Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle programmas weg na herstarten

Pagina: 1
Acties:

• Mumaster
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:22
Gegroet mede Tweakers,

Een vriend van mij heeft nadat hij een verkeerd programma had verwijderd (League of Legends, een versie via softonic) al zijn programma's verloren.
Het rare aan dit verhaal is, dat alle mappen van de programma's er nog wel zijn in C:\Program Files (x86) (inclusief de submappen).
Is dit ooit al eens bij een van jullie gebeurd of weten jullie misschien wat het aard van dit probleem is?

Na systeem herstel gebruikt te hebben is alleen het verwijderde programma terug gekomen.
Na verdere inspectie zijn we er achter gekomen dat het programma zich in Program Files (x86) had geïnstalleerd, zonder een submap aangemaakt te hebben. Vervolgens is er (waarschijnlijk) bij de deinstallatie de hele inhoud van de submappen in Program Files (x86) verwijderd (Dit weten wij nog niet zeker). Hiervoor moest ook de computer opnieuw worden opgestart.

Kan dit gebeurd zijn? Kan een programma andere programma's, of in ieder geval mappen van andere programma's zomaar verwijderen? Of zijn er andere factoren die een rol hebben gespeeld in dit drama, zoals bijvoorbeeld een virus. AVG had in ieder geval niets opgemerkt tijdens het scannen van de pc.

Na het opstarten kunnen de snelkoppelingen van de programma's niet meer worden opgestart, en het verwijderen van het programma in het configuratiescherm geeft de volgende fout:
fout 5005 0x80070002

Ik hoop zo spoedig mogelijk van jullie te horen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mumaster op 18-09-2013 22:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het rare aan dit verhaal is, dat alle mappen van de programma's er nog wel zijn in C:\Program Files (x86) (inclusief de submappen).
Hoe bedoel je zijn de programma's weg, C:\Users\%user%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu is niet leeg (net zo min als C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu), maar alles in Progam Files en/of Program Files (x86) wel?

Klinkt dan als erg brakke uninstaller die iets te veel verwijdert.

Of iets anders? Misschien goed om dan -na een extra (!) backup gemaakt te hebben voor de data- sfc / scannow te doen als admin.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens in je eventlog of er iets te vinden is.

Error 0x80070002 betekent doorgaans "file not found", dus het bestand waarnaar de programma's wijzen bestaat niet. Wat me voor de hand lijkt liggen is dat die installer een aantal permissies op de mappen heeft aangepast, waardoor je er niet meer in kan, al zou je dan bijvoorbeeld een error 0x80040005 oid verwachten.

Wat gebeurt er als je met rechtermuisklik > Run As Administrator probeert die programma's op te starten ?

Maar waarom weet je niet zeker of die files in programfiles weg zijn? Dat kan je toch gewoon checken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mumaster
Na het opstarten merkte hij op dat er zo'n 120(!) gig meer ruimte vrij was op zijn SSD.
Alle bestanden die in mappen zaten in Program Files zijn verwijderd, behalve de mappen zelf.
Als hij de snelkoppeling op de desktop wilt openen gebeurd er niks.

Hetgeen wat nog niet zeker is of de installer al deze bestanden heeft verwijderd, of een virus. Daarom kwam ik hier om hulp vragen.
Is het mogelijk dat de brakke installer van softonic al deze bestanden heeft verwijderd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows draai je? Dat zie ik er ook niet bij. Anders zou je wellicht nog kunnen proberen of er ooit shadow copies (previous versions) gemaakt zijn.

En inderdaad een geode virusscanner kan zeker geen kwaad. Maar als er daadwerkelijk een applicatie in de root van je ProgramFiles stond, dan is het zeer zeker mogelijk dat die bij deinstallatie gewoon del *.* /y ofzoiets uitvoert danwel alle mappen leegmaakt.
Staat er dan ook helemaal niks meer in mappen zoals C:\Program Files\Common Files\ of \Internet Explorer\ ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mumaster
Hij draait op het moment Windows 7 64 Bit, en heeft hierbij AVG Internet Security als anti virus.
Over de inhoud van die mappen weet ik op het moment van schrijven nog niets, omdat hij niet online is.
Ik zal het je morgen laten weten! Bedankt alvast!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De uninstaller zal inderdaad vanwege
Na verdere inspectie zijn we er achter gekomen dat het programma zich in Program Files (x86) had geïnstalleerd, zonder een submap aangemaakt te hebben.
vele te veel hebben verwijderd. Helaas.. Als er idd 120GB ruimte opeens vrij is, dan geef ik je weinig kans dat iets anders dan een reinstall of backup-restore gaat werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Wijze les hier te leren.

Download niet zomaar overal, uninstall niet zomaar alles wanneer je geen of weinig verstand hebt van computers.

"services" zoals softonic zijn sowieso borderline malware.

Ik vraag mij ook af hoe moeilijk het is om league niet te downloaden via de officiele site.

--

En enige optie is herretje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 09:48 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
League of Legends is free 2 play

Waarom zou je in hemelsnaam niet gewoon via de officiële website downloaden :{

• Mumaster
Mijn vriend had een hele tijd problemen met zijn internet connectie, denk aan disconnects elke 30 seconden en pingdrops hier en daar. Ook kon hij niet op bepaalde websites, waaronder de league of legends website.
Hierdoor werd hij genoodzaakt het spel door middel van een andere bron te downloaden, en die van softonic werd wel geladen.

Het grappige aan dit verhaal is, dat dit internet probleem gisteren verholpen is, maar hierna kwam dit probleem naar voren. hij wilde dus de officiele versie van League of Legends downloaden, via de officiele website, maar hiervoor moest dus de vorige versie verwijderd worden. Waarna dit 'drama' gebeurde.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, maar jammer genoeg heeft hij geen back-up gemaakt ( |:( ), waardoor elk programma los opnieuw moet worden geinstalleerd.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. :)

Verwijderd

Beter doet die dan gelijk een herinstallaite?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:28:
Beter doet die dan gelijk een herinstallaite?
Dit,

Als je alle programma's opnieuw gaat installeren onder dezelfde installatie dan vraag je gewoon om problemen.

Maak een backup van userfiles en nieuwe image erover.
Pagina: 1