[windows 8] dialoogvensters verschijnen op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 12:14
Ik weet niet of dit iets van windows 8 is, of dat het specifiek op mijn computer gebeurt, maar al mijn dialoogvensters verschijnen op de achtergrond. Het legen van mijn prullenbak, overschrijven van bestanden, downloaden van bestanden; al deze pop up schermen verschijnen achter al mijn openstaande vensters. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd om het opgelost te krijgen?

• marsian
me rot gezocht :) maar OF ik gebruik de verkeerde zoektermen OF ik ben de enige met dit geval.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
marsian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:01:
me rot gezocht :) maar OF ik gebruik de verkeerde zoektermen OF ik ben de enige met dit geval.
Eh.....waar heb je op gezocht en wat heb je dan gevonden..? Kijk...we verwachten wel enige inzet (jij loopt al even mee dus dat zou je bekend moeten zijn?). Misschien kun je laten zien wat je gevonden hebt en waarom dat niet helpt bij het vinden van een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
Alsjeblieft zeg, ben je soms kleuterleider? Ik heb niks kunnen vinden, niks kunnen uitproberen. Help me wel of niet, maar behandel me alsjeblieft niet als kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik weet niet hoe veel moeite je hebt gedaan met zoeken maar:
Glad to hear that the problem is fixed.

In case it happens again, and for anybody with a similar situation who might chance upon this thread... I found this:

There is a registry setting that is supposed to prevent other programs from stealing focus:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
ForegroundLockTimeout

Value data should be 30d40 (Hexadecimal), which is the default.

If it has changed, that may account for the problem.
Dit is te vinden in 8ste link in google met de google query "dialog boxes windows 8 on top". Dat is deze thread op sevenforums. De standaard waarde hoort in Windows 8 ook hetzelfde te zijn (teminste is in mijn MSDN Windows 8 wel zo).

Ik hoop dat dit het is want voor de rest is er niet zo veel info over het probleem te vinden (behalve over de background color van dialog boxes veranderen :D).

Verder staat er in de thread ook nog wat info over de mogelijkheid dat er een programma draait dat mogelijk foreground focus houd misschien is dat ook nog om naar uit te kijken.

Verder heb je dit probleem al sinds je Windows 8 gebruikt of is het opeens begonnen gezien dit NIET standaard zo hoort te zijn, in ieder geval niet met prullenbak leegmaken en dat soort dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Starke op 24-09-2013 20:37 ]

Pagina: 1