Toon posts:

PC upgraden Ja/Nee? Zo ja, waar het beste te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om mij voor te bereiden op nieuwe games zoals BF4, Assasin's Creed IV, de nieuwe C&C en hopelijk heel snel GTA V vraag ik mij af of een upgrade dringend nodig is of dat mijn huidige systeem nog volstaat.

ASUS M5A97 Pro
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
2x Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
ASUS EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5
Crucial M4 120GB SSD (win 7)
Seagate 1TB (data storage hdd)

Meetellend dat ik een SyncMaster T220 monitor heb die max 1680x1050 aankan op 60hz
De laatste Tomb Raider en Crysis heb ik op redelijk hoge settings kunnen spelen op schaduw effecten na wat mij toch niet heel veel boeit of ze low of high res zijn.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mvg, M.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:50
Voor Bf maakt de cpu niet zoveel uit, nouwelijks meer fps. Dus ik zou zeggen beginnen met je GPU.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:18
Ik zou pas upgraden als je merkt dat 1 van de onderdelen onvoldoende is om de games & settings te draaien die je wilt.
Processor en videokaart zouden prima moeten zijn om alle huidige games vloeiend te draaien.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zolang je nog geen problemen ondervindt en je het niet erg vindt dat bepaalde instellingen wat lager moeten staan zal een upgrade niet helemaal logisch zijn.

Als je echt begint te merken dat je bij de nieuwere games performance te kort komt lijkt mij een upgrade vanzelfsprekend, maar daar zou ik met de setup die je momenteel hebt nog even geen zorgen over maken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie reacties, sommige instellingen kan ik me inderdaad niet heel erg druk om maken zoals schaduwen en dingen zoals dat fancy haar in TombRaider.

Is mij wel duidelijk om voorlopig nog even lekker hiermee door te blijven kabbelen en hopelijk zijn er voordat ik echt moet upgraden weer een paar goede technologische ontwikkelingen!

Thnx!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
(Ik heb zelf ook voor die keus gestaan. Ik heb ook een 965be en 2x een HD6850 in crossfire. Ik heb na veel lijstjes samenstellen en vergelijken ook besloten om het niet te doen.

Ik heb de 965be nu op 4100Mhz geclocked(21% overclock), wat eigenlijk moeiteloos gaat bij deze processor. En mijn 6850's naar 850Mhz/1100Mhz(10% overclock). Dit scheelt toch weer iets.

[ Voor 4% gewijzigd door kendo op 20-09-2013 16:56 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 01:16
Als je veel battlefield multiplayer zou ik een fatsoenlijke koeler kopen en je cpu oc'en. De multiplayer is in battlefield namelijk zeer cpu intensief. Verder zal je pc de komende tijd wel alle spellen kunnen spelen maar niet op de hoogste settings.
Pagina: 1