• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik vroeg me af of Asus tegenwoordig 3 jaar carry-in fabrieksgarantie geeft op moederborden.

Mijn oude p8p67 is namelijk defect maar Asus wil geen RMA accepteren en zegt dat ik dat via de retailer moet fixen. Zercom is echter failliet.

Ik vroeg me af of Asus deze policy nog steeds hanteerd, want ik zit te twijfelen tussen een asrock h81 itx of een asus h81 itx.

De asus is 15 euro duurder maar biedt een jaar extra garantie, de asrock is goedkoper, zou moeten kunnen overklokken (leuk want ik koop een 4670k met oog op hogere restwaarde) maar heeft slechts 2 jaar garantie.

Is de asus het extra geld waard voor 1 jaar extra zekerheid, of is dit schijnzekerheid en kan ik dat jaar extra garantie toch niet bij asus claimen?

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Een moederbord heeft een langere economische levensduur dan 2 jaar, (volgens mij 3 of 4 jaar) dus dat jaar extra garantie biedt maar een zeer beperkt voordeel.

Ook na de 2 jaar fabrieksgarantie kun je nog steeds aanspraak maken op een goede regeling - je betaalt dan bijvoorbeeld een deel van de kosten voor reparatie.

Mijn advies: koop nooit garantie 'bij', en langere garantietermijn is bijna nooit een argument voor meerprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Vayra op 19-09-2013 14:41 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Asus wil alleen vaak perse afhandeling via de winkel.

• eL_Jay
Vayra schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:41:
Een moederbord heeft een langere economische levensduur dan 2 jaar, (volgens mij 3 of 4 jaar) dus dat jaar extra garantie biedt maar een zeer beperkt voordeel.

Ook na de 2 jaar fabrieksgarantie kun je nog steeds aanspraak maken op een goede regeling - je betaalt dan bijvoorbeeld een deel van de kosten voor reparatie.

Mijn advies: koop nooit garantie 'bij', en langere garantietermijn is bijna nooit een argument voor meerprijs.
Ik weet dat ik er recht op heb (asus zegt dat zelf) zij willen mij alleen niet helpen. het is ook niet dat ik het bijkoop, maar Asrock biedt standaard slechts 2 jaar, GB, Asus en MSI standaard 3. Van gigabyte weet ik dat ze goede service verlenen (helaas hebben ze geen leuke plaatsing van de CPU op itx 1150 bordjes), met Asus heb ik slechte ervaringen (lang en beloofde garantie simpelweg niet leveren._

Ik vraag me dus specifiek af of ze dezelfde policy hanteren bij nieuwe componenten als bij hardware van voor 2012

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 14:31

speedydown

Icter van lik-me-vestje

ik heb eigenlijk alleen ervaring met Asus op het gebied van videokaarten die ik destijds bij Cool-prices had gekocht. Deze webshop ging ook faiiet en hier gingen ze zeer gemakkelijk mee om. Zelfs zo gemakkelijk dat ik me afvroeg waarom ik me niet altijd direct op Asus kon beroepen :9

Ik denk dat de key hierin zit dat je niet goed duidelijk hebt gemaakt dat de webshop faiiet is. Als je je bon dan nog hebt moet het zonder problemen lukken om garantie te claimen volgens mij

Speedydown.nl !!!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 22:26

Ypho

Allround Nerd

Vayra schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:41:

De aanspraak op goede regeling gaat op in de winkel waar je deze gekocht hebt, als die failliet is heb je pech. Je hebt geen directe zaken met Asus gedaan, dus daar ben je afhankelijk van de coulance.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• eL_Jay
Ypho schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:51:
[...]

De aanspraak op goede regeling gaat op in de winkel waar je deze gekocht hebt, als die failliet is heb je pech. Je hebt geen directe zaken met Asus gedaan, dus daar ben je afhankelijk van de coulance.
Precies en die coulance lijkt Asus niet te willen geven (ook al is hun policy 3. Een seasonic doet daar niet moeilijk over.

Het gaat me overigens ook niet om die p8p67 die is al afgeschreven en ga ik voor target-practice gebruiken. Ik vraag me alleen af of deze policy onveranderd is want ik lees wel meer negatieve verhalen over Asus garantie en moederborden.

Mijn vraag is of iemand kan bevestigen of Asus tegenwoordig carry-in garantie hanteerd i.p.v. alles op de retailer afschuift en je in geval van faillisement dus de zak bent.

(meer informatie dan dat ik contact moet opnemen met de retailer krijg ik niet van Asus)

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 19-09-2013 16:23 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 18:35

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Bel eens naar Alternate voor garantie.

Alternate heeft de garanties van Zercom overgenomen is mij verteld door een manager bij Alternate toen ik issues had met een HD7970 van Zercom.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• eL_Jay
Imprezzion schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:29:
Bel eens naar Alternate voor garantie.

Alternate heeft de garanties van Zercom overgenomen is mij verteld door een manager bij Alternate toen ik issues had met een HD7970 van Zercom.
Nogmaals het gaat me niet om de p8p67 maar over de huidige handelswijze van Asus (zercom gaf ook maar 2 jaar garantie, maar asus policy is 3 jaar. Ik kreeg ook maar 2 jaar garantie op mijn seasonic voeding van zercom, terwijl seasonic policy is 3 jaar carry-in voor die voeding)

Asus geeft aan wij hanteren 3 jaar garantie, maar vervolgens kan je die nergens claimen

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Komt misschien een beetje lullig over, maar is zo niet bedoeld.

Ik ben echt de jongste niet hier, heb al een stuk of 12 computers versleten schat ik, en nog nooit de garantie nodig gehad. En bij jouw lijkt alles binnen de garantie kapot te gaan?? Of maak je je alleen maar druk voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Reepje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:25:
Komt misschien een beetje lullig over, maar is zo niet bedoeld.

Ik ben echt de jongste niet hier, heb al een stuk of 12 computers versleten schat ik, en nog nooit de garantie nodig gehad. En bij jouw lijkt alles binnen de garantie kapot te gaan?? Of maak je je alleen maar druk voor het geval dat.
Druk voor het geval dat omdat ik geen zin heb om weer een pc voortijdig te moeten afschrijven omdat de fabrikant de beloofde garantie niet nakomt. (tot dusver is enkel de p8p67 verschilende malen overleden (naast wat telefoons en laptops))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 14:31

speedydown

Icter van lik-me-vestje

tsja, elke fabrikant heeft helaas maandag ochtend modellen. (Mijn vaders nieuwe lease auto van 2 weken oud wilde ook niet meer starten)

oh ja de reden waarom er 3 jaar fabrieksgarantie op zit? dat is niet voor jou, maar om de winkels een redelijke termijn te geven om hun product te verkopen zodat ze nog steeds 1 of 2 jaar garantie kunnen bieden. De garantie gaat namelijk in op het moment dat het bord van de band of rolt

[ Voor 51% gewijzigd door speedydown op 20-09-2013 13:59 ]

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
eL_Jay schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:36:
[...]

Nogmaals het gaat me niet om de p8p67 maar over de huidige handelswijze van Asus (zercom gaf ook maar 2 jaar garantie, maar asus policy is 3 jaar. Ik kreeg ook maar 2 jaar garantie op mijn seasonic voeding van zercom, terwijl seasonic policy is 3 jaar carry-in voor die voeding)

Asus geeft aan wij hanteren 3 jaar garantie, maar vervolgens kan je die nergens claimen
Garantie kan je dus wel claimen, maar via de winkel. Asus wil het dus alleen niet direct via de consument.
Pagina: 1