Hoe veilig is mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08
Hey mede tweakers,

Ik hoor van zoveel mensen van ja en mijn pc is veilig want ik heb dit dit dit en dit programma ( wilekeurige )

Nu vraag ik mij het volgende af. Is er een programma / site waarmee je de beveiliging kan testen van je pc?

:/

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Er is niks , van even checken en je pc is veilig. Zo zal dit niet werken.
Vaak ben jij als gebruiker het probleem, omdat de gebruikers vaak te weinig weten.

Tip,
lees hier op het forum over beveiliging /virussen, indien je dit vaker leest dan kun je zien wat je kunt doen tav beveiligen/en hoe om te gaan met je pc/tablet/telefoon, want deze dingen zijn allemaal hetzelfde tav beveiliging.
Zoek ook andere website's/beveiligings forums om meer info te krijgen.
http://security.nl/frontpage
"security now" op youtube
etc.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Daarnaast, zorg ervoor dat je systeem en programma's (b.v. Java, Adobe Reader, etc.) up-to-date zijn. En gebruik gebruik gezond verstand en lees en klik niet overal op / door
(Niet betuttelend bedoeld btw :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
Thnx tot zo ver.
Ja de portscanner die had ik al gedaan en alleen poort 21 voor ftp staat open de rest zit dicht.
Het up to date houden probeer ik zo goed mogelijk te doen.

en ja dat laatste LnC.. ik klik niet zomaar ergens op. maar vrouw lief daarintegen die wil nog wel eens ergens op drukken. Die maar even op de vingers tikken.! Bedankt

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Kijk eens naar: http://www.belarc.com/free_download.html

Inventaris van je PC, serial numbers en ook een software analyse - nog gratis ook!

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

- Update je je OS?
- Update je applicaties?
- Wordt de pc door 1 persoon gebruikt (uzelf)
- Heb je een Viruscanner die goed in de markt staat (gratis of betaald boeit niet, check meerdere recensies en tests)

- Heeft je wifi een password?
- Heeft je router een eigen ingesteld password?

Dit zijn al vragen die je jezelf moet stellen.

Daarnaast zoals al vermeld gezond verstand en niet goedgeloving zijn komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FTP is een oud protocol, waarbij username en password in plaintext verzonden worden. Zorg dat je alleen FTPS (of zelfs SFTP) accepteert.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Consigliere
u_nix_we_all schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:29:
[...]

FTP is een oud protocol, waarbij username en password in plaintext verzonden worden. Zorg dat je alleen FTPS (of zelfs SFTP) accepteert.
Ah nice ! thnx ga ik vanmiddag meteen even oppakken.

@rest thnx voor de support en onderbouwing d:)b

------

En als ik zelf de keuze mag maken tussen Sftp of ftps welke kan dan het beste worden gebruikt.?

[ Voor 12% gewijzigd door Consigliere op 25-09-2013 13:40 . Reden: ftp kwestie ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt op die vraag zelf even kort wat lezen over de verschillen. Bijvoorbeeld is http://blog.goanywheremft...tps-secure-ftp-transfers/ een willekeurige hit van [google=security sftp versus ftps].
jan99999 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:46:
lees hier op het forum over beveiliging /virussen, indien je dit vaker leest dan kun je zien wat je kunt doen tav beveiligen/en hoe om te gaan met je pc/tablet/telefoon, want deze dingen zijn allemaal hetzelfde tav beveiliging.
Zoek ook andere website's/beveiligings forums om meer info te krijgen.
http://security.nl/frontpage
"security now" op youtube
etc.
Dat lijkt me een reactie om nog eens te benadrukken. Voldoende kennis is de manier om enige zekerheid te krijgen over de veiligheid. (Zolang er een stekker in de PC zit dan).

Ook Beveiliging & Virussen staat vol met vele tips (verdeeld over vele topics, dat wel)..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1