Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc aangeschaft en heb nu een probleem.
Hij valt uit zonder reden, ik weet dat het niet de hitte kan zijn, want volgens hardware monitor is alles koel.

Mijn specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 288,90€ 288,90
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 120,50€ 120,50
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 580,50€ 580,50
1Corsair Obsidian 550D€ 114,50€ 114,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,75€ 36,75
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 68,99€ 68,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,80€ 70,80
1Seasonic M12II 750W 80+ Bronze€ 87,90€ 87,90
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 75,90€ 75,90
1Western Digital 1,5TB----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,74

Dit is erg vervelend |:( weet iemand waarom en hoe?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je ook naar stressed temps gekeken of alleen naar idle ? Geeft verder wat meer info, hoe meer hoe beter want dit is erg mager. Gebeurt het overal en altijd of alleen tijdens bepaalde dingen ? Welke melding geeft Windows als de PC opnieuw opgestart is ?

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 15:59

BeyondThunder

Lost Lightning

Om de hoeveel tijd val je PC uit?
Geheel willekeurig of bij belasting?

Probeer wat meer info te geven, beter te veel dan te weinig.

Probeer eerst eens je OS uit te sluiten door te booten van een (linux) live usb stick.
Ik heb ooit ook dergelijke problemen gehad, bleek toen mijn videokaart te zijn.
Heb je nog een andere grafische kaart liggen waar je het mee kan proberen?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 16:41
Een moderne pc klokt extreem terug als ie te warm wordt, uitvallen is waarschijnlijk iets anders.

Ik zag laatst een thread waar de pc uitviel en het bleek de nvidia geforce experience te zijn, gooi die er eens af als die geinstalleerd is, waarschijnlijk is het iets anders, maar het proberen waard. Die geforce experience staat los van de driver, dus je kan het gewoon verwijderen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:04:
Heb je ook naar stressed temps gekeken of alleen naar idle ? Geeft verder wat meer info, hoe meer hoe beter want dit is erg mager. Gebeurt het overal en altijd of alleen tijdens bepaalde dingen ? Welke melding geeft Windows als de PC opnieuw opgestart is ?
de stressed temps zijn zo rond de 55 a 60 graden, en windows zegt niks als ik het opnieuw opstart (ik heb windows 8 )

Verwijderd

Topicstarter
BeyondThunder schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:04:
Om de hoeveel tijd val je PC uit?
Geheel willekeurig of bij belasting?

Probeer wat meer info te geven, beter te veel dan te weinig.

Probeer eerst eens je OS uit te sluiten door te booten van een (linux) live usb stick.
Ik heb ooit ook dergelijke problemen gehad, bleek toen mijn videokaart te zijn.
Heb je nog een andere grafische kaart liggen waar je het mee kan proberen?
de pc valt uit wanneer ik ga gamen en soms ook gewoon willekeurig.

Verwijderd

Kijk of er problemen zijn in de RAM, gebruik een stress tool en check de RAM voor errors. Hier had ik ook laatst problemen mee.

• haarbal
Als je gaar ram hebt krijg je meestal een blue screen of death voor hij afsluit, in win8 zit geloof ik een ander error scherm. Maar goed, prime95 blend zou je snel genoeg een error mee moeten kunnen zien.

als ie zonder bsod uitklapt misschien de psu of gpu? je zou even kunnen testen zonder videokaart.

ook even de geforce experience deinstalleren, kleine kans maar ook een kleine moeite om te testen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een moderne pc klokt extreem terug als ie te warm wordt, uitvallen is waarschijnlijk iets anders.
Als ie echt te heet wordt valt ie gewoon uit om schade te voorkomen. Als er iets flink mis is met de koeling is terugklokken gewoon niet genoeg en moet ie wel uitgaan.

Wat er nu verder aangegeven wordt gaat mijn vermoeden uit naar de voeding. Als je kan testen met een andere voeding zou ik dat zeker even doen.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

meestal is de oorzaak van een uitvallende pc toch de voeding of 1 van de onderdelen wordt te heet. En in een heel enkel geval een defect moederbord (al blijft de pc dan meestal hangen of wil helemaal niet meer opstarten

als je al zeker weet dat de temperaturen goed zijn zou ik beginnen bij de voeding. Misschien kun je ergens 1 lenen? of heb je nog ergens een goedkope voeding? haal de videokaart eruit en gebruik de goedkopere voeding met de onboard kaart

Speedydown.nl !!!

• haarbal
Als de voeding te heet wordt valt ie uit, bij de rest klokt ie terug en wordt de pc alleen maar onwerkbaar traag.

Elke keer bij dit soort topics wordt er weer over temperaturen begonnen en het is vrijwel nooit de oorzaak, meestal een onderdeel defect, soms een gare driver o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem volgende week contact op met de voeding fabrikant, maar de pc is nu zo vaak aan en uit gegaan weet iemand of dit enig effect kan hebben op de andere componten?

• haarbal
het zou ook je videokaart kunnen zijn, heb je de mogelijkheid om onderdelen los te testen?

Pagina: 1