Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen. Zoals sommige onder jullie wel weten ben ik een belgische fotograaf die in Ecuador woont.

Recent ben ik begonnen met video. De D800, fuji X100 en binnenkort misschien de blackmagic pocketcamera.

Ik bezit een macbook air waar ik de video van de x100 zonder al te veel problemen op bewerk, maar de D800 files zijn te groot voor dit laptopje. Ik ga hier dus een desktopsysteem met windows 8 aanschaffen, waar ik alles op ga bewerken. De hardware ben ik uit, maar voor de software nog niet.

Mijn vriendin heeft ervaring met final cut, maar aangezien dit niet op windows verkrijgbaar is moeten we opzoek naar iets anders.

Wat raden jullie aan?

Premier pro,
Pinacle
Of eventueel iets anders?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Zelf bewerk ik het liefste in Sony Vegas. Maar het is verder maar net wat je gewend bent.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Wel we zijn bereid iets te leren. Ik zoek iets waar ik professionele videos mee kan maken, goede hardwareversnelling heeft, en een redelijk totaal pakket bied. Eventueel met colograding.

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 01:30
Ik ben bang dat als je een totaal pakket wilt je vast zit aan: Premiere pro en Avid Media Composer.
Als je al ervaring hebt met final cut pro is avid media composer makkelijker te leren denk ik..

Maar premiere pro heb je wel wat mee vrijheid ook voor titels etc. makkelijker te gebruiken icm photoshop en illustrator.

Gewoon van beiden even trial versie downloaden en kijken wat het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik zou voor de Hollywood standaard gaan:
http://www.lwks.com/

Ongeveer 80% van alle biosfilms van de afgelopen jaren zijn in dit pakket gemaakt. Zo heeft Scorsese de film Shutter Island ook met deze editor geknipt en geplakt.

De GUI ziet er wat kinderlijk uit en de lurningcurve is pittig, maar het pakket is wel zeer uitgebreid. De community is redelijk groot en heeft veel kennis.
Maar nu het mooiste: Er is een gratis versie te downloaden! Er is ook een betaalde versie (60 euro) maar die is voor de meeste mensen (amateurs) niet nodig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640