Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijnn internetverbinding. Ik had een netwerkadapter, maar op een bepaald moment werkte mijn internet niet meer. Alle andere pc's in huis deden het wel nog dus besloot ik om nieuwe drivers e.d. te installeren voor de adapter. Toen dit ook niet lukte verhuisde ik mijn pc naar de router en sloot hem aan met kabel. Net zoals bij de adapter kreeg ik verbinding maar geen dataoverdracht.

Zou het kunnen dat mijn moederbord kapot is?

Mvg

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dan is waarschijnlijk je geintegreede lan kapot, als je moederbord nog niet zo oud is valt dit waarschijnlijk onder de garantie en zul je contact met de fabrikant moeten maken, als dit niet het geval is kun je altijd nog een simpel netwerkkaartje kopen en die in een pci(e) slot plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is pas 3 weken oud dusja

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:04

Quad

Doof

Beetje onduidelijk, over je spreekt over netwerkadapter en daarna kabel, heb je het over een draadloze adapter of de onboard LAN poort?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus deze usb netwerkstick pricewatch: TP-Link TL-WN821N maar plots werkte deze niet meer. Ik kon verbinding maken want het balkje van wifi was vol, maar internet openen lukte niet. Dan heb ik dus nieuwe drivers geïnstalleerd om het probleem te verhelpen, maar dit hielp niet. Om te controleren of het de stick of de pc was heb ik dan maar eens de hele pc naar beneden gebracht en via ethernet-kabel aangesloten op de router. Ook hier kwam hetzelfde probleem voor.

Is dit duidelijker?

Moet ik contact opnemen met het internetbedrijf waar ik het moederbord gekocht heb of met de fabrikant?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Aangezien zowel je WiFi als bedrade connectie niet werken verwacht ik een software probleem, geen hardware probleem. Ik neem even aan dat je Windows gebruikt, dus kun je eens vertellen wat het IP adres van je computer is?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet je dat weten? Dan kan je zomaar op mijn pc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee dan kun je niet zomaar op je PC, zeker omdat het geen extern IP is. Maar hiermee kun je wel zien of je systeem een IPadres krijgt uitgedeeld of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zoek het op

• Xudonax
Wat TERW_DAN zegt klopt. Met het IP adres dat je op die manier vind kun je niet zomaar op een PC in een ander netwerk. Hoe zit dit?

Het internet is één grote verzameling van netwerken met publieke adressen, denk bijvoorbeeld aan het je eigen adres. Daarnaast hangen er op veel punten thuisnetwerken aan via internetproviders. Deze thuisnetwerken hebben hun eigen adressen, die buiten dat netwerk niets zeggen. Denk hierbij aan de "adressen" (kamernummers) in een groot kantoorpand. Als ik nu zeg dat ik in D9.08 zit dan kun jij daar niets mee :) Daarnaast zit er in je internetrouter een hele strenge beveiliger, die (tenzij anders verteld) alleen verbindingen (mensen) naar binnen laat die iets te maken hebben met verbindingen die naar buiten gaan.

Met andere woorden, met dat adres dat je daar vind kunnen we hier helemaal niets :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 192.168.1.3

• Xudonax
Staat er in dat overzicht ook een default gateway (waarschijnlijk 192.168.1.1 of 192.168.1.254) en een DNS server ingesteld? Zoja, misschien dat je een iets te strike firewall hebt. Heb je een losse firewall geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja beiden 192.168.1.1

Het probleem deed zich voor na een update van norton internet security

• Xudonax
Aha :) Dan is het tijd om die uit te schakelen en te kijken of het dan wel lukt. Waarschijnlijk staat Norton zo ingesteld dat al het verkeer geblokkeerd word. Als het met Norton uitgeschakeld wél lukt, is het denk ik tijd om te kijken hoe je Norton verteld dat je graag het internet op wilt. Waarschijnlijk kan dit met een "training mode" oid. Mocht je daar niet uit komen dan is het tijd om Norton te bellen, je betaald er tenslotte wel flink voor :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe schakel je dit integraal uit?

het rare is wel dat norton mijn product nu opnieuw wil activeren, maar dat jij zelf geen verbinding kan make met de eigen server?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 21:14 ]

• Xudonax
Dat zou ik zo niet durven zeggen... Kun je het Norton scherm openen, en dan kijken of je ergens een optie "Firewall" hebt met een knop uitschakelen erop? Veel verder dan dat kom ik ook zo 1-2-3 niet helaas... Heb je geen boekje erbij gekregen of help functie in Norton zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uitgeschakeld, maar ik krijg nog niks. Heb deze middag wel 10 seconden google.nl gehad maar toen ik naar een andere site ging was de dataoverdracht weer weg...

• Xudonax
Dan is het denk ik tijd om Norton te bellen/te mailen/te chatten. Ik zou eigenlijk niet eens weten welke contactmogelijkheden ze op de site aanbieden :) Ik bedoel, zij zijn de makers van de software, dus ik mag aannemen dat ze je verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wijzen die korte verbinding niet op een ander probleem?

• Xudonax
Nee, aangezien je wel gewoon een IP adres krijgt en alles verwacht ik een software probleem. Zeker aangezien je aangeeft dat het na een update van Norton ineens fout ging is de kans dat het aan Norton ligt zeer groot. En zelfs al is het niet zo, je betaald voor Norton dus je hebt recht op support :) Het is niet zo dat ze je ineens een extra factuur gaan sturen omdat je belt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net bezig met de Norton Support, wel in het Engels maar goed

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Probeer eens het volgende:

-Ga naar: Configuratiescherm -> apparaat beheer
-Schakel de netwerkadapter uit.
-Schakel de netwerkadapter vervolgens weer in.

Dit is een bekent probleem dat die dingen soms niet meer werken. De oorzaak weet ik niet precies, heb het zelf ook gehad.
Heb je toevallig een Gigabyte moederbord?

Kan ook zijn dat het iets anders is en dat dit dus niet werkt. Maar het is het proberen waard.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit al geprobeerd en heb een asus moederbord.

Als ik overigens verbinding wil maken gebeurt het heel vaak dat de verbinding beperkt is en dan verbreek ik en verbind ik opnieuw en meestal krijg ik dan verbinding, maar geen dataoverdracht.

Kan herinstallatie van Windows 8 helpen? En moest dit helpen kan iemand dan een beetje uitleggen via een linkje of zo hoe dit moet om niet te veel bestanden te verliezen?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Norton heeft ondertussen het probleem opgelost

Bedankt voor de reacties!!!

• nldjbassie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dus je hebt nu weer internet, en alles werkt weer ok?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles is ok ze zijn wel nog bezig met norton opnieuw in te stellen want de eerste keer deed hetzelfde probleem zich voor

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan neem je een duur antivirus, geeft dat gezeik.

Neem gewoon het gratis AVG of Avira. Wel goed, wel gratis.
Pagina: 1