Hoe betrouwbaar is DHL Express Worldwide?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik ga proberen een iPhone in de UK te bestellen. Deze laat ik afleveren bij een package forwarder die 'm doorstuurt naar Nederland. Hiervoor wordt DHL Express Worldwide gebruikt, wat standaard niet verzekerd is.

Voor £20 extra (ruim 3% van de aankoopprijs) wordt het pakket wel verzekerd doorgestuurd. Ik vind dit vrij duur. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met DHL. Heb je wel eens problemen gehad (pakketten beschadigd of krijtgeraakt), of gaat het altijd goed?

Alvast bedankt!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Zelf verder geen ervaring maar voor zo'n £20 - uitgaande dat dit +- 3% van de aankoopprijs is zou ik het zeker doen. Het is misschien toch weer 20 pond, maar als je 700 pond kunt uitgeven voor een product uit de UK dan kunnen die laatste 20 pond er ook nog wel bij toch :)

Ik zou geen risico nemen.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Heel rationeel acht ik de kans op problemen kleiner dan 3% en is de verzekering dus eigenlijk niet slim om te nemen. (Al kan je deze logica eigenlijk alleen toepassen als je honderden pakketjes per jaar ontvangt om de statistieken echt te laten werken.)

Ik twijfel nog eventjes verder… ;)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom niet gewoon zelf halen, je vliegt buiten de vakanties echt voor de prijs van een zak chips retour naar Engeland.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Daar heb ik over gedacht, maar het is best wat duurder. Vorige week vond ik nog een vlucht onder de € 150, maar nu zijn ze vanaf € 250 (gaat dan om vanavond-morgen i.v.m. launch). Als het iets minder was geweest, had ik dat zeker gedaan.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
DHL express is zeer betrouwbaar. Erg uitgebreid tracking systeem. Kans is nihil dat er iets met je pakketje gebeurt. Zie het eerder fout gaan bij de forwarder.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Net zou betrouwbaar als alle personen die het pakketje voorbij zien komen in het proces... het maakt echt niet uit welke vervoerder je kiest wat betreft dergelijke zorgen, dat kan overal gebeuren. Bedrijven stelen namelijk niet op die manier, dat doet het personeel... en rotte appels heb je overal, oftewel de kans dat het verdwijnt is net zo groot bij UPS, PostNL etc dan het bij DHL is.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 19-09-2013 19:34 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DHL is wel betrouwbaar, leveren het bijvoorbeeld niet bij de buren af maar nemen het weer mee. Sturen een sms op het moment dat ze voor een dichte deur staan zodat je ze kan bellen op het gratis nummer voor een nieuwe afspraak of zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nog bedankt voor alle reacties! Ik heb gekozen om geen extra verzekering te nemen. Over 2-3 weken zal ik zien of dat slim was (levertijd was helaas al aardig lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor topics over "is deze shop of service goed?", zeker als er niet eerst zelf gezocht is. Vandaar een slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.