• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:57
Hallo,

Ik heb een Samsung Ativ book 7 die sinds 2 dagen de heletijd in energiebesparing opstart. Voorheen had ik hier geen last van. Als ik bijvoorbeeld de laptop in 'hoge prestaties' zet en dan de laptop opnieuw laat opstarten, start ie weer op in energiebesparing.

Tevens heb ik het gevoel dat mijn laptop altijd in energiebesparing zit, ook al verander ik het in gebalanceerd of hoge prestaties. Waarom? Als ik de laptop in hoge prestaties zet na het opstarten, en dan League of Legends ga spelen, heb ik maar 20-30fps (dit had ik altijd met energiebesparing) terwijl ik met hoge prestaties altijd 60-80fps heb.

Ik ben alle standaard windows 8 instellingen nagelopen, google en tweakers doorzocht maar ik ben helaas niet wijzer geworden. Ook heb ik de afgelopen dagen niks accu-related veranderd of gedownload...

Iemand suggesties? HELP |:(

Im notorious

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de tools van Samsung (uit de standaardinstallatie van Windows) allemaal nog geinstalleerd staan?
Ik heb al een paar keer gehad dat er op Asus laptops een programmaatje geinstalleerd was wat enkele extra powerplans aanmaakte en daarvan eentje elke keer afdwong. De naam moet ik je schuldig blijven, maar dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Thenotorious
Er is inderdaad een energiebeheer programma van samsung genaamd 'settings' geinstalleerd op de laptop maar ik heb de laptop nu ongeveer 8 weken en ik heb nooit dit probleem gehad sinds 2 dagen.
Daarom vind ik het raar dat het eventueel daar aan kan liggen?

Im notorious

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou het in ieder geval kunnen uitsluiten. Misschien is er een automatische update-functie van dat programma die iets heeft bijgewerkt, danwel een andere update van bijvoorbeeld Windows zelf die iets heeft gedaan wat conflicteert met dat programma.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Thenotorious
Ik heb het verwijderd, en mijn laptop is tot nu toe niet meer automatisch in energiebesparing. En nu heb ik een ander probleem, omdat ik het programma heb verwijderd doen mijn FN knoppen het niet meer :P

Im notorious