Nieuwe monitor of de oude houden?

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02 16:55
Hallo allemaal,

Ik bezit nu een benq g2420HD (een 24" 1080p TN paneel) welke ik kan verkopen tegen een goede prijs. Nu zit ik dan te kijken wat voor een scherm ik als alternatief zal nemen. Zelf dacht ik aan de Dell U2412M (24" 1920x1200 IPS paneel) , een vriend raadde de BenQ XL2411T aan , een monitor speciaal voor (fps) games (welke ik vaak speel). Dit scherm heeft dan weer een hoge 144 Hz refreshrate maar het blijft TN. Is het uberhaupt de moeite om up te graden (ook kijkende naar de prijs welke ik nu voor de oude monitor die 2 jaar oud is kan vangen)? Zo ja, is gamen op IPS echt zo veel slechter dan op TN? Want de kleuren en kijkhoeken zijn wel veel beter natuurlijk :9 . Daantegen kan de benq game monitor weer 3D ondersteunen.

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik game al jaren op IPS en dat gaat prima. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan welke eisen dat je stelt. Misschien als je een hardcore fps-gamer bent dat je een TNpaneel dan fijner vind omdat die een paar ms sneller zijn.
Maar ik merk daar eigenlijk vrij weinig van. Ik zou mijn IPSjes echt niet meer willen missen om ze dan weer om te moeten ruilen voor een wazig TNscherm.

Daarbij, als je van 1080p naar 1200p kan gaan is dat imho ook een nobrainer. Hoe meer pixels in de hoogte hoe beter wat mij betreft.