Ben al een paar dagen aan het bekijken wat ik wil. Heb overal al zitten kijken wat kan en wat het kost. Mijn htpc moet alle 1080p content soepel kunnen spelen met xbmc. Tijdens 1080p content moet xbmc gewoon soepel verder kunnen. Heb nu een Zotac AD12. Daar merk ik in eerste instantie dat er wat glitsches in het beeld zitten af en toe. Daar erger ik me aan en dvd's spelen wel goed, maar om de 10 minuten zit er een happering in. Ook wil ik de htpc als nas en misschien zelfs als gamestation. Gamen is niet echt iets wat ik ga doen, maar als ik Pro Evolution Soccer 2014 kan spelen met xbox 360 contoller, dan graag.
Nu had ik al de volgende componenten in gedachte:
Behuizing
Fractal Design Node 304
MS-tech MC-380
MS-tech MC-1200(micro-atx moederbord)
evt. Cooltek Coolcubes of Lian Li
APU
AMD A6-5400
AMD A4-5300
Moederbord
Veel keuze in de ITX borden. MSI en Asrock hebben borden onder de 80 euro, maar welke moet ik hebben?
Moet hdmi bevatten en goed geluid hebben voor analoog naar een stereo setje.
SSD
Kingston V300 60gb(lijkt mij voor de besturing al snel genoeg).
later evt uitbruiden met HDD.
Werkgeheugen
4GB en het liefste één channel op 1866 mhz voor ongeveer 40 tot 60 euro.
Voeding
be quit system power 7 300 watt
Weet niet welke voeding ik precies nodig heb voor deze configuratie? Hij moet wel lekker stil zijn en niet al teveel coilwhine.
Afstandbediening
Yatse gebruik ik nu al, maar wil wel een afstandsbediening hebben met IR reciever of evt RF reciever. De meeste mce afstandsbedieningen zitten al op 40 euro. Vindt ik een beetje zonde van mijn geld. De logitech k400 wil ik in eerste instantie ook nog niet. Het moet gewoon een simpele afstandsbediening zijn.
Software
Ben van plan van alles te draaien op mijn htpc. Dus had ik al aan XBMCbuntu gedacht. Draai op mijn huidige zotac nano AD12 Openelec. Nu wil ik ook Sabnzbd en Couchpotato kunnen draaien. En wil ik de htpc als NAS gaan inzetten, maar dat is nog een beetje toekomst muziek.
Kan iemand van de tweakers mij hierbij helpen? Heeft iemand pas ook een htpc in elkaar gezet? Hoe heb jij het gedaan en met welke componenten?
Zou graag een beetje advies willen, voordat ik achteraf bedenk wat allemaal fout is gegaan en wat beter kon.
BUDGET € 200 á € 350
Nu had ik al de volgende componenten in gedachte:
Behuizing
Fractal Design Node 304
MS-tech MC-380
MS-tech MC-1200(micro-atx moederbord)
evt. Cooltek Coolcubes of Lian Li
APU
AMD A6-5400
AMD A4-5300
Moederbord
Veel keuze in de ITX borden. MSI en Asrock hebben borden onder de 80 euro, maar welke moet ik hebben?
Moet hdmi bevatten en goed geluid hebben voor analoog naar een stereo setje.
SSD
Kingston V300 60gb(lijkt mij voor de besturing al snel genoeg).
later evt uitbruiden met HDD.
Werkgeheugen
4GB en het liefste één channel op 1866 mhz voor ongeveer 40 tot 60 euro.
Voeding
be quit system power 7 300 watt
Weet niet welke voeding ik precies nodig heb voor deze configuratie? Hij moet wel lekker stil zijn en niet al teveel coilwhine.
Afstandbediening
Yatse gebruik ik nu al, maar wil wel een afstandsbediening hebben met IR reciever of evt RF reciever. De meeste mce afstandsbedieningen zitten al op 40 euro. Vindt ik een beetje zonde van mijn geld. De logitech k400 wil ik in eerste instantie ook nog niet. Het moet gewoon een simpele afstandsbediening zijn.
Software
Ben van plan van alles te draaien op mijn htpc. Dus had ik al aan XBMCbuntu gedacht. Draai op mijn huidige zotac nano AD12 Openelec. Nu wil ik ook Sabnzbd en Couchpotato kunnen draaien. En wil ik de htpc als NAS gaan inzetten, maar dat is nog een beetje toekomst muziek.
Kan iemand van de tweakers mij hierbij helpen? Heeft iemand pas ook een htpc in elkaar gezet? Hoe heb jij het gedaan en met welke componenten?
Zou graag een beetje advies willen, voordat ik achteraf bedenk wat allemaal fout is gegaan en wat beter kon.
BUDGET € 200 á € 350