problemen met sweex lw050v2 router

Pagina: 1
Acties:

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 17:08
Ik heb een merkwaardig probleem met onze router thuis.
Het gaat om een sweex lw050v2.

De volgende dingen zijn er aan de hand:
De DHCP werkt niet goed, Je krijgt een IP adres toegewezen maar na een tijdje verandert dit opeens naar 169.254.x.x (standaard ip-adres van Windows als geen DHCP gevonden kon worden). Het aan en uitzetten van de router verhelpt dit, maar dit is maar tijdelijk, het probleem zal zich na verloop van tijd weer voordoen en moet je de router dus opnieuw aan en uitzetten.

Ik heb zelf maar gewoon een statisch ip ingesteld, dit werkt verder prima. Mijn huisgenoten hebben dit echter niet met als gevolg dat eigenlijk regelmatig het internet er even afligt omdat iemand de router aan en uit aan het zetten is. Een statisch ip instellen bij mijn huisgenoten is trouwnes niet handig omdat ze allemaal een laptop hebben en dus op verschillende netwerken gaan zitten en hier ook totaal geen verstand van hebben.

Het volgende probleem vind ik nog raarder:
Ik kan niet bij de settings van de router komen. Wanneer ik het ip-adres van de router in mn browser intik, krijg ik dat de pagina niet gevonden kan worden. Het is echter zo dat wanneer ik de router reset en ik daarna bij de settings probeer te komen ik er dus wel bij kan. Dit is echter van tijdelijke duur, na een tijdje geeft hij weer dat de pagina niet gevonden kan worden en moet ik hem dus opnieuw resetten wil ik weer bij de settings kunnen komen.

Verder kan ik de router normaal gesproken ook niet pingen. dit lijkt synchroon te lopen met het bovenstaande probleem, dus zolang ik nog bij de settings kan komen kan ik de router nog pingen.

De router zit achter een Zyxel modem+router (het probleem van deze is echter dat hij geen wireless ondersteunt en er dus een extra router nodig is).

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik heb de router al ontzettend vaak gereset zonder succes dus, verder heb ik ook geprobeerd de routermodem weg te halen ook zonder resultaat. Ik heb verder geen idee hoe oud de router is etc. want ik woon hier pas een jaar.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Verwijderd

Heb ooit ook eens zo'n ding gehad, kreeg dezelfde mankementen.
Bleek dat ie zo nu en dan behoorlijk heet werd waardoor uiteindelijk de utp poorten gaar werden, de functies niet meer naar behoren werkte, etc.

Mijn advies, weg kiepen en (gezamenlijk) een nieuwe, degelijke routes aanschaffen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor twee tientjes heb je tegenwoordig een bgn router die DDWRT ondersteunt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 17:08
Ok, bedankt voor jullie replies. Ik dacht zelf ook al dat de router gewoon op is, maar ik wilde eerst zeker weten dat het misschien niet ergens anders aan zou kunnen liggen, anders loop ik straks misschien opnieuw tegen dit probleem aan met een nieuwe router. Maar ik ga nu gewoon een nieuwe halen :).

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 08:33
Ik heb 2 precies dezelfde routers gehad.
Beide weg gegooid na een tijdje omdat ze ook dit soort kuren kregen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En kijk eens naar de howto van router als accespoint inzetten.
Dan zou je je sweex misschien nog als accespoint kunnen gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1