Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een voorkeurswifi netwerk in te stellen in WP8? Sinds de introductie van WiFiSpots van Ziggo ervaar ik het probleem dat mijn smartphone thuis eerst verbinding maakt met een Ziggo WiFiSpot ipv met mijn eigen AP. Ik kan hiervoor geen mogelijkheid vinden in de opties. Is die er wel of kun je hiervoor wellicht 3rd party apps gebruiken? Bedankt vast.

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 07:38
Zet die ziggo spot toch uit. Het vervuilt de 2.4 ghz band met extra kanalen. Zeker in de stad zijn er intussen zoveel wifi netwerken, dat ze elkaar alleen maar weg lopen te drukken. De ziggo spots maken dit alleen maar erger.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:36:
Is het mogelijk om een voorkeurswifi netwerk in te stellen in WP8? Sinds de introductie van WiFiSpots van Ziggo ervaar ik het probleem dat mijn smartphone thuis eerst verbinding maakt met een Ziggo WiFiSpot ipv met mijn eigen AP. Ik kan hiervoor geen mogelijkheid vinden in de opties. Is die er wel of kun je hiervoor wellicht 3rd party apps gebruiken? Bedankt vast.
Goeie vraag.. heb er nog niet over nagedacht, omdat ik het nog niet had ingesteld op mijn mobiel, maar dat wordt ook voor mij een probleem. Uitzetten is niet een optie, want dat kan niet op je router, maar moet je doen op de site van Ziggo. Dit is namelijk het deel dat "buiten je eigen abbo omgaat" Als je hem echter uitzet heb je ook geen recht meer om bij anderen op de wifi-spot te gaan.

Ik heb een tijdje naar de modem zitten kijken en volgens mij zit er een mini-PCIe kaartje in. Misschien een idee om deze er uit te halen en kijken wat het effect is, of iig de antenne los te koppelen... Hierdoor wordt je eigen signaal sterker. Moet er wel bij vertellen, dat ik zelf een goede router aan de modem heb gekoppeld. Als je van je WIFI afhankelijk bent van de ziggo-modem, is het misschien een optie om de 2.4ghz antenne los te koppelen en zelf op de 5ghz band te gaan zitten..

[ Voor 11% gewijzigd door jobvr op 23-09-2013 21:12 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niet eens een WiFi modem van Ziggo.. het signaal van mijn eigen AP is nog sterker ook..

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:07:
Ik heb zelf niet eens een WiFi modem van Ziggo.. het signaal van mijn eigen AP is nog sterker ook..
Goed punt. Hoop dan ook dat er een preferd wifi-network optie komt in WP8

en ja, het gaat wat ver om de operatie met de ziggo modem van de buren te gaan uitvoeren :+

[ Voor 29% gewijzigd door jobvr op 25-09-2013 09:23 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.