Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Asus laptop gaat op zwart

Pagina: 1
Acties:

• C en W
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 19:35
Ik heb 1 maand geleden een nieuwe Asus N76VB-T4046H gekocht. Mooi ding maar hij is al 2x zomaar op zwart gegaan. Geen waarschuwing vooraf. Een word document is niet goed uit deze crash gekomen.

Natuurlijk Azerty gemaild en die kwamen met de oplossing dat ik deze nieuwe laptop maar op moet sturen, zodat zij hem na kunnen kijken. Ik vind dit geen goed oplossing want ik heb deze laptop nodig voor mijn werk als tuinontwerper. En net heb ik mijn computer helemaal naar wens en dan dit.

Is er misschien iemand die dit probleem herkent? Is er iets dat ik zelf kan doen of is het een bekend maandag ochtend probleem van de fabrikant :(

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53
Het enige wat je zelf zou kunnen is met software. Kijk of je geheugen geen fouten geeft (memtest), kijk voor driverupdates, installeer eventueel Windows opnieuw. Is de laptop ook erg warm als deze uitvalt?

Maar het belangrijkste is, wat bedoel je met 'gaat op zwart'?

Mocht het de hardware zijn, dan zit er niets anders op dan toch de laptop op te sturen/te brengen naar Azerty.

• C en W
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 19:35
Met het op zwart gaat bedoel ik dat hij plotseling helemaal uitgaat. Ik moet hem dan weer opnieuw opstarten.

De laptop is niet warm als hij uitvalt, want de 2e keer had ik hem net een half uur aanstaan.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53
Klinkt als een probleem met stroomtoevoer. Hoe zit het met het niveau van de accu na dat deze uitgevallen is? En is er nog verschil tussen met adapter + accu, alleen accu of adapter zonder accu met dit probleem?

In een makkelijk geval is de adapter of accu niet goed. Maar zou net zo goed het moederbord kunnen zijn die een fout bevat. Maar test even de 3 opties (als mogelijk) met adapter en accu.

En test het geheugen met memtest, als die fouten geeft heb je misschien een oorzaak te pakken. Alhoewel Windows dan meestal eindigd met een bluescreen. Valt de laptop ook uit tijdens deze test, dan zit het ergens in de hardware en raak je aan de optie voor opsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door John767 op 19-09-2013 12:36 ]