iOS 7 - Blijft hangen op installatiescherm

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik maak hier een nieuw topic voor aan omdat het in de andere topics te druk is en mijn vraag ondergesneeuwd wordt

Na vele pogingen is het me gelukt om via iTunes iOS 7 te installeren. Nadat de installatie (volgens iTunes) klaar was, blijft op de iPhone (4S) het installatiescherm (Apple logo met installatiebalk) zichtbaar. Deze balk toont geen voortgang en na 20 minuten is dit onveranderd.

Ik heb uiteindelijk een hard reset (power + home indrukken) geprobeerd, waarna ik het recoveryscherm kreeg. Ik heb hem toen weer aan de kabel gehangen en een herstel gedaan. Hierna belandde ik weer in dezelfde situatie. Ik heb via Usenet een 6.1.2 recovery file kunnen downloaden, maar hiermee krijg ik foutmeldingen voor de installatie. Een 6.1.3 recovery file via de Apple servers is aan het downloaden, maar dit kan nog een paar uur duren.

Ik heb gezocht op internet, op dit forum en op MacRumors, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. op MacRumors was een topic te vinden waar een soortgelijk probleem beschreven werd, maar de oplossing die gegeven werd (recovery) helpt hier dus niet.

Ik ben bang dat mijn telefoon gebrickt is. Wat nu?

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Bij mij duurde het heel erg lang dus denk dat je geduld moet hebben?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Opnieuw staat mijn telefoon al ruim 40 minuten op dit scherm. Dit is wel abnormaal lang, lijkt me?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
ja en? Mijn ipad was ook ruim 30 minuten zoet. geduld is het sleutel woord. Mijn iphone 4s is er nu mee bezig

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 18-09-2013 22:43 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Hier ook van dat. iPhone 5 zonder problemen geupdate, iPad 3: problemen. De update balk blijft hangen op 95% en dan krijg ik een "unknown error 3".

Uit de console:

19/09/13 08:55:39,468 iTunes[1539]: tid:13353 - CFError domain:BBUpdater code:3 description:Failed to ping baseband.
...
19/09/13 08:55:39,932 iTunes[1539]: tid:14e6f - iTunes: Restore error 3

Ik dacht ook dat ik een brick had (baseband stuk?) en al zeker omdat er over die error 3 niets te vinden is. Dan vanmorgen terug de 6.1.3 gedownload en deze terug geinstalleerd (option click) zonder problemen. Dus baseband ok. Toen begon het terug te kriebelen en terug de 7.0 proberen te installeren maar tevergeefs, net hetzelfde probleem als voorheen. Nu terug op 6.1.3. Ik wacht nog even af :)

Ook heb ik getest met de "Apple Configurator" uit de Mac app store maar die geeft precies dezelfde fout.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bij mij gaat het nu al een aantal keren fout. Apple blift refereren aan [3014] terwijl de software al is gedownload, en alle software verder up to date is.

Behoorlijk ergerlijk. Reset nr. 5... :/

Nu dan wel na harde reset (<home + 1/0>). Ik duim maar even dat het nu wel lukt.

Ik heb andere dingen te doen vandaag...

... en mislukt. @{)(&)*&%I&^$I&^P){(U$ :(

Ik ga 'm nou maar herstellen met een andere computer.

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 19-09-2013 12:05 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Bedoelen jullie Recovery mode of DFU mode? Er is blijkbaar wel een verschil tussen de twee: http://forum.iculture.nl/wiki/DFU
Indien jullie Recovery mode gebruiken kan DFU nog een uitweg zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Uiteindelijk maar op een van mijn pc's geïnstalleerd.

Best wel k*t dat het niet 'gewoon' op mijn MacPro met iTunes lukt. Nit de eerste keer, overigens. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04

krietjur

Where am I?

hyptonize schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:38:
Opnieuw staat mijn telefoon al ruim 40 minuten op dit scherm. Dit is wel abnormaal lang, lijkt me?
Mijn iPhone4 stond dik een uur met het apple logo in beeld voor er weer iets van leven in kwam ;)

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Mijn 4 bleef heel lang op die iCloud configuratie hangen en uiteindelijk ook maar uit en weer aan gezet. Toen liep-ie wel verder...
Pagina: 1