Beeldscherm defect iPhone 4

Pagina: 1
Acties:

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48
All,

Sinds een paar dagen heb ik last van horizontale strepen die over mijn scherm heen schieten.

Het gekke is dat het de ene keer zeer zwaar aanwezig (bijna schermvullend) is en de andere keer bijna tot helemaal niet. Één ding is zeker het is zwaar irritant ;)

Het volgende heb ik zelf al geprobeerd:
  • Helemaal afsluiten en opnieuw opstarten. Doe ik zelden namelijk // helaas zonder resultaat.
  • Een reset uitgevoerd // helaas zonder resultaat.
  • Een harde reset uitgevoerd // helaas zonder resultaat.
  • Backup gemaakt en vervolgens helemaal terug gebracht naar de fabrieksinstellingen // helaas zonder resultaat.
Het geen dat ik nog ga/kan proberen is nu iOS7 downloaden en installeren. Maar ik gok zo dat ik de uitkomst hiervan al ga weten :P

Nu is alleen de vraag, hoe kan zoiets onstaan?? Het lijkt eerder een software defect dan een hardware matige aangezien het steeds op komt op diverse plekken (random) en niet blijvende is (totdat het natuurlijk wel helemaal over is en er een dag komt dat het hele scherm gevuld is). Het gekke is ook dat ik er niets over kan vinden op Google wat het eventueel kan zijn. Kan het water schade zijn? Nu heb ik hem alleen nooit in het water laten vallen. natuurlijk is hij wel eens nat geworden omdat ik door de regen moest fietsen maar dat zal het niet moeten zijn.

Hoe is zoiets op te lossen? Nieuw scherm laten monteren bij één van de reparatie stations die tegenwoordig overal zitten? Hopelijk is het zo simpel.

Ik heb geen zin om een nieuwe te moeten aanschaffen, deze doet het nog perfect (tot voor kort) namelijk en kon eindelijk sim-only aanschaffen.

Let me know wat jullie bevinden/oplossingen zijn. Misschien deelt iemand wel dezelfde ervaring die mij kan adviseren.

Thanks!

• Zantiath
ok, dan niet :)

ik ga wel gewoon naar die shop toe.

Thanks...

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Dat is natuurlijk stap 1 maar dat gaat niet helemaal meer op als je hem al 3 jaar hebt. Dus die was al uitgesloten helaas.

Ondertussen ben ik al bij de Smartphonecare shop gegaan. En daar heb ik een korting weten te bespreken op alleen een nieuwe scherm.

opnieuw €80 maar nu wel weer een perfect helder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ben ook op zoek naar reparatie voor mijn iPhone 5, maar zelf repareren is veel goedkoper. En moeilijk is het niet, gewoon een schroevendraaier en een nieuw onderdeel kopen en je bent klaar.

Enige probleem is, ik heb geen idee of er verschil zit in de kwaliteit beeldschermen voor de iPhone 5 vanuit china/ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:28
Draakje5 schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:16:
Ben ook op zoek naar reparatie voor mijn iPhone 5, maar zelf repareren is veel goedkoper. En moeilijk is het niet, gewoon een schroevendraaier en een nieuw onderdeel kopen en je bent klaar.

Enige probleem is, ik heb geen idee of er verschil zit in de kwaliteit beeldschermen voor de iPhone 5 vanuit china/ebay..
Hier zit gigantisch veel verschil tussen. Goede iPhone 5 panelen kosten op eBay nog vaak +€100. Alles eronder is crap.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
RobbieB schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:11:
[...]

Hier zit gigantisch veel verschil tussen. Goede iPhone 5 panelen kosten op eBay nog vaak +€100. Alles eronder is crap.
Die van ifixit.com zullen wel goed zijn denk ik?
Bedoel, da's een vrij bekend bedrijf inmiddels.

http://www.ifixit.com/iPh...Panel-Digitizer/IF118-000
Pagina: 1