Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Allround mediaspeler gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnen enkele weken zal ik thuis aangesloten worden op het glasvezelnet. Daarnaast gaat m'n 32" HD ready TV de deur uit en zal er een andere degelijke TV (+-700€) voor in de plaats komen.

Nu ben ik dus opzoek naar een mediaspeler, deze zal gebruikt worden i.c.m.:
- Nieuwe TV
- Philips surround setje (optische aansluiting)
- NAS (Deze moet ik nog kopen, en zal waarschijnlijk een Synology DS213 of DS214 worden.)
- Logitech Harmony One+

Eisen/wensen
- Stream via gigabyt aansluiting vanaf m'n NAS (belangrijkste eis)
- Info en sub's van films via internet downloaden
- CD speler (Indien mogelijk, moet toch nog wat films van de oude garde afspelen haha)
- Geen HDD bay benodigd, mag wel uiteraard
- Liefst bekend merk/type (i.v.m. database Logitech)

Buiten deze eisen/wensen geef ik veel om een gebruiksvriendelijke en goede software ondersteuning. Ook allerlei soorten features waarmee ik een beetje kan prutsen zijn een meerwaarde. Denk hierbij aan DLNA.

Qua budget zat ik te denken aan zo'n €200, maar zit zeker niet vast aan dit bedrag.

Zelf kwam ik uit bij deze mediaspelers:
Mede8er MED800X3D

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!
Alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Voor een budget van 200 zou ik zelf een mediacenter pctje bouwen en XBMC erop gooien :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Heb ik gehad, maar is toch niet wat haha.

Snappen m'n ouders niks meer van, werkt niet zo mooi met een afstandsbediening e.d.

Zal toch wel echt een 'gewone' mediaspeler moeten worden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Niet met een afstandsbediening? Je kan met een app kiezen welke film je wel kijken enzovoort :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dit topic volg ik even mee, want ik heb een gelijkaardige setup en ben niet echt tevreden meer van mijn ACRyan PlayOn HD mini. Deze stottert en is traag.
Ik ben dus benieuwd of er een simpele en snelle speler is zonder alle toeters en bellen.
Als ik me niet vergis, zijn Mede8er en PlayOn dezelfde toestellen?

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ik ben toch wel een tweaker die een beetje waarde hecht aan gave features e.d.
Ben dus toch echt opzoek naar een Mediaspeler!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb intussen toch maar een Raspberry PI gekocht met XBMC op en dit dingetje doet het perfect!
Door de communicatie via HDMI-CEC werkt de afstandsbediening van de TV gewoon out-of-the-box op de R-Pi.
Ik zou toch eens over knutselen gaan denken... :)

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 18:29
Ik heb een kleine maand geleden juist mijn Raspberry PI vervangen voor een Mede8er MED1000X3D ... PI werkte altijd wel leuk maar hoe meer media er op mijn fileserver kwam te staan hoe trager hij werd met een hoop frustratie als gevolg....

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de Mede8er... Werkt soepel en makkelijk te bedienen, en een mooie bibliotheek.

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Precies, ik wil ook gewoon een mediaspeler.

Ik had alleen een paar vraagjes:
- Waarom heb je voor de 1000 gekozen en niet de 600 of de 800?
- Zoekt de bibliotheek ook zelf plaatjes, cast en samenvatting erbij? Dit doet de app van mijn NAS (Synology) namelijk wel, en bevalt me ontzettend goed.
- Hij kan ook zelf srt (ondertitelfiles) vinden? Moet je die dan downloaden, of stream je die?

Bedankt!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 11:10
Heb onlangs de Mede8er 600X3D gekocht omdat daar wifi bij zat.
Voor films afspelen van mijn Synology NAS is ie goed. Ondertitels kan je via de speler zelf downloaden. Ook covers en info worden gedownload. Helaas van een database die door users wordt gemaakt, dus niet alles zit er in. Missende info kan je zelf toevoegen, maar dan moet je wel account aanmaken op die site (weet even niet hoe die site ook alweer heet).

Geen harde schijf en geen mogelijkheid om cd's af te spelen. Maar daarvoor heb ik een PS3.
Helaas is er geen Flash ondersteuning meer en HTML 5 werkt niet op alle sites. Bijvoorbeeld niet op Tweakers en Gamekings. Dus ik kan geen filmpjes kijken op deze sites.

En helaas is het menu zeer traag met reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 05-10-2013 16:55 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 18:29
Ik weet niet hoe het voorheen werkte met informatie ophalen maar nu in firmware v3 scraped hij van themoviedatabase, heb dan ook nog niet ervaren dat hij films niet kon vinden... Enkel een paar handmatig moeten nazoeken omdat de folder naam van de film niet duidelijk was.

Heb voor de 1000 gekozen omdat hij fanless is, en je er eventueel makkelijk een schijf bij in kan drukken. En hij was voorradig dus kon hem gelijk meenemen ;)

Ondertiteling kun je makkelijk downloaden met een druk op de afstandsbediening, ook kun je handmatig ondertiteling vroeger of later zetten als hij niet in de pas loopt.. Srt bestanden werken ook gewoon als ze in dezelfde folder staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Robsta86 op 05-10-2013 21:21 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 11:10
Robsta86 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:19:
Ik weet niet hoe het voorheen werkte met informatie ophalen maar nu in firmware v3 scraped hij van themoviedatabase, heb dan ook nog niet ervaren dat hij films niet kon vinden... Enkel een paar handmatig moeten nazoeken omdat de folder naam van de film niet duidelijk was.
Films vindt hij meestal wel.
Series niet altijd.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Ik ben er eigenlijk wel uit, gaat de Med1000x3D worden, tenzij mij iemand hier nog vanaf kan praten
Pagina: 1