BSOD KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (spaceport.sys)

Pagina: 1
Acties:

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe pc samengesteld en krijg van in het begin al BSOD KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR. Ik heb deze gegoogled en kwam tot de conclusie dat het probleem moet liggen bij RAM of hdd/ssd maar ik heb deze alle 2 getest en geen van bijde blijkt het probleem te zijn.

Ram heb ik getest met memtest86. Dit heb ik een uur of 4 laten lopen en gaf geen error
Bij de ssd heb ik crystalDiskInfo gebruikt en deze zegt dat de gezondheidstoestand goed is.
CPU heb ik ook gestrest en gaf ook geen probleem.
Ik ga morgen eens nakijken of alle fysieke verbindingen goed zijn maar ik ben wel zeker van mezelf dat dit niet het geval zal zijn.

Kan het zijn dat het probleem bij het moederbord ligt? Of is die kans klein?

Ik krijg deze bsod trouwens elke keer bij het opstarten, den herstart hij gewoon en is alles weer normaal. Bij reboot is er geen probleem enkel als ik effectief op shut down heb geklikt en via de knop terug opstart

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Post sowieso even de volledige specs van je PC.

Draai eens een uurtje LinX met AVX en geheugen op all. Als dat stabiel is dan moet RAM en CPU wel goed zijn. Het zou ook best eens een driver probleem kunnen zijn.

• yochi
Ram: Corsair XMS3 8GB
CPU: AMD 8350
GPU: MSI n760 2GD5/OC
Mobo: ASrock 970 extreme 4
Voeding: XFX core edition pro 650W
SSD: Crucial m500

Op cpu staat een coolermaster hyper 412S cooler niet dat dat er iets mee zou te maken kunnen hebben denk ik.

En ja zal morgen linX eens draaien.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Draai je AVG op je pc, en heb je nog de 2012 versie draaien? Zo ja, dan heb je grote kans dat deze de boosdoener is. Linkje. (Heeft wel betrekking op Windows 8, misschien dat dit ook van toepassing is op b.v. Windows 7)

Maar het kan ook te maken hebben wat al eerder is aangegeven over de HDD.

• yochi
Ik heb LinX volledig laten draaien en deze gaf geen errors.

Ook heb ik geen AVG op men pc staan, het is namelijk een clean install van W8.
Ik vind dit een zeer moeilijke situatie, normaal vind ik deze problemen allemaal zelf maar na een paar dagen begon ik best wel wanhopig te worden vandaar deze post.

Ik vind het vooral vreemd dat wanneer de pc opgestart is zich geen problemen voordoen. Enkel bij het opstarten en het hervatten ( heb ik daarjuist gemerkt)