Hallo,
Ons workstation loopt op z'n tandvlees en het is tijd voor een nieuwe. Voorheen bouwde mijn vader deze altijd maar dat gaat helaas niet meer. Nu heb ik er me de afgelopen weken in verdiept maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gebruik:
Ongeveer 8 a 10 uur intensief gebruik per dag. Waarbij we voornamelijk gebruik maken van:
Photoshop
Illustrator
Indesign
Matlab
Simulink
De programma's uit het adobe pakket worden vaak tegelijkertijd gebruikt. Verder wat surfen, office etc. Niet echt noemenswaardig.
Belangrijk voor ons is de snelheid, beetje lawaai mag het apparaat wel maken. Verder uploaden wij regelmatig bestanden van +\- 3 gig.(gelukkig hebben we glasvezel) dus een goede netwerkkaart is een vereiste.
Budget
+/- €2500 excl licenties en randapparatuur dat hebben we allemaal al.
budget is wel redelijk flexibel. Mocht het wat meer kosten maar levert het veel meer op qua performance dan is er wel budget voor vrij te maken.
Ik ben dus zelf al wezen zoeken en ben tot nu toe hier op uitgekomen maar eerlijk gezegd geen idee of dit nou ideaal is?
Update: Ram en kast toegevoegd.
Tips, aanvulling etc hartstikke welkom, alvast bedankt.
Ons workstation loopt op z'n tandvlees en het is tijd voor een nieuwe. Voorheen bouwde mijn vader deze altijd maar dat gaat helaas niet meer. Nu heb ik er me de afgelopen weken in verdiept maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gebruik:
Ongeveer 8 a 10 uur intensief gebruik per dag. Waarbij we voornamelijk gebruik maken van:
Photoshop
Illustrator
Indesign
Matlab
Simulink
De programma's uit het adobe pakket worden vaak tegelijkertijd gebruikt. Verder wat surfen, office etc. Niet echt noemenswaardig.
Belangrijk voor ons is de snelheid, beetje lawaai mag het apparaat wel maken. Verder uploaden wij regelmatig bestanden van +\- 3 gig.(gelukkig hebben we glasvezel) dus een goede netwerkkaart is een vereiste.
Budget
+/- €2500 excl licenties en randapparatuur dat hebben we allemaal al.
budget is wel redelijk flexibel. Mocht het wat meer kosten maar levert het veel meer op qua performance dan is er wel budget voor vrij te maken.
Ik ben dus zelf al wezen zoeken en ben tot nu toe hier op uitgekomen maar eerlijk gezegd geen idee of dit nou ideaal is?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 265,90 | € 265,90 |
| 1 | Asus TUF Sabertooth Z87 | € 198,50 | € 198,50 |
| 1 | PNY Quadro K4000 | € 882,- | € 882,- |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 104,40 | € 208,80 |
| 1 | Thermaltake Armor Revo Gene | € 121,30 | € 121,30 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Thermaltake Smart M650W | € 85,50 | € 85,50 |
| 2 | Samsung 840 EVO 250GB | € 150,70 | € 301,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.183,30 | |
Update: Ram en kast toegevoegd.
Tips, aanvulling etc hartstikke welkom, alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 17:48 ]