Hallo allemaal, bedankt voor het lezen alvast. Ik probeer een goede game pc te bouwen voor grote games zoals Battlefield, en GTA 5 die er aan zit te komen, maar voor een redelijke prijs. Ik heb nog nooit zelf een pc gebouwd, en weet dus ook niet erg veel af van alle hardware. Ik heb wat rondgevraagd en gezocht en met wat onderdelen gekomen.
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen en browsen op het interenet
-Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan rond de 600 euro tot max 700 euro.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee heb nog helemaal niks.
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord,voeding,geheugen, grafische kaart,behuizing en iets van een dvd brander/driver(?)
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee helemaal niet, alleen heb ik gehoord dat intel over het algemeen wat duurder is.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hoop dat het geluids niveau wat beperkt kan bljiven
Waar ik nu aan zat te denken:
Ik zat te twijfelen over de AMD FX-8150 en de AMD FX-8320, de 8320 is goedkoper en lijkt de 8150 sneller.
Ook bij de grafische kaart had ik eerst de MSI N660 TF 2GD5/OC.
Heeft iemand ideeën om deze build beter te maken? Zou ik hier goed op kunnen gamen?
Bedankt!
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen en browsen op het interenet
-Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan rond de 600 euro tot max 700 euro.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee heb nog helemaal niks.
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord,voeding,geheugen, grafische kaart,behuizing en iets van een dvd brander/driver(?)
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee helemaal niet, alleen heb ik gehoord dat intel over het algemeen wat duurder is.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hoop dat het geluids niveau wat beperkt kan bljiven
Waar ik nu aan zat te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 135,95 | € 135,95 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 62,45 | € 62,45 |
| 1 | MSI R7850-2GD5/OC | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Western Digital Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB | € 63,87 | € 63,87 |
| 1 | Sharkoon Vaya | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7760H-01 Zwart | € 22,01 | € 22,01 |
| 1 | Antec HCG-520 | € 64,72 | € 64,72 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 583,85 | |
Ik zat te twijfelen over de AMD FX-8150 en de AMD FX-8320, de 8320 is goedkoper en lijkt de 8150 sneller.
Ook bij de grafische kaart had ik eerst de MSI N660 TF 2GD5/OC.
Heeft iemand ideeën om deze build beter te maken? Zou ik hier goed op kunnen gamen?
Bedankt!