan beter eerst checken of de hardware in orde is.
Event Viewer kan uitleg geven wat er mis is, het kan geen kwaad om een installatie te forceren zodat je events kunt uitlezen. Maar een geforceerde deployment moet je niet in een productieomgeving gebruiken totdat je weet wat er mis is.

[ Voor 61% gewijzigd door Trommelrem op 20-09-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:17:
En wat als je install.wim handmatig deployetet met dism?
Apply Images Using DISM

[...]

Event Viewer kan uitleg geven wat er mis is, het kan geen kwaad om een installatie te forceren zodat je events kunt uitlezen. Maar een geforceerde deployment moet je niet in een productieomgeving gebruiken totdat je weet wat er mis is.
Dit is voor mij nog erg ingewikkeld... ik vind het gewoon vreemd dat meerdere iso's mijn SSD niet willen formatteren... en het is me net wel gelukt om hem leeg te halen en er weer een partitie op te zetten maar zodra de echte setup begint krijg ik een error dat die hem niet kan formatteren.. ik snap het niet meer :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:10
Heb je een werkende computer of case waar je de ssd tijdelijk in kan plaatsen? Je kan eventueel met HDD Low Level format proberen partities te verwijderen. Misschien daarna opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Stef42 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:36:
Heb je een werkende computer of case waar je de ssd tijdelijk in kan plaatsen? Je kan eventueel met HDD Low Level format proberen partities te verwijderen. Misschien daarna opnieuw proberen...
kan ff de pc van me ouders gebruiken zo. Dan ff testen.. ik zit erover te denken hem daar op aan te sluiten en naar NTFS te formatteren via die PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
DJustiin schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:29:
[...]

Dit is voor mij nog erg ingewikkeld... ik vind het gewoon vreemd dat meerdere iso's mijn SSD niet willen formatteren... en het is me net wel gelukt om hem leeg te halen en er weer een partitie op te zetten maar zodra de echte setup begint krijg ik een error dat die hem niet kan formatteren.. ik snap het niet meer :'( :(
Dan doe je het zo:

Plaats de SSD in een andere computer en voer op die andere computer het WinPE gedeelte van Setup uit. Wanneer WinPE klaar is, dan zet je de computer uit en dan plaats je de SSD terug. Dat kan, omdat het image gegerenaliseerd is. Pas na WinPE wordt het image gespecificeerd. "Completing Setup" is het specificeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 20-09-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:57:
[...]

Dan doe je het zo:

Plaats de SSD in een andere computer en voer op die andere computer het WinPE gedeelte van Setup uit. Wanneer WinPE klaar is, dan zet je de computer uit en dan plaats je de SSD terug. Dat kan, omdat het image gegerenaliseerd is. Pas na WinPE wordt het image gespecificeerd. "Completing Setup" is het specificeren.
Ondanks je goede bedoeling heeft de TS al aangegeven dat dit te ingewikkeld is voor hem/haar. Zelfs al zou het hiermee werken valt het nog maar te bezien of zijn systeem blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Stef42 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:05:
[...]

Ondanks je goede bedoeling heeft de TS al aangegeven dat dit te ingewikkeld is voor hem/haar. Zelfs al zou het hiermee werken valt het nog maar te bezien of zijn systeem blijft werken.
Ik snap er inderdaad niet heel veel van.. mijn schijf is nu aan het formatteren naar NTFS via een andere PC. Hopen dat hij het nu wel wilt gaan doen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Mocht dat niet werken, verwijder dan de partities met HDD Low Level Format. Dit kleine programma kan je downloaden. Laat dan de PC zelf tijdens de installatie nieuwe partities aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Stef42 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:08:
Mocht dat niet werken, verwijder dan de partities met HDD Low Level Format. Dit kleine programma kan je downloaden. Laat dan de PC zelf tijdens de installatie nieuwe partities aanmaken.
Zal het proberen als het op deze manier niet werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
JA!, eindelijk hij doet! nu nog even de installatie afwachten tot die klaar is en dan kan ik eindelijk starten!!! dank jullie allemaal voor de hulp en suggesties!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
en ja hoor... te vroeg gejuicht. NU is het nog erger zelfs... mijn PC gaat nu elke 5 seconden aan en uit... ik ben ten einde raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Stef42 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:05:
[...]

Als je een SSD kunt inbouwen, dan ben je heus wel in staat om het WinPE gedeelte op een andere computer uit te voeren. Je hoeft daarvoor alleen maar de SSD uit te bouwen, in een andere computer in te bouwen, het WinPE gedeelte uit te voeren, de SSD weer uit te bouwen en weer in de oorspronkelijke computer in te bouwen.

Veel verschil is er niet met eenmalig inbouwen. Uitbouwen doe je op precies de tegenovergestelde manier als inbouwen. En WinPE kan hij op z'n eigen computer uitvoeren, dan moet dat ook lukken op een andere computer.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 20-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Trommelrem schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:58:
[...]

Als je een SSD kunt inbouwen, dan ben je heus wel in staat om het WinPE gedeelte op een andere computer uit te voeren. Je hoeft daarvoor alleen maar de SSD uit te bouwen, in een andere computer in te bouwen, het WinPE gedeelte uit te voeren, de SSD weer uit te bouwen en weer in de oorspronkelijke computer in te bouwen.

Veel verschil is er niet met eenmalig inbouwen. Uitbouwen doe je op precies de tegenovergestelde manier als inbouwen. En WinPE kan hij op z'n eigen computer uitvoeren, dan moet dat ook lukken op een andere computer.
Het was mij gelukt.. totdat er een fout onstond tijdens de installatie van Windows. Mijn PC ging zichzelf herstarten en heel de tijd aan uit aan uit. en nu nog steeds... heb van alles geprobeerd, batterij eruit om bios te resetten maar nu krijg ik zelfs geen beeld meer.... mijn toetsenbord gaat ook niet meer aan niks meer... me PC blijf nu wel stabiel maar krijg gewoon geen beeld meer te zien van bios of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Nou... ik snap er dus niks meer van he. PC blijft aan nu gelukkig maar niks doet het meer. Geen beeld, USB werkt niet meer, wat zou dit kunnen zijn?

• Snowwie
  • Laatst online: 29-09 02:27
Kun je ook installeren zonder de SSD?

Mijn YouTube Channel

• Shamalamadindon
DJustiin schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:55:
Nou... ik snap er dus niks meer van he. PC blijft aan nu gelukkig maar niks doet het meer. Geen beeld, USB werkt niet meer, wat zou dit kunnen zijn?
Even alles los. dvd, cardreaders, usb poorten, videokaarten,harde schijven, ssd's,etc.

Dan kijken of je weer in de bios komt. Indien niet, stroom er af, cmos batterij er uit en halfuurtje laten staan. Daarna weer eens proberen.

Mocht hij weer beeld weten te geven dan eens proberen om windows op een normale hdd te installeren.
Lukt dat dan SSD RMA'en. Lukt dat niet dan is het waarschijnlijk het moederbord zelf.

• DJustiin
Heb de batterij er half uur uitgehad en mijn moederbord leest niks meer.. Geen USB geen beeld Nothing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch proberen om de cmos te ressetten.
Waarschijnlijk bios behoorlijk in de war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:33

Pierre

Van nature lui!

Zucht heb je nu werkelijk niets anders te doen, kom op zeg dit topic is 4 jaar oud

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1